Kompaktný hatchback BYD Dolphin bude najlacnejším elektromobilom značky v Európe

5

Kompaktný elektrický hatchback BYD Dolphin, ktorý je napr. konkurentom VW ID.3, sa dostáva do „predpredaja“ na európskom trhu, informuje expandujúca čínska automobilka BYD, ktorá získava čoraz väčšiu pozornosť. Čo všetko ponúkne európska verzia modelu, ktorý stojí doma v Číne od cca 15 000 €?

Druhý najväčší výrobca elektromobilov za rok 2022, automobilka BYD, prichádza po elektrických modeloch Atto 3, Han EV a Tang EV na európsky trh s ďalšími dvoma elektromobilmi, a to Seal a Dolphin. Posledný menovaný sa pritom stane najmenším plne elektrickým modelom značky ponúkaným na starom kontinente.

BYD Dolphin je 5-miestny kompaktný hatchback (nižšia stredná trieda / segment C) s rozmermi 4 290 x 1 770 x 1 570 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvorom 2 700 mm a batožinovým priestorom s objemom 345 l, resp. 1 310 l (po sklopení zadných sedadiel), postavený na dedikovanej platforme e-Platform 3.0.

Pohonná jednotka

Minimálne spočiatku bude k dispozícii len jedna verzia s pohonom prednej nápravy, výkonom 150 kW, krútiacim momentom 290 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 7 s, maximálnou rýchlosťou 160 km/h a 4 jazdnými režimami Sport, Normal, Economy a Snow.

Batéria, dojazd a nabíjanie

Pohonná jednotka je spárovaná so 60-kWh LFP batériou Blade, ktorá pochádza „z dielne“ spoločnosti BYD. Tá sa postará o dojazd 427 km (WLTP) a podporuje maximálny nabíjací výkon 88 kW, vďaka čomu sa má za ideálnych podmienok nabiť z 30 na 80 % za 29 min. Palubná nabíjačka je 3-fázová a má max. výkon 11 kW.

BYD Dolphin je v štandarde vybavený tepelným čerpadlom, ako aj systémom obojsmerného nabíjania „VTOL“ s výkonom 3,3 kW, ktorý dokáže napájať elektrické zariadenia energiou z trakčnej batérie vozidla. Ide teda o technológiu vo všeobecnosti označovanú ako V2L.

Bezpečnostná výbava

V základnej výbave vozidla tiež nájdeme množstvo bezpečnostných asistentov, vrátane systému varovania pred čelnou kolíziou, systému autonómneho núdzového brzdenia, systému varovania pred kolíziou zozadu a z boku, systému prevencie pred opustením jazdného pruhu či asistenta pre udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu.

Napriek výrobcom avizovanému spusteniu predpredaja modelu Dolphin na starom kontinente stále nepoznáme európske ceny. Tie majú byť podľa automobilky BYD oznámené bližšie k termínu uvedenia vozidla na trh – cca v júni. Napriek tomu je na základe modelovej hierarchie jasné, že pôjde o cenovo najdostupnejší elektromobil značky BYD na európskom trhu.

Ako sme už uviedli, doma Dolphin začína na cene okolo 15 000 € (po prepočte). Základný čínsky model má však značne slabšie parametre ako predstavená európska verzia a navyše je zvykom, že čínske automobilky predávajú svoje modely v Európe podstatne drahšie ako doma, a to aj ďaleko nad rámec dodatočných nákladov na dovoz či splnenie európskych regulácií. Takže sme veľmi zvedaví na cenovú politiku v prípade modelu BYD Dolphin.

Zdroj: BYD

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrický BYD e2 veľkosti VW Golf začína v Číne na cene 13 600 €
BYD Seagull je najlacnejší e-model druhého najväčšieho výrobcu elektromobilov na svete
Čínske elektromobily BYD Atto 3, Han a Tang dostali prvé „európske“ cenovky

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

    • Zabudni na 15.000€, kámo. Ale ak niekto poruší nepísanú kartelovú dohodu o cenách EV v Európe a pretne tento začarovaný kruh, zarobí na tom majland a ostatným neostane nič iné, iba tíško nasledovať…

  1. Z pohľadu zákazníka by sme 15k brali. Ale čo by na to povedali zamestanci európskych automobiliek? Prišli by asi o prácu. A to je spoločensky/sociálne citlivé takže predávať BYD za 15k naše vlády a EÚ nedovolia – prihodia clá, dane, dodatočné požiadavky na bezpečnosť, … aby nás tí číňania nepoložili.

  2. čínska cena x 2 = európska cena.

    Nech sa páči, propagujte, kupujte, podporíte čínsky kapitalistický komunizmus. Rovnako ako ho nepriamo podporujú demokratické automobilky svojou cenotvorbou.

    A o pár rokov sa všetci zídeme na povinných prvomájových sprievodoch.

    Pekný deň želám.

    • A proč podporovat evropské automobilky, které se vůbec nesnaží, ještě před pár lety k tomu lobbovaly proti EV, dieselgate a podobně srandy, navíc mají vše předražené.

Pridajte komentár