Mercedes-Benz EQS odhalil interiér a možnosti nabíjania

6

Mercedes prezradil ďalšie informácie ohľadom svojho plne elektrického luxusného sedanu Mercedes-Benz EQS, ktorý predstaví 15. apríla a ktorý príde na trh v 3. kvartáli tohto roka.

Mercedes-Benz EQS bude podporovať funkciu „Plug & Charge“, čo znamená, že na kompatibilných nabíjacích staniciach postačí vozidlo pripojiť k nabíjačke, a to sa začne nabíjať bez akýchkoľvek ďalších úkonov. Tak ako je tomu u elektromobilov Tesla a nabíjačiek Supercharger.

Neprekvapí pritom, že spočiatku bude možné model EQS takto pohodlne nabíjať v rámci siete Ionity, za ktorou stojí aj koncern Daimler. Samozrejmosťou je automatizovaný platobný systém, pričom zákazníkovi príde raz za mesiac faktúra.

A v rámci služby Mercedes me Charge získa zákazník prístup k viac ako 200 000 nabíjacím staniciam v Európe, ktoré majú funkciu integrovanej platby. Postačí na to jediná zmluva.

Podpora V2G

Mercedes-Benz EQS podporuje aj obojsmerné nabíjanie, vrátane „V2G“ či „V2H“. To napr. umožňuje, aby batéria vozidla slúžila ako medziúložisko energie z domáceho solárneho systému alebo ako záložný zdroj pre napájanie domácnosti pri výpadku prúdu. Taktiež môže podporovať inteligentné sieťové služby. Obojsmerné nabíjanie však bude minimálne spočiatku dostupné len v Japonsku.

Interiér

Mercedes-Benz pred oficiálnou premiérou predstavil aj interiér svojej elektrickej vlajkovej lode. Tomu dominuje obrovský združený displej, ktorý opticky prepája 3 nezávislé obrazovky. Celý tento systém sa nazýva MBUX Hyperscreen a má šírku 141 cm. Uhlopriečka celej displejovej oblasti je pritom takmer 2 metre. Dotykové displeje podporujú haptickú spätnú väzbu.

Za príplatok bude dostupný HEPA filter s objemom 9,82 dm³, ktorý podľa Mercedesu dokáže „odfiltrovať 99,65 percent častíc všetkých veľkostí“. Audiosystém Burmester obsahuje 15 reproduktorov a ponúka výkon 710 W. Nemci tiež uvádzajú, že do ich novinky si našlo cestu viac ako 40 nových vynálezov. Takže od modelu EQS môžeme očakávať oveľa viac. Čo konkrétne, zistíme už pomerne čoskoro. A to v rámci premiéry, ktorá sa uskutoční 15. apríla.

Zdroj: Daimler

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nová elektrická vlajková loď od Mercedesu dostane zo 108 kWh batérie dojazd cez 700 km
Mercedes má zvažovať skoršie ukončenie výroby spaľovákov, ako sa pôvodne plánovalo
Mercedes avizuje 6 nových elektromobilov. Do výroby pôjdu od tohto roka

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Mercedes sa len veľmi nerád pozerá na „zadné svetlá“ iných automobiliek, ako sa mu „vzďaľujú“.
    A dôkaz nie je len Mercedes-Benz EQS…

  2. Až teraz pri elektroautách som si uvedomil. ako všetky automobilky bojujú predovšetkým o bohatú klientelu!Proste luxusné autá majú v súčasnosti absolutnú prioritu!Všetky ostatné kategórie majú čas!A to sme už v ktorom storočí??? Nemám z toho vôbec dobrý pocit—-skôr naopak!

    • Zobuďte sa, priateľu! To máte ako aj v živote.
      1. To, čo je najkrajšie a najlepšie sa aj najviac prezentuje.
      2. Použili ste výraz „všetky automobilky“ – určite ste mali na mysli všetky automobilky? Aj kórejské a čínske?
      Vážte slová, priateľu…

    • JS: Nove a drahe veci/techniku produkovanu v malom chudoba si do auta nezaplati/nepriplati. Ked sa prejde na ich masovu lacnejsiu produkciu posutpne sa dostavaju do nizsich kategori. Tiez na luxusnych autach si to odladia, vychytaju muchy nez prejdu do nizsich tried, aby sa vyhli masovym reklamaciam. Kto si kupuje luxusne auto, tak to zvycajne nieje jeho jedine, prezije ked bude tyzden v servise, lebo ma dalsich 5 aut, pripadne dostane nahradne vozidlo. To zvladnu, ale dat nahradne vozitko stotisic rodinam ktore su odkazane na svoje jedine auto, alebo firmam ked referenti/obchodaci potrebuju denne makat by neslo.
      Tak to funguje. tak to chodi. Tesla tiez ma ludove vozidlo na chvoste planov, napriek tomu ze Elon hlasa ze mu ide o masove rozsirenie elektromobility. Ale musi na bohatych najprv zarobit a naucit sa vyrabat, az potom moze zachranovat svet.
      A kym je nedostatok baterii a ich vyroba je este draha, tak je logicke ze ich budu predavat v luxusnych autach bohatym a nie chudobnym za lacno.

      • Páni asi ste zabudli na Wuling Hong Guang MINI EV. Tohto miniauta sa tento rok možno vyrobí cez 400 000 ks. Podobne aj VW Sihao E10X bude veľký hit. Predaj už začal. Áno, výrobca je Volkswagen a cena 5 158,37 euro.

        Problémom v EU nie je cena EV, ale kartelové dohody a úmyselné brzdenie investícií oligopolov do výroby LFP batérií. Na slobodnom a vysoko konkurenčnom trhu Číny to vypadá inak. K dispozícii je tento rok vyše 400 modelov EV áut. Aktuálne najpredávanejšie je v cene 3600eur.
        Terminológiou prírodovedcov: Európa zdegenerovala.

  3. Presne toto som mal na mysli.Keby nebolo Forda s jeho Fordom T, ktorá spôsobila masovú motorizáciu v USA a čakalo by sa len na odber bohatých zákazníkov,kde by bola Amerika!?Europske-hlavne Nemecké automobilky sú totálne skostnatelé a so svojim systémom predovšetkým vyrábať luxusné elektroautá určite zmeškajú vlak nástupu elektroaut! A teorie aku načrtol ANONÝM,mi silne pripomínajú Dzurindu,ktorý na Slovensku strašne chcel zaviesť politiku akú má Argentína: Silná bohatá vrstva a chudoba.Dokonca tam aj “ vládne“ vycestoval ale nakúpil tam len tie nekonečné televízne seriály!!!Ale história jasne ukázala,že tudy cesta nevede anonýme!!

Pridajte komentár