V SR sa bude vyrábať elektrický Land Rover Defender a Volvo nasadí v SR Giga press ako Tesla

8

Objavili sa novinky, ktoré sa týkajú slovenských výrobných závodov automobiliek Jaguar Land Rover (JLR) a Volvo. JLR bude v Nitre vyrábať plne elektrický model Land Rover Defender „EV“ a Volvo do svojej chystanej továrne pri Košiciach implementuje rovnakú inovatívnu technológiu – megacasting / Giga press, akú používa Tesla.

Land Rover Defender EV „Made in Slovakia“

Automobilka Jaguar Land Rover (JLR) minulý mesiac oznámila, že „závod v Nitre bude toto desaťročie vyrábať elektrické vozidlá ako súčasť stratégie elektrifikácie.“ Vo vtedajšej tlačovej správe ale neuviedla, aké modely. Agentúra Reuters však na základe následných vyjadrení predstaviteľov JLR informovala, že slovenský závod bude produkovať plne elektrickú verziu modelu Land Rover Defender.

Toto robustné SUV vyššej strednej triedy, ktoré sa nebojí ani terénu, sa v Nitre vyrába už dlhšie vo verziách so spaľovacími motormi. Stále však nie je známe, kedy má začať výroba elektromobilu, ani aké špecifikácie od avizovanej novinky očakávať.

Podľa toho, čo spoločnosť Jaguar Land Rover uviedla v rámci predstavenia svojej elektrifikačnej stratégie, sa zdá, že elektrický Defender vyrastie na platforme MLA, ktorá umožňuje stavbu elektrických aj spaľovacích vozidiel.

land rover defender

Zdroj ilustračného obrázku: Land Rover SR

Volvo použije rovnaké stroje ako Tesla

Automobilka Volvo už skôr oznámila, že jej nová továreň na Slovensku, ktorá bude vyrábať elektromobily od roku 2026, bude jej najmodernejším výrobným závodom. A to aj vďaka inovatívnej technológii megacasting / gigacasting, ktorú ako prvá masovo zaviedla a spopularizovala spoločnosť Tesla.

A aktuálne agentúra Reuters informuje, že Volvo použije vo svojom slovenskom závode zariadenia (Giga press) na odlievanie obrovských častí karosérie (proces nazývaný megacasting alebo gigacasting) od talianskej spoločnosti Idra, ktorá podľa Reuters patrí pod čínsku firmu LK Industries.

giga press idra

Menši Giga press 6100. Zdroj: Idra

Idra oznámila, že získala zákazku na inštaláciu 2 kusov svojho najväčšieho zariadenia Giga Press (má mať veľkosť malého domu či zaberať plochu ako tenisový kurt), ktoré má „silu“ 9 000 ton. Spoločnosť Idra je pritom dodávateľom Tesly a spomínaný najnovší a „najvýkonnejší“ Giga press by sa mal používať pri výrobe modelu Tesla Cybertruck.

giga press idra

Zdroj: Idra

Volvo už skôr uviedlo, že si od megacastingu sľubuje výhody v oblasti „udržateľnosti, nákladov aj výkonnosti vozidiel počas ich životnosti“. Odlievanie veľkých častí má napr. znížiť hmotnosť, čím sa zvyšuje energetická účinnosť a dojazd. Ďalšou výhodou je podľa Volva zjednodušenie výrobného procesu, čo znižuje náklady a environmentálnu stopu. To pritom vyplýva z nahradenia desiatok menších častí (napr. v prípade pôvodnej zadnej časti karosérie Tesly Model 3 išlo o cca 70 častí), jedným veľkým odliatkom.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Na Giga press a megacasting začínajú po Tesle naskakovať ďalšie automobilky. Aké sú výhody a nevýhody?
Jaguar Land Rover urýchľuje elektrifikáciu a chystá elektromobily s dojazdom až 700 km
Tesla má byť na prahu prelomovej inovácie – karosérie na spôsob hračkárskeho autíčka
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Anglosasi by to mali vyrábať na tom ich ostrove a zadarmo posielať ako „GIFT“ (nie Nemecky, tí ich pochopili už dávno a preto v nemčine GIFT znamená otrava…) do celého sveta. Za to čo napáchali v každom segmente, počnúc ich slopkom Darwinom a aktuálne strapatým vojnoštváčom Borisom.
    Určite si tí Imbecili robili zálusk na Slovalko, ako aj na naše zlato, zhrdzavené platinové sitká od Dzurindu a Mikloža. Nakoniec sa budú aj s tým ich Karolom tváriť, akí sú záchrancovia.
    Som za obnovenie Hadriaánovho valu, kým tu všetci neosprostieme !
    Volvo pred nimi chvalabohu zachránili Číňania…

Pridajte komentár