Mercedes dnes predstavil svoj „vstupný model“ do sveta čistej elektromobility – Mercedes-Benz EQA. Toto kompaktné SUV vychádza zo spaľovacieho modelu GLA a bude dostupné vo viacerých verziách. Na začiatok s dojazdom 426 km (WLTP).
Mercedes-Benz EQA „nestihol“ vyrásť na novej elektrickej platforme EVA určenej špeciálne pre elektromobily nemeckej automobilky. Vznikol totiž na základoch modelu GLA. Vyrábať sa bude v Nemecku aj Číne, pričom v európskych showroomoch sa objaví na jar tohto roku.
Spočiatku bude dostupná verzia Mercedes-Benz EQA 250 s výkonom 140 kW, 66,5-kWh batériou (využiteľná kapacita) a dojazdom 426 km (WLTP). Na Slovensku bude stáť od 51 396 €. To sa zdá byť na prvý pohľad dosť, každopádne Mercedes pozná svoju cieľovú skupinu určite lepšie ako my.
Elektrické SUV EQA (pozn.: pôvodne to mal byť hatchback) s koeficientom odporu vzduchu 0,28 sa vďaka rozmerom 4 463 x 1 849 x 1 620 x 2 729 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) zaradí do nižšej strednej triedy. Asynchrónny elektromotor poháňa prednú nápravu vozidla a dosahuje maximálny výkon 140 kW. Krútiaci moment je 375 Nm.
- Zdroj: Daimler
- Zdroj: Daimler
- Zdroj: Daimler
Maximálna rýchlosť vozidla sa zastaví na hodnote 160 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 8,9 s. Batéria podporuje DC nabíjanie maximálnym výkonom 100 kW, pričom z 10 na 80 % sa nabije približne za 30 minút. Palubná nabíjačka má výkon 11 kW a umožňuje nabitie za 5 h 45 min.
„Nasledovať budú ďalšie varianty vyhovujúce konkrétnym požiadavkám zákazníkov. Na jednej strane ešte športovejšie modely s náhonom na všetky kolesá s dodatočným elektrickým hnacím reťazcom (eATS) a výkonom viac ako 200 kW. Na strane druhej verzia s dojazdom viac ako 500 kilometrov (WLTP),“ uvádza vo svojej tlačovej správe Mercedes-Benz.
Výbava
Štandardná výbava elektromobilu Mercedes-Benz EQA okrem iného obsahuje tepelné čerpadlo, „navigáciu s Elektrickou inteligenciou“, infotainment MBUX, delené zadné sedadlá v pomere 40:20:40, LED svetlomety s adaptívnym asistentom diaľkového svetla, zadné výklopné dvere EASY-PACK s elektrickým ovládaním otvárania a zatvárania, 18-palcové disky z ľahkej zliatiny, cúvaciu kameru či kožený multifunkčný športový volant.
Za príplatok bude dostupná napríklad navigácia s rozšírenou realitou či ťažné zariadenie s kapacitou 750 kg a vertikálnym zaťažením 80 kg. Verzie s pohonom všetkých kolies budú môcť ťahať prívesy s „väčšou hmotnosťou“.
- Zdroj: Daimler
- Zdroj: Daimler
Zdroj: Daimler
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mercedes avizuje 6 nových elektromobilov. Do výroby pôjdu od tohto roka
Mercedes predstavil batériový aj vodíkový ťahač s dojazdom 500, resp. 1000+ km
Mercedes-Benz naznačil elektromobil s dojazdom cez 1 200 km
9 komentárov
Dobrý deň pán Bakša! Nebol to už EQC 400 ako „vstupný model“ do sveta čistej elektromobility?!
Dobrý deň, pán Deutz,
ako „vstupný“ označuje tento model samotný výrobca. Myslené je to zrejme tak, že pôjde o základný, najmenší a cenovo najdostupnejší elektromobil v ponuke značky.
O.K.! Dúfam len, že autor tohoto označenia u výrobcu nezabudol alebo neprehliadol EQC! 🙂
Táto koncepcia FWD je smiešna pre prémiové auto. Špeciálne pri BEV. Asi sa nepochvália s rozložením hmotnosti na nápravy a kvalitou jazdy do zasneženého kopca. ID3 a 4 ich strčí do vrecka rozdielom triedy. Okrem plastov v kabíne. Dosť chabá výhoda na prémiu. To auto ide na trh neskoro a je koncepčne zlé.
Vážený pán (alebo pani) IK!
Mohli by ste, prosím, špecifikovať, čo je vám na tom aute smiešne?
Akože „rozloženie hmotnosti na nápravy a kvalitou jazdy do zasneženého kopca“?
Opýtam sa ináč: Vozili ste sa niekedy na Mercedese vôbec? Dosť pochybujem!
Porovnávať Mercedes a VW je asi ako porovnávať Jaguar a Daewoo.
Konateľ firmy, v ktorej pracujem, preferuje vždy maximálnu kvalitu. Všetky firemné autá sú od MB.
Počínajúc maličkými Smartami, cez „osobáky“, dodávky Sprinter až po obrovské nákladné „kravy“ MB Actros a Atego.
Raz mal asi nejaké zatmenie mysle a „ošiaľ úspornosti“ a kúpil dodávku VW. No hrôza!
Pri tom obrovskom vyťažovaní bolo to auto mnohokrát jednoducho mimo a navštevovalo servis snáď častejšie ako ostatné dodávky spolu. Našťastie po 3/4 roku bolo predané.
Vaša veta “ ID3 a 4 ich strčí do vrecka rozdielom triedy“ mi je mimoriadne smiešna.
Sorry!
Tato koncepcia BEV je neobhájiteľná. Prirovnám to k správnej koncepcii/platfome pri EQS a zlej koncepcii a zaostalej platforme pre EQA. Stále hovoríme o jednej značke. Aj auto za 3500€ Wuling Hong Guang MINI EV môže mat technickú platfomu logicky lepšie navrhnutú, ako auto za 50k+ eur.
Mimochodom, prečo napríklad BMW i3 nie je predokolka?
Jazdil som napríklad na BMW i3 a Mercedes A. Jazdné vlastnosti predokolky boli výrazne horšie v kopcoch a na klzkom povrchu. Som zvedavý na nasledovníka Mercedes GLA o 7 rokov. Predpokladám že bude na dedikovanej BEV platfome a primárne RWD, ako napokon aj Smart…
Takzvaná „prémiová“ automobilka nabízí další předělávku spalováku na EV. Znamená to samé nevýhody pro zákazníka a výhody pro Mercedes. Nevýhody: není frunk i přes dlouhý předek, malý zadní zavazadlák, nic moc aerodynamika, je to předokolka, mnohem lepší by byla zadokolka, pomalé 100 kW DC nabíjení např. ve srovnáni s Teslou Y, která umí až 250 kW – v tomto by měl přece Mercedes minimálně vyrovnat Teslu, 100 kW je ostuda. Zrychlení za 8,9? To je vtip? Tesla Y to v základní verzi SR zvládá za 5,5 s. Výhody pro Mercedes: ušetřil na vývoji spec. platformy pro EVs a bohužel je to sakra vidět. Auto je to docela hezké, ale jako EV pro rok 2021 to hodně zaostává – smutné je to hlavně z toho důvodu, že Mercedes by měl být na špici vývoje, ale tedy je tak sotva uprostřed peletonu.
Pekne zhrnuté. To že Mercedes technicky zaostáva je komunikované aj top manažmentom samotného Mercedesu. Asi najlepšie to vystihuje, že Mercedes je z veľkej časti v čínskych rukách – Geely. Z pohľadu technológií tiež. Nebol schopný si vyvinúť technicky/ekonomicky životaschopnú platformu BEV na Smart. Záchrana prichádza od čínskeho Geely. Môj typ je, že pre nástupcu platformy EQA/GLA/GLB a pod. o cca 7 rokov použijú evolúciu nedávno uvedenej platformy SEA EV Platform. Od Geely… Asi by sme mali zrátať, ktoré európske automobilky nie sú v rukách Číňanov alebo Indov.
A k tomu bude Mercedes za 5 rokov zo spodu komplet hrdzavý. Dlhoročný problém prémiovej automobilky o ktorom každý vie. Ale kto má na Mergla tak sa ho zbaví do 5 rokov a o hrdzi nevie. Už len tí čo ho odkúpia potom. (Kvázipracháči)