Najväčší výrobca áut do zásuvky a druhý najväčší výrobca elektromobilov na svete, čínska automobilka BYD pôsobiaca aj v Európe, vďačí za svoje predajné čísla aj extra širokej ponuke e-modelov. A tú rozšíri o ďalší elektromobil – kompaktný hatchback BYD e2, ktorého čínsku cenu môžeme len závidieť.
Vysoko konkurenčný trh v Číne, ktorý tlačí ceny elektromobilov na „neuveriteľné“ úrovne, nám snáď ukazuje, čo prinesie v tomto smere budúcnosť na globálnej úrovni. A novým predstaviteľom, ktorý reprezentuje elektromobil lacnejší ako spaľovacie modely rovnakej triedy v Európe, je BYD e2.
Samozrejme aj v tomto prípade platí “ niečo za niečo“, keďže predstavená novinka ponúka podpriemerné špecifikácie. Určite sa však nájdu mnohí záujemcovia, ktorým dané parametre postačia a ocenia cenovú dostupnosť.
- Zdroj: BYD
- Zdroj: BYD
- Zdroj: BYD
CarNewsChina na základe oficiálnych informácií od výrobcu uvádza, že kompaktný elektrický hatchback BYD e2 má rozmery 4 260 x 1 760 x 1 530 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 2 610 mm, čo sú podobné čísla ako v prípade modelu VW Golf. Vozidlo má pritom zdá sa o niečo vyššiu svetlu výšku, ako je bežné na modely typu hatchback. Nazývať ho crossoverom by však bolo zrejme prehnané.
BYD e2 je vybavený LFP batériou BYD Blade s kapacitou 43,2 kWh, ktorá zabezpečí dojazd 405 km podľa cyklu CLTC, ktorý by mal byť blízky zastaralému „optimistickému“ cyklu NEDC. Ku kapacitne podpriemernej batérií sa pridáva podpriemerný výkon 70 kW. Každopádne na bežné jazdenie by to malo stačiť väčšine vodičov.
Web Pushevs pripája ďalšie technické špecifikácie, a to krútiaci moment 180 Nm, zrýchlenie z 0 na 50 km/h za 4,9 s, max. podporovaný nabíjací výkon 40 kW, nabitie z 30 na 80 % za 30 min či výkon palubnej nabíjačky 6,6 kW.
Nízka cena, slušná výbava
BYD e2 okrem ceny od 102 800 RMB / 13 600 € (cena modelu vo vyššom stupni výbavy je 109 800 RMB – 14 500 €) zaujme aj funkciou V2L (možnosť napájania elektrických zariadení energiou z batérie vozidla výkonom až 3,3 kW), bezkľúčovým vstupom a zapínaním (cez Bluetooth a NFC), tepelným čerpadlom, 5G konektivitou, cúvacími senzormi a kamerou, tempomatom, otáčateľným centrálnym displejom či doživotnou zárukou na „elektrický systém“ (platí pre prvého majiteľa). Záruka na vozidlo je pritom 6 rokov alebo 150 000 km.

Zdroj: BYD
Zaujímavé tiež je, že Pushevs tvrdí, že tento model dostane skôr či neskôr medzinárodnú verziu, ktorá príde aj na európsky trh. Nezdá sa však, že by išlo o oficiálnu informáciu. Nuž, uvidíme. Cenovo dostupné vozidlo tohto typu by Európania určite uvítali. Otázne však pritom je, o koľko by sa model predražil.

Zdroj: BYD
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla až „smiešne“ zaostáva za BYD v Číne, myslí si slávny investor. Iní oponujú
BYD Seagull je najlacnejší e-model druhého najväčšieho výrobcu elektromobilov na svete
Čínske elektromobily BYD Atto 3, Han a Tang dostali prvé „európske“ cenovky
14 komentárov
Pri cene v EU od Eur 14.900 by bolo postarané „o rozruch a technickú revoluciu“! Ake to bol len môj veľkonočný sen !!! 🙂
Išlo by to na dračku. Asi tak, ako keby ste čokoľvek zlacnili, povedzme, na 40 % súčasnej ceny. A určite by neboli potrebné žiadne dotácie…
Ono to ešte chvíľu potrvá, a tak sa my sa musíme posilňovať snívaním! Snívanie a viera pomáha ľuďom prekonať ťažké, nepríjemné a zdĺhavé čakanie na to niečo lepšie! …
P.S. Tento BYD e2 mi je celkom sympatický!
Neplatilo by sa ísť do Činy a doviesť si ho? Za takú super cenu by sa to hádam aj oplatilo. Či sú tam dáke skryté otázniky?
A to sa neda objednat z aliexperesu? Nepride postou? :)))
Tie parametre su uplne dostacujuce a za tie prachy by to bol teply rozok.
Súhlasím, v porovnaní s daciou spring to bude na lepšej úrovni.. Minimálne batéria bude mať aktívny teplotný manažment čo jej výrazne predĺži životnosť
Tak voci Springu by to bola parada. Uz len velkostou a vybavou.
BYD, tak príď !!!! Čakajú ťa skromní a rozumní Európania, a to aj na Slovensku ! 🙂
Písal som nezávislému dovozcovi, či by sa tento model nedal osobitne na vlastnú päsť priviesť z Číny a odpoveď bola, že sa to kvôli papierovackam a legalizácii neoplatí.
Škoda! Tak nam zostáva Škoda! …. 🙂
Juraj, a keby sme boli dvaja, a ak by sa prípadne pridali ďalší, už by s to oplatilo?! Opýtaj sa toho dovozcu ešte raz a daj vediet!
Ach!