Elektrické SUV od Audi sa dočká svojej tretej verzie s názvom Audi e-tron S. „S“ pritom napovedá, že pôjde o najvýkonnejší variant so „športovými“ ambíciami. Lepšie dynamické vlastnosti má zabezpečiť okrem iného aj pohonný systém s až 3 elektromotormi. Má ísť pritom o prvý elektromobil s takýmto počtom motorov, ktorý sa dostane do sériovej výroby.
Troj-motorovým pohonným systémom budú vybavené oba varianty modelu Audi e-tron, t.j. klasické SUV aj Sportback. Ich testovanie je pritom v plnom prúde.
„Moto-rošády“
Audi v prípade novej pohonnej jednotky prehodilo v rámci prednej a zadnej nápravy oba asynchrónne elektromotory (rozdielna technológia a výkon) používané v „strednej“ verzii 55. Výkonnejší motor bol totiž osadený na prednú nápravu a menej výkonný dozadu. Menší motor však dostal identické dvojča.
Predný motor je teraz nakonfigurovaný na výkon 124 kW (150 kW v režime Boost), zadné dvojičky produkujú spoločný výkon 196 kW (264 kW v režime Boost). Celkový výkon a krútiaci moment zostavy je v základe 320 kW a 808 Nm. V režime Boost, ktorý je možné využiť počas 8 sekúnd, to je 370 kW (496 k) a 973 Nm.
- Zdroj: Audi
- Zdroj: Audi
- Zdroj: Audi
Vďaka tomu oba varianty elektromobilu Audi e-tron S zrýchlia z 0 na 100 km/h za 4,5 s. Maximálna rýchlosť bola elektronicky obmedzená na 210 km/h.
Pri bežnej jazde sa na pohone vozidla podieľajú zadné motory. Predný sa pripája iba v prípade potreby vyššieho výkonu či lepšej trakcie. Pohonná jednotka tiež disponuje technológiou vektorovania krútiaceho momentu, čo podľa Audi prináša výhody konvenčného športového diferenciálu do elektrickej éry.
Čo na to Tesla a Porsche?
Sme celkom zvedaví, či sa naozaj naplnia vyhlásenia Audi o prvých sériových elektromobiloch s 3 motormi. Tesla totiž od minulého roka testuje novú 3-motorovú pohonnú jednotku Plaid, ktorú dostanú modely S a X. Nové verzie vlajkových lodí Tesla by sa mali podľa Elona Muska dostať do výroby v októbri/novembri.
Tieto elektromobily by však mohli byť následne „prekonané“ pohonným systémom od Porsche, keďže koncernový „súrodenec“ Audi už testuje 4-motorovú pohonnú jednotku pre svoje elektromobily. 4 motory budú mať aj športiaky Rimac C_Two či Pininfarina Battista. Každopádne, podstatnejšie ako počet elektromotorov, bude zrejme efektivita celého pohonného systému, aby dokázali extra-výkonné modely ponúknuť aj dostatočný dojazd.
- Zdroj: Audi
- Zdroj: Audi
Zdroj (Audi e-tron S): Audi
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najlacnejší elektromobil Audi by mal vyrásť na platforme od SEAT-u
Technický update Audi e-tron prináša vyššiu účinnosť a dojazd
Audi predstavilo svoj „druhý“ elektromobil – e-tron Sportback
5 komentárov
Ale veď človek predsa nemôže mať všetko. V živote ide vždy o kompromis.
Nemôžem mať prácu, ktorá je pohodová, žiadna zodpovednosť a pritom vynikajúco platená. Buď alebo.
Nemôžem si kúpiť perfektné jedlo a zaplatiť iba pár centov ako za hranolky s kečupom do kelímka.
A tak to asi bude aj s výkonom a dojazdom. Jedno musí byť tak trochu na úkor druhého.
Zákon zachovania hmotnosti a energie…
Právěže na elektroautech je toto oproti spalovákům krásně odlišné. Můžeš mít hodně výkonné auto, příklad Tesla 3 Performance (výkon 353 kW, 0-100 km/h za 3,3 s), ale neznamená to, že při výkonech sportovního auta to žere jako urvané. Umí to naopak jezdit velmi úsporně a výkon si můžeš užít párkrát za den a zbytek dne jezdit jako s úplně normálním autem a nemusíš mít pod kapotou turbo osmiválec.
Tesla na to nemusí reagovať.
Tesla X väčšia a priestrannejšie má vo verzii Performance 0-100 za 3,1s
Dojazd 488 km podľa najprísnejšiej normy EPA
Audi Etron dojazd 330km EPA aktuálne 0-100 5,6s
Tesla X Long Range
Dojazd 561km
0-100 4,6s
Přesně to jsem chtěl napsat, je zajímavé, že Audi je schopna přes všechnu techniku a tři motory dohnat jen model X Long Range. Ale ano v zatáčkách to může jet zajímavě, to uznávám.
Tesla zacne v novembri predavat plaid modely, audi si jeden kupi v decembri pod stromcek, v januari rozoberie do srobika a skonstatuje, ze uz nie su len 5-6 rokov pozadu, ale 10 🙂 🙂 🙂 a tak to ma byt, trest za dieslove rakovinomety 😉