Unikli špecifikácie Hyundaiu 45 EV: Dojazd cez 500 km či extrémne nabíjanie

7

Z Južnej Kórey prichádzajú veľmi zaujímavé informácie ohľadom chystaného elektromobilu s kódovým menom Hyundai NE. Ten je postavený na úplne novej platforme a vychádza z konceptu Hyundai 45 EV, ktorý bol predstavený v septembri minulého roka. V Európe by sme sa ho mali dočkať už pomerne čoskoro.

„Hyundai 45 EV“ sa stane prvým modelom postaveným na platforme e-GMP, ktorá je určená špeciálne pre elektromobily koncernových značiek Hyundai, Kia a Genesis. Koncept, ako aj špionážne zábery testovacích prototypov naznačujú, že pôjde o crossover.

Portál TheKoreanCarBlog na základe uniknutých dokumentov informuje, že tento elektrický crossover ponúkne pomerne netradičné proporcie. Rozmermi 4 635 x 1 890 x 1 605 mm balansuje niekde medzi nižšou strednou a strednou triedou.

Má však mať netypicky dlhý rázvor náprav, a to 3 000 mm, čím atakuje luxusné limuzíny. Vo vnútri by tak malo byť skutočne veľa priestoru. A to vďaka novej koncepcii pohonného systému, ktorý je ďaleko kompaktnejší ako u spaľovacích vozidiel.

Zrejme 2 verzie

Hyundai 45 EV by mal byť v ponuke v dvoch verziách, a to s 58 a 73 kWh batériou, ktoré budú využívať batériové články juhokórejskej spoločnosti SK Innovation. Dokumenty odhalili aj predpokladaný dojazd, a to 354, resp. 450 km, pravdepodobne podľa juhokórejského testovacieho cyklu, ktorý by mal byť o máličko prísnejší ako cyklus EPA, považovaný za pomerne realistický.

Nám najbližší cyklus WLTP by mal teda priniesť podstatne vyššie čísla. V prípade vyššej verzie zrejme slušne cez 500 km, nakoľko model Kona Electric so 64 kWh je v Kórei ohodnotený na 406 km a u nás na 484 km (WLTP). Spomínané čísla pritom naznačujú efektivitu podobnú Tesle Model 3/Y.

Extrémne nabíjanie

Z oficiálnych zdrojov už vieme, že nové elektromobily koncernu Hyundai Motor budú disponovať 800V elektrickou architektúrou, čo im umožní ultra-rýchle nabíjanie. V prípade chystaného modelu Kia „Imagine“ výrobca uviedol, že ten bude podporovať rýchlonabíjanie maximálnym výkonom 350 kW.

Portál Daum v súvislosti s modelom Hyundai 45 EV ale uvádza, že ten má zvládnuť dokonca 400 kW. A to je viac ako ponúka rozrastajúca sa európska sieť ultra-rýchlych nabíjacích staníc zoskupenia Ionity, ktorého členom je aj kórejský koncern. Existujú však aj nabíjačky s výkonom 400 kW, ktoré by mala priniesť do Európy napríklad americká spoločnosť ChargePoint. Vďaka ním by sa mala chystaná novinka nabiť na 80 % len za 12 min.

Hyundai 45 EV tak vyzerá zatiaľ veľmi nádejne. Netreba však zabúdať, že ide o neoficiálne informácie a nepoznáme cenu. Viac by sme sa mohli z oficiálnych kruhov dozvedieť už čoskoro, keďže tento model má byť do Európy „exportovaný“ už v januári budúceho roka.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Futuristické“ elektromobily Hyundai Prophecy a 45 EV pôjdu do sériovej výroby
Kia ponúkne elektromobil s dojazdom cez 500 km a 20 min nabíjaním
Koncern Hyundai predstavil svoje plány v oblasti elektromobility do roku 2025

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Lacný elektromobil len s povinnou výbavou, sparťanský, bez desiatok asistentov a luxusu v kabíne, pre mladých ľudí, študentov a mladé rodiny je kde? Milé elektromobilky, ide vám všetkým len o peniaze, na ľudí a klímu kašlete.

    • Bohuzial, taky elektromobil nikdy nebude… dnes mame roznych asistentov povinnych… jedine ze by clovek kupil stary golf ev, peugot, citroen, pripadne opel a prerobil na novsie baterie… ale cenovo a casovo to vinde na to, akokeby si kupil nove male el. auto…

  2. Tak toto ma oslovilo.. Keď bude mať taký interiér ako na obrázku, tak je to dobrá správa pre nás dlhých. Konečne pochopili, že nie je potrebný stredový panel. S cenou rátam okolo 35-40 K.

Pridajte komentár