Audi testuje budúcu top verziu modelu e-tron s 3 elektromotormi

5

Elektrické SUV od Audi sa dočká svojej tretej verzie s názvom Audi e-tron S. „S“ pritom napovedá, že pôjde o najvýkonnejší variant so „športovými“ ambíciami. Lepšie dynamické vlastnosti má zabezpečiť okrem iného aj pohonný systém s až 3 elektromotormi. Má ísť pritom o prvý elektromobil s takýmto počtom motorov, ktorý sa dostane do sériovej výroby.

Troj-motorovým pohonným systémom budú vybavené oba varianty modelu Audi e-tron, t.j. klasické SUV aj Sportback. Ich testovanie je pritom v plnom prúde.

„Moto-rošády“

Audi v prípade novej pohonnej jednotky prehodilo v rámci prednej a zadnej nápravy oba asynchrónne elektromotory (rozdielna technológia a výkon) používané v „strednej“ verzii 55. Výkonnejší motor bol totiž osadený na prednú nápravu a menej výkonný dozadu. Menší motor však dostal identické dvojča.

Predný motor je teraz nakonfigurovaný na výkon 124 kW (150 kW v režime Boost), zadné dvojičky produkujú spoločný výkon 196 kW (264 kW v režime Boost). Celkový výkon a krútiaci moment zostavy je v základe 320 kW a 808 Nm. V režime Boost, ktorý je možné využiť počas 8 sekúnd, to je 370 kW (496 k) a 973 Nm.

Vďaka tomu oba varianty elektromobilu Audi e-tron S zrýchlia z 0 na 100 km/h za 4,5 s. Maximálna rýchlosť bola  elektronicky obmedzená na 210 km/h.

Pri bežnej jazde sa na pohone vozidla podieľajú zadné motory. Predný sa pripája iba v prípade potreby vyššieho výkonu či lepšej trakcie. Pohonná jednotka tiež disponuje technológiou vektorovania krútiaceho momentu, čo podľa Audi prináša výhody konvenčného športového diferenciálu do elektrickej éry.

Čo na to Tesla a Porsche?

Sme celkom zvedaví, či sa naozaj naplnia vyhlásenia Audi o prvých sériových elektromobiloch s 3 motormi. Tesla totiž od minulého roka testuje novú 3-motorovú pohonnú jednotku Plaid, ktorú dostanú modely S a X. Nové verzie vlajkových lodí Tesla by sa mali podľa Elona Muska dostať do výroby v októbri/novembri.

Tieto elektromobily by však mohli byť následne „prekonané“ pohonným systémom od Porsche, keďže koncernový „súrodenec“ Audi už testuje 4-motorovú pohonnú jednotku pre svoje elektromobily. 4 motory budú mať aj športiaky Rimac C_Two či Pininfarina Battista. Každopádne, podstatnejšie ako počet elektromotorov, bude zrejme efektivita celého pohonného systému, aby dokázali extra-výkonné modely ponúknuť aj dostatočný dojazd.

Zdroj (Audi e-tron S): Audi 

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najlacnejší elektromobil Audi by mal vyrásť na platforme od SEAT-u
Technický update Audi e-tron prináša vyššiu účinnosť a dojazd
Audi predstavilo svoj „druhý“ elektromobil – e-tron Sportback

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Ale veď človek predsa nemôže mať všetko. V živote ide vždy o kompromis.
    Nemôžem mať prácu, ktorá je pohodová, žiadna zodpovednosť a pritom vynikajúco platená. Buď alebo.
    Nemôžem si kúpiť perfektné jedlo a zaplatiť iba pár centov ako za hranolky s kečupom do kelímka.
    A tak to asi bude aj s výkonom a dojazdom. Jedno musí byť tak trochu na úkor druhého.
    Zákon zachovania hmotnosti a energie…

    • Právěže na elektroautech je toto oproti spalovákům krásně odlišné. Můžeš mít hodně výkonné auto, příklad Tesla 3 Performance (výkon 353 kW, 0-100 km/h za 3,3 s), ale neznamená to, že při výkonech sportovního auta to žere jako urvané. Umí to naopak jezdit velmi úsporně a výkon si můžeš užít párkrát za den a zbytek dne jezdit jako s úplně normálním autem a nemusíš mít pod kapotou turbo osmiválec.

  2. Tesla na to nemusí reagovať.
    Tesla X väčšia a priestrannejšie má vo verzii Performance 0-100 za 3,1s
    Dojazd 488 km podľa najprísnejšiej normy EPA
    Audi Etron dojazd 330km EPA aktuálne 0-100 5,6s
    Tesla X Long Range
    Dojazd 561km
    0-100 4,6s

    • Přesně to jsem chtěl napsat, je zajímavé, že Audi je schopna přes všechnu techniku a tři motory dohnat jen model X Long Range. Ale ano v zatáčkách to může jet zajímavě, to uznávám.

  3. Tesla zacne v novembri predavat plaid modely, audi si jeden kupi v decembri pod stromcek, v januari rozoberie do srobika a skonstatuje, ze uz nie su len 5-6 rokov pozadu, ale 10 🙂 🙂 🙂 a tak to ma byt, trest za dieslove rakovinomety 😉

Pridajte komentár