Čínsky koncern BYD vstupuje na európsky trh špičkovou verziou svojho elektrického SUV strednej triedy BYD Tang EV. Na začiatok bude pritom k dispozícii v 7-miestnej konfigurácii.
BYD Tang EV je ďalším čínskym elektromobilom, ktorý sa začal predávať v Európe. Neprekvapí, že prvým trhom je Nórsko. K dispozícii pritom konečne máme špecifikácie európskej verzie.
Na začiatok je dostupná top verzia s pohonom oboch náprav. Tá dosahuje výkon 380 kW a krútiaci moment 660 Nm. Vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,6 s a zvládne maximálnu rýchlosť 180 km/h.
Automobilka BYD prekvapila údajom o kapacite batérie, ktorá má 86,4 kWh. V čase oznámenia svojho vstupu na európsky trh sa totiž v Číne predávala top verzia modelu Tang EV s 82,8 kWh batériou. Dojazd tohto elektromobilu strednej triedy s rozmermi 4 870 × 1 950 × 1 725 mm (dĺžka × šírka × výška), rázvorom 2 820 mm a svetlou výškou 190 mm je 505 km. A to podľa zastaralého optimistického cyklu NEDC.
- Zdroj fotografie: BYD
- Zdroj: BYD
- Zdroj: BYD
Na nám bližšie hodnotenie dojazdu v rámci cyklu WLTP stále čakáme. Každopádne sa zdá, že čínske elektrické SUV nebude patriť medzi lídrov v oblasti efektivity. Zrejme aj kvôli vyššej hmotnosti (2 295 kg), za ktorou môže stáť okrem 7-miestnej konfigurácie aj „in-house“ LFP batéria BYD Blade s nižšou gravimetrickou energetickou hustotou.
Tá je síce ťažšia, podľa výrobcu však má definovať novú úroveň bezpečnosti v priemysle. Celý batériový pack má tiež hospodárne nakladať s priestorom, nakoľko články sa vkladajú do batériového bloku v 1-článkových radoch. Tým sa podľa BYD zvýšila efektívnosť využitia priestoru o 50 %
Čo sa týka nabíjania, batéria podporuje DC nabíjanie max. výkonom 110 kW. Na nórskej stránke BYD sa nám ale nepodarilo vypátrať údaj o dobe nabíjania, a tak si musíme pomôcť údajom, ktorý sa vzťahuje k čínskej verzii „2020“ – z 30 na 80 % SoC za 30 min (82,8 kWh kapacita). Palubná nabíjačka má výkon 7 kW.
Cena a dostupnosť
Zatiaľ jediná dostupná „európska“ verzia začína v Nórsku po prepočte na cene cca 58 000 €. V štandarde pritom nájdeme napr. kožené sedadlá, ktoré sú vpredu vyhrievané a odvetrávané, panoramatickú strechu, pokročilé interiérové LED osvetlenie, 4G konektivitu, DAB rádio či OTA aktualizácie.
Výrobca poskytuje na vozidlo záruku 5 rokov, resp. 100 000 km. Na batériu je to 8 rokov alebo 160 000 km. Prvé dodávky na nórsky trh sú naplánované na koniec leta. Podrobnosti o ďalších európskych trhoch nateraz nie sú známe.
Zdroj: BYD
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Druhý najväčší výrobca elektromobilov, čínsky BYD, chystá európsku expanziu
Čínsky elektro-sedan BYD Han EV, ktorý sa chystá do Európy, môže prešprintovať aj super-autá
BYD D1 je „prvý elektromobil navrhnutý na mieru pre ride-hailing“
4 komentáre
Je to úplne super. Akurát sa obávam, že sa celkom presne netrafili do očakávania európskych zákazníkov…
Až do Európy dorazí, uvidíme, koho z toho porazí …….
110kW CCS alebo Chademo? Vieme?
CCS.