Mercedes predstavil svoj „vstupný“ elektromobil EQA a zverejnil slovenskú cenu

9

Mercedes dnes predstavil svoj „vstupný model“ do sveta čistej elektromobility – Mercedes-Benz EQA. Toto kompaktné SUV vychádza zo spaľovacieho modelu GLA a bude dostupné vo viacerých verziách. Na začiatok s dojazdom 426 km (WLTP).

Mercedes-Benz EQA „nestihol“ vyrásť na novej elektrickej platforme EVA určenej špeciálne pre elektromobily nemeckej automobilky. Vznikol totiž na základoch modelu GLA. Vyrábať sa bude v Nemecku aj Číne, pričom v európskych showroomoch sa objaví na jar tohto roku.

Spočiatku bude dostupná verzia Mercedes-Benz EQA 250 s výkonom 140 kW, 66,5-kWh batériou (využiteľná kapacita) a dojazdom 426 km (WLTP). Na Slovensku bude stáť od 51 396 €. To sa zdá byť na prvý pohľad dosť, každopádne Mercedes pozná svoju cieľovú skupinu určite lepšie ako my.

Elektrické SUV EQA (pozn.: pôvodne to mal byť hatchback) s koeficientom odporu vzduchu 0,28 sa vďaka rozmerom 4 463 x 1 849 x 1 620 x 2 729 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) zaradí do nižšej strednej triedy. Asynchrónny elektromotor poháňa prednú nápravu vozidla a dosahuje maximálny výkon 140 kW. Krútiaci moment je 375 Nm.

Maximálna rýchlosť vozidla sa zastaví na hodnote 160 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 8,9 s. Batéria podporuje DC nabíjanie maximálnym výkonom 100 kW, pričom z 10 na 80 % sa nabije približne za 30 minút. Palubná nabíjačka má výkon 11 kW a umožňuje nabitie za 5 h 45 min.

„Nasledovať budú ďalšie varianty vyhovujúce konkrétnym požiadavkám zákazníkov. Na jednej strane ešte športovejšie modely s náhonom na všetky kolesá s dodatočným elektrickým hnacím reťazcom (eATS) a výkonom viac ako 200 kW. Na strane druhej verzia s dojazdom viac ako 500 kilometrov (WLTP),“ uvádza vo svojej tlačovej správe Mercedes-Benz.

Výbava

Štandardná výbava elektromobilu Mercedes-Benz EQA okrem iného obsahuje tepelné čerpadlo, „navigáciu s Elektrickou inteligenciou“, infotainment MBUX, delené zadné sedadlá v pomere 40:20:40, LED svetlomety s adaptívnym asistentom diaľkového svetla, zadné výklopné dvere EASY-PACK s elektrickým ovládaním otvárania a zatvárania, 18-palcové disky z ľahkej zliatiny, cúvaciu kameru či kožený multifunkčný športový volant. 

Za príplatok bude dostupná napríklad navigácia s rozšírenou realitou či ťažné zariadenie s kapacitou 750 kg a vertikálnym zaťažením 80 kg. Verzie s pohonom všetkých kolies budú môcť ťahať prívesy s „väčšou hmotnosťou“.

Zdroj: Daimler

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mercedes avizuje 6 nových elektromobilov. Do výroby pôjdu od tohto roka
Mercedes predstavil batériový aj vodíkový ťahač s dojazdom 500, resp. 1000+ km
Mercedes-Benz naznačil elektromobil s dojazdom cez 1 200 km

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Táto koncepcia FWD je smiešna pre prémiové auto. Špeciálne pri BEV. Asi sa nepochvália s rozložením hmotnosti na nápravy a kvalitou jazdy do zasneženého kopca. ID3 a 4 ich strčí do vrecka rozdielom triedy. Okrem plastov v kabíne. Dosť chabá výhoda na prémiu. To auto ide na trh neskoro a je koncepčne zlé.

    • Vážený pán (alebo pani) IK!
      Mohli by ste, prosím, špecifikovať, čo je vám na tom aute smiešne?
      Akože „rozloženie hmotnosti na nápravy a kvalitou jazdy do zasneženého kopca“?
      Opýtam sa ináč: Vozili ste sa niekedy na Mercedese vôbec? Dosť pochybujem!
      Porovnávať Mercedes a VW je asi ako porovnávať Jaguar a Daewoo.
      Konateľ firmy, v ktorej pracujem, preferuje vždy maximálnu kvalitu. Všetky firemné autá sú od MB.
      Počínajúc maličkými Smartami, cez „osobáky“, dodávky Sprinter až po obrovské nákladné „kravy“ MB Actros a Atego.
      Raz mal asi nejaké zatmenie mysle a „ošiaľ úspornosti“ a kúpil dodávku VW. No hrôza!
      Pri tom obrovskom vyťažovaní bolo to auto mnohokrát jednoducho mimo a navštevovalo servis snáď častejšie ako ostatné dodávky spolu. Našťastie po 3/4 roku bolo predané.
      Vaša veta “ ID3 a 4 ich strčí do vrecka rozdielom triedy“ mi je mimoriadne smiešna.
      Sorry!

      • Tato koncepcia BEV je neobhájiteľná. Prirovnám to k správnej koncepcii/platfome pri EQS a zlej koncepcii a zaostalej platforme pre EQA. Stále hovoríme o jednej značke. Aj auto za 3500€ Wuling Hong Guang MINI EV môže mat technickú platfomu logicky lepšie navrhnutú, ako auto za 50k+ eur.
        Mimochodom, prečo napríklad BMW i3 nie je predokolka?
        Jazdil som napríklad na BMW i3 a Mercedes A. Jazdné vlastnosti predokolky boli výrazne horšie v kopcoch a na klzkom povrchu. Som zvedavý na nasledovníka Mercedes GLA o 7 rokov. Predpokladám že bude na dedikovanej BEV platfome a primárne RWD, ako napokon aj Smart…

  2. Takzvaná „prémiová“ automobilka nabízí další předělávku spalováku na EV. Znamená to samé nevýhody pro zákazníka a výhody pro Mercedes. Nevýhody: není frunk i přes dlouhý předek, malý zadní zavazadlák, nic moc aerodynamika, je to předokolka, mnohem lepší by byla zadokolka, pomalé 100 kW DC nabíjení např. ve srovnáni s Teslou Y, která umí až 250 kW – v tomto by měl přece Mercedes minimálně vyrovnat Teslu, 100 kW je ostuda. Zrychlení za 8,9? To je vtip? Tesla Y to v základní verzi SR zvládá za 5,5 s. Výhody pro Mercedes: ušetřil na vývoji spec. platformy pro EVs a bohužel je to sakra vidět. Auto je to docela hezké, ale jako EV pro rok 2021 to hodně zaostává – smutné je to hlavně z toho důvodu, že Mercedes by měl být na špici vývoje, ale tedy je tak sotva uprostřed peletonu.

    • Pekne zhrnuté. To že Mercedes technicky zaostáva je komunikované aj top manažmentom samotného Mercedesu. Asi najlepšie to vystihuje, že Mercedes je z veľkej časti v čínskych rukách – Geely. Z pohľadu technológií tiež. Nebol schopný si vyvinúť technicky/ekonomicky životaschopnú platformu BEV na Smart. Záchrana prichádza od čínskeho Geely. Môj typ je, že pre nástupcu platformy EQA/GLA/GLB a pod. o cca 7 rokov použijú evolúciu nedávno uvedenej platformy SEA EV Platform. Od Geely… Asi by sme mali zrátať, ktoré európske automobilky nie sú v rukách Číňanov alebo Indov.

  3. A k tomu bude Mercedes za 5 rokov zo spodu komplet hrdzavý. Dlhoročný problém prémiovej automobilky o ktorom každý vie. Ale kto má na Mergla tak sa ho zbaví do 5 rokov a o hrdzi nevie. Už len tí čo ho odkúpia potom. (Kvázipracháči)

Pridajte komentár