Slovenská továreň Volva bude používať technológiu „megacastingu“ ako Tesla

7

Ako už vieme, pri Košiciach vyrastie továreň automobilky Volvo, ktorá bude vyrábať elektromobily. Švédi v rámci oznámenia nového závodu uviedli, že pôjde o ich najmodernejšiu továreň. No a nedávno šéf výroby Volva uviedol, že v slovenskom závode bude zavedená technológia tzv. megacastingu, ktorá má priniesť viacero výhod. Dozvedeli sme sa tiež, že vozidlá „z Košíc“ pravdepodobne vyrastú na úplne novej platforme. A v hre je aj výroba batérií a elektromotorov na našom území.

Šéf výroby automobilky Volvo Geert Bruyneel pre Automotive News Europe prezradil viacero zaujímavostí, ktoré sa týkajú ich nedávno oznámeného závodu na Slovensku, o čom informoval portál Autorecent. Už vieme, že nová továreň Volva pri Košiciach má byť spustená v roku 2026 a po rozbehnutí produkcie má vyrábať 250 000 elektromobilov ročne. Volvo pritom uviedlo, že pôjde o ich najmodernejší závod.

Zrejme úplne nová platforma

Nedávno sme sa od Geerta Bruyneela dozvedeli, v čom bude spočívať modernosť slovenskej továrne. Stále síce nevieme, aké modely sa budú u nás vyrábať, podľa šéfa výroby Volva však pravdepodobne vyrastú na platforme, ktorá bude nástupcom platformy SPA2. SPA2 sa pritom ešte len začína zavádzať, takže „slovenské“ vozidlá by mohli byť elektromobilmi úplne novej generácie.

Megacasting

Bruyneel tiež uviedol, že závod pri Košiciach bude disponovať technológiou megacasting, ktorú ako prvá zaviedla do sériovej výroby spoločnosť Tesla. V prípade Tesly to znamená, že pomocou obrovských tlakových odlievacích strojov „Giga press“ vyrába obrovské diely, konkrétne prednú a zadnú časť karosérie, pričom tie sa predtým „skladali“ z desiatok častí. Mimochodom, zavedenie megacastingu pomerne nedávno oznámil aj koncern VW Group, ktorý usilovne „kopíruje“ Teslu v mnohých smeroch.

Volvo o megacastingu informovalo už vo februári tohto roku, a to v rámci zavedenia tejto technológie do  existujúceho závodu vo švédskom Torslande. Aktuálne Bruyneel uvádza, že v Torslande bude megacasting pripravený v roku 2025, pričom v prípade slovenskej továrne sa zameriavajú na to, aby sa táto technológia posunula na podstatne vyššiu úroveň.

Šéf výroby automobilky Volvo tiež pripustil, že v závode pri Košiciach by sa mohli vyrábať aj batérie a elektromotory pre ich elektromobily. V tejto veci však zatiaľ nebolo rozhodnuté.

Vyššia efektivita, nižšie náklady

Čo sa ešte týka megacastingu, podľa tlačovej správy z februára si od neho Volvo sľubuje výhody v oblasti „udržateľnosti, nákladov aj výkonnosti vozidiel počas ich životnosti“. Odlievanie veľkých častí má pritom znížiť hmotnosť, čím sa zvyšuje energetická účinnosť a dojazd. A ďalšou výhodou je podľa Volva zjednodušenie výrobného procesu, čo znižuje náklady a environmentálnu stopu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Pre Teslu už nie sú roboty dostatočne „inovatívne“. Nasadzuje „Giga press“
Technológia výroby elektromobilov Tesla na spôsob hračkárskeho autíčka by mohla byť vo vývoji
VW ide po stopách Tesly aj v oblasti výroby. Chystá „megacasting“ a väčšiu automatizáciu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Každá novopostavená továreň má byť najmodernejšia, a vyrábať najpokrokovejšími technológiami! Inak to nemá zmysel !!!

    P.S. Som zvedavý na životaschopnosť tých matchboxových superodliatkov!

      • Presne tak isto ako je to aj s klasickym autom. Ak je nehoda kde boly poskodene prave tieto casti tak je to pre poistovnu vzdy totalka. Taketo auto sa uz neda nikdy na 100% opravit.
        Ako v pripade klasickeho auta tak aj tento megacasting ma na sebe plechy a rovnako aj vyztuhy, ktore sa daju lahko vymenit.
        Pokial naraz poskodil aj nosnu cast auta tak to auto sa nikdy neda dobre opravit, bud sa nebude dat nastavit geometria, alebo nebudu pasovat diely k sebe, pripadne pri dalsej nehode sa to inak skruti a skor to cloveka zabije ako mu to zachrani zivot.

      • Uvediem príklad, v halogénovom svetle stoji oprava 4 eurá za žiarovku,v novom led svetle stojí oprava 800 – 1200 eur za celé svetlo,no a tu to bude niečo podobné

Pridajte komentár