Čínska automobilka BYD, ktorá bola do minulého roka najväčším výrobcom áut do zásuvky na svete, oznámila zavádzanie svojich elektrických modelov na európsky trh. „Dočkáme“ sa pritom aj „SUV-čka“ BYD Tang EV s dojazdom 520 km (NEDC).
BYD je v Európe známy najmä vďaka svojim elektrobusom, keďže je v tomto segmente lídrom. Na starom kontinente sa však chystá expandovať aj s osobnými a úžitkovými elektromobilmi.
Prvým osobným modelom bude SUV BYD Tang EV600 2. generácie. V pláne sú tiež elektrické dodávky, 7,5 a 19-tonové nákladiaky či terminálový traktor.
Zaujímavé SUV
Najviac ľudí bude zrejme zaujímať elektrické SUV strednej triedy BYD Tang EV. To disponuje batériou s kapacitou 82,8 kWh, ktorá má podľa výrobcu zabezpečiť dojazd 520 km, a to podľa zastaralého „optimistického“ cyklu NEDC. Takže v rámci „európskeho štandardu“ WLTP to bude určite menej.
- Zdroj: BYD
- Zdroj: BYD
- Zdroj: BYD
BYD uvádza, že do Európy privezie verziu s pohonom oboch náprav, takže môžeme očakávať, že tá ponúkne výkon 360 kW. Z 0 na 100 km/h zrýchli za cca 4,5 s a z 30 na 80 % kapacity sa nabije za 30 min.
Ako sme už uviedli, ide o SUV strednej triedy, ktoré disponuje rozmermi 4 870 × 1 950 × 1 725 mm (dĺžka × šírka × výška) a rázvorom 2 819 mm. Pre porovnanie, Tesla Model Y ponúka rozmery 4 751 × 1 921 × 1 624 mm a rázvor 2 890 mm.
Cena európskej verzie zatiaľ stanovená nebola. V Číne sa pritom podľa Insideevs predáva „predokolka“ s polovičným výkonom (tá zatiaľ nebola potvrdená pre Európu) v prepočte za 33 600 až 36 200 € a štvorkolka za 37 500 až 46 500 € po tamojších dotáciách.
Najskôr Nórsko
Asi nikoho neprekvapí, že tento model sa objaví najskôr na nórskom trhu, a to koncom roka. V pláne je však aj expanzia na ďalšie európske trhy. Tá bude záležať aj od toho, ako sa čínsky model uchytí v „Mekke“ elektromobility.
- Panel Van. Zdroj: BYD
- 19-t truck. Zdroj: BYD
- Yard Tractor. Zdroj: BYD
Zdroj: BYD
SÚVISIACE ČLÁNKY:
BYD uvádza na trh batériu „Blade“, ktorá nie je horľavá ani explozívna
MG zabezpečí Európe prvý elektrický „kombík“. Príde z Číny
Tesla sa stala najväčším výrobcom áut do zásuvky. Prekonala „Číňanov“
4 komentáre
Chce to:
1. Vidieť to zblízka,
2. Previezť sa na v tom,
3. Porovnať to s modelmi iných značiek.
A práve táto 3. možnosť tu chýba. Kľudne môžu udávať dojazd podľa cyklu NEDC, ale ak chcú expandovť na „starý kontinent“, musia (!!!) používať aj európske štandardy (WLTP). Zákazník by mal poznať reálnu hodnotu, nie si iba domyslieť – no, bude to asi niekde medzi 250 až 400 km…
Jasné na mesiac
E-auto takejto veľkosti a na trhu chýba, len tá cena je stále len pre horných x-tisíc a efektivita tiež „nič moc“, pri tej batérii by dojazd (merané efektivitou Tesla) mal byť okolo 500 km.
500 km podľa WLTP, samozrejme.