BYD D1 je „prvý elektromobil navrhnutý na mieru pre ride-hailing“

0

Didi je „najväčšia ride-hailing platforma na svete“, pričom jej prevádzkovateľ sa rozhodol, že spoločne s automobilkou BYD, ktorá sa chystá aj do Európy, vyvinie elektromobil určený špeciálne pre ride-hailing. Výsledkom je model BYD D1, ktorý sa dostane na trh budúci mesiac.

Ride-hailing („jazda na privolanie“) je mobilitná služba, ktorá umožňuje jednoduché a rýchle zabezpečenie odvozu na spôsob Uberu. A tá by mohla mať v spojitosti s plne elektrickými vozidlami veľkú budúcnosť, čo si uvedomuje aj čínska spoločnosť Didi Chuxing, ktorá prevádzkuje „najväčšiu ride-hailing platformu na svete“ (cca 1 mil. vozidiel a vyše 10 miliárd jázd ročne).

Didi chce do roku 2022 takmer strojnásobiť podiel zdieľanej mobility, pričom jej má pomôcť aj špeciálny elektromobil D1. Ten bol vyvinutý v spolupráci s jedným z najväčších výrobcov áut do zásuvky, spoločnosťou BYD. Využité pritom boli poznatky a skúsenosti získané od používateľskej základne platformy Didi, ktorú tvorí 550 mil. registrovaných používateľov a 31 mil. vodičov.

Základom obrovské množstvo dát

„Ako prví v obore sme do návrhu (elektromobilu) D1 integrovali potreby stoviek miliónov používateľov, vďaka využitiu našej dátovej analýzy a spätnej väzby od používateľov. Náš tím produktového dizajnu analyzoval takmer 10 miliónov rád a podnetov v rámci spätnej väzby, výsledky prieskumu medzi 10 000 vodičmi a cestujúcimi a tiež vychádzal z dát získaných v rámci desiatok workshopov,“ uvádza Didi Chuxing.

Podľa čínskej spoločnosti je čerstvo predstavený elektromobil BYD D1 v porovnaní s bežnými modelmi „extra-bezpečný“ (aj vďaka pokročilým jazdným asistentom či využitiu umelej inteligencie), prevádzkovo efektívnejší (spotreba 12,8 kWh/100 km – zrejme podľa NEDC) a poskytuje cestujúcim, ako aj vodičom lepšie jazdné skúsenosti a zážitky.

4 390 mm dlhé 5-miestne vozidlo „BYD D1 Didi“ je pritom vybavené li-ion batériou BYD Blade nešpecifikovanej kapacity, ktorá mu zabezpečí dojazd 418 km, zrejme podľa cyklu NEDC. Tá „dopuje“ elektromotor s výkon 101 kW a krútiacim momentom 260 Nm, uvádza Carscoops.

Zdroj: Didi

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Oplatia sa elektromobily „taxi“ službám? | Štúdia T&E
Čínsky e-sedan od BYD poodhalil európsku cenu. Ponúkne špeciálnu batériu
Elon Musk: „Elektromobil Tesla môže zarobiť majiteľovi v rámci Robotaxi až 30 000 $ ročne“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár