Obľúbený elektromobil Hyundai Kona Electric sa dočkal faceliftu. Zmeny sa pritom dotkli najmä dizajnu, technológií a praktických riešení. Verzia s kapacitne menšou batériou si polepšila aj na dojazde.
Od uvedenia na trh v roku 2018 prevýšil záujem o model Hyundai Kona Electric v Európe všetky očakávania. Za dva roky sa celosvetovo predalo viac ako 120 000 kusov, pritom viac ako 53 000 v Európe.
Faceliftovaný Hyundai Kona Electric je teraz o 25 mm dlhší, pričom prešiel viacerými úpravami exteriéru. Zmenil sa napríklad dizajn prednej časti, vrátane svetiel či nárazníka. Zadný nárazník obohatila nová lišta a nové sú aj horizontálne natiahnuté zadné svetlomety.
V rámci interiéru je novinkou 10,25-palcová digitálna prístrojová doska. Okrem toho sa na požiadanie dodáva aj 10,25-palcová obrazovka AVN (Audio, Video, Navigácia), ktorá prináša nové možnosti konektivity. Jednotka AVN združuje viacero prvkov multimédií a komfortu vrátane prepojenia Bluelink, služieb Hyundai LIVE Services a Apple CarPlay či Android Auto. Zákazníci, ktorí si vyberú 8-palcovú verziu systému Display Audio, dostanú možnosť využívať bezdrôtové prepojenie mobilného telefónu s vozidlom prostredníctvom Apple CarPlay a Android Auto.
Nová aktualizácia rozhrania Bluelink umožní jednoduchšie a pohodlnejšie ovládanie vozidla pomocou mobilného telefónu alebo hlasom. Aplikácia zobrazí aktuálny stav batérie a dojazd vozidla a pokiaľ je pripojené na nabíjačku, tak aj čas nabíjania. Majitelia majú prístup k pokročilému nastavovaniu systému ovládania batérie. Dokážu upraviť čas nabíjania, aby čo najviac vyhovoval ich potrebám a rozpočtu a využívali najlepšie možné ceny elektrickej energie.
Vďaka diaľkovému ovládaniu nabíjania Remote Charging môžu vodiči modelu Kona Electric kedykoľvek spustiť či zastaviť nabíjanie a stačí im na to iba stlačiť tlačidlo v mobilnej aplikácii Bluelink. Ak je vozidlo v chladných mesiacoch pripojené na nabíjačku, môžu si užívatelia vďaka diaľkovému ovládaniu klimatizácie nastaviť kúrenie tak, aby bol interiér v požadovanom čase vyhriaty.
Verzia s dlhým dojazdom (64 kWh batéria) disponuje elektromotorom s maximálnym výkonom 150 kW (204 k). Kona Electric s ním zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy. Základná verzia využíva batériu s kapacitou 39,2 kWh. Tá z 0 na 100 km/h zrýchli za 9,9 sekundy. Verzia s predĺženým dojazdom dosahuje maximálnu rýchlosť 167 km/h, v prípade štandardnej batérie je to 155 km/h. Obe verzie poskytujú maximálny krútiaci moment 395 Nm.
Základná verzia si polepšila na dojazde
Čo sa týka dojazdu, facelift priniesol základnej verzii zvýšenie dojazdu z 289 na 305 km (WLTP). A to zrejme najmä vďaka použitiu nových pneumatík s nízkym valivým odporom. 64 kWh verzia sa dočkala zvýšenia dojazdu zo 449 na 484 km (WLTP) ešte pred faceliftom (vo výrobe od marca).
Lítiovo-iónové polymérové batérie modelu Hyundai Kona Electric podporujú rýchlonabíjanie maximálnym výkonom 100 kW, pričom z 10 na 80 % sa nabijú za 47 minút. Na požiadanie môže byť Kona Electric vybavená aj 10,5 kW palubnou trojfázovou nabíjačkou, ktorá výrazne skracuje čas nabíjania na trojfázových AC nabíjačkách.
Typ nabíjania | Kona Electric 64 kWh | Kona Electric 39,2 kWh | |
Rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom 10 — 80 % | 50 kW nabíjačka | 64 min | 48 min |
100 kW nabíjačka | 47 min | 47 min | |
Bežné nabíjanie striedavým prúdom 10 — 100 % | 7,2 kW palubná nabíjačka | 9 h 15 min | 6 h |
10,5 kW palubná nabíjačka | 6 h 50 min | 4 h 20 min | |
Pomalé nabíjanie ICCB 10 — 100 % | (220 V/12 A) | 28 h | 17 h |
Vyššia miera bezpečnosti
Faceliftovaný Hyundai Kona Electric dostal do výbavy viacero bezpečnostných a asistenčných systémov, ktoré prinášajú vyššiu úroveň bezpečnosti. A to napríklad:
· [NOVINKA] Asistent monitorovania mŕtveho uhla (BCA)
· [NOVINKA] Asistent upozorňujúci na vozidlá približujúce sa v priečnom smere
· [NOVINKA] Upozornenie na odjazd vpredu stojaceho vozidla (LVDA)
· [NOVINKA] Upozornenie na bezpečné opustenie vozidla (SEW)
· [NOVINKA] Upozornenie na prítomnosť cestujúcich na zadných sedadlách (RSA)
· Systém autonómneho núdzového brzdenia a systém varovania pred čelným nárazom FCW
· Adaptívny tempomat s funkciou „auto stop a štart” (SCC w/ S&G)
· Systém na automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu so sledovaním vozidla pred sebou (LFA)
· Systém na automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu (LKA)
· Informácia o maximálnej povolenej rýchlosti – asistent sledovania dopravných značiek (ISLW)
· Systém na sledovanie únavy vodiča (DAW)
Zdroj: tlačová správa (Hyundai)
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Unikli špecifikácie Hyundaiu 45 EV: Dojazd cez 500 km či extrémne nabíjanie
Hyundai má novú značku pre elektromobily – IONIQ. Chystá 3 nové modely
KIA chystá 7 nových elektromobilov. Načrtla ich dizajn