Čínske elektromobily BYD Atto 3, Han a Tang dostali prvé „európske“ cenovky

12

Jeden z najväčších výrobcov elektromobilov na svete, čínska automobilka BYD, chystá na tento rok svoju európsku expanziu. A to vďaka modelom Atto 3, Han EV a Tang EV. Spoznali sme pritom cenovky pre nemecký trh.

Značka BYD si minulý rok „otestovala“ európsky trh vstupom do Nórska, kde začala predávať svoje 7-miestne elektrické SUV Tang EV. A nedávno oznámila, že ešte tento rok začne rozširovať svoje pôsobenie na starom kontinente. A to v rámci Holandska, Švédska, Dánska, Izraela a Nemecka.

A práve pre nemecký trh už poznáme základné ceny všetkých troch do Európy dovážaných modelov, ktorými budú BYD Atto 3 (kompaktné SUV postavené na novej e-platforme 3.0), BYD Tang EV (SUV strednej triedy) a BYD Han EV (sedan strednej/vyššej strednej triedy).

Všetky tieto modely sú vybavené batériami Blade s chémiou LFP, ktorou by mala v budúcnosti disponovať aj Tesla Model Y určená pre Európu. A BYD už začal vytvárať sieť predajcov, ktorí zabezpečia regionálnu distribúciu, predajné a popredajné služby v rámci miestnych prevádzok, ako aj online webových platforiem.

Na nové trhy plánujú Číňania vstúpiť na jeseň tohto roku a prvé elektromobily majú byť dodané zákazníkom v 4. kvartáli. A nedávno sme vďaka dokumentu nemeckého Úradu pre hospodárstvo a kontrolu vývozu (BAFA), na ktorý upozornil web Ecomento, spoznali základné ceny elektromobilov BYD Atto 3, Han EV a Tang EV.

„Európsky trend“

My osobne sme boli veľmi zvedaví najmä na cenu zaujímavého kompaktného SUV BYD Atto 3, ktorý sa v domovskej Číne (pod menom Yuan Plus) predáva v cenovo rozsahu cca 21 000 až 25 000 € po prepočte (pred zahrnutím miestnych dotácií). Žiaľ, ako už býva v prípade dovážaných čínskych elektromobilov zvykom, aj ceny modelov od BYD sú v Európe oveľa vyššie ako na domácom trhu.

Veď model BYD Atto 3 bude v Nemecku začínať na cene 42 245 €. A ďalšie modely Han EV a Tang EV bude možné zadovážiť za cenu od 70 805 €, resp. 71 400 €.  A na záver ešte pripájame tabuľku s európskymi špecifikáciami spomínaných modelov.

BYD ATTO 3BYD TANG EVBYD HAN EV
Rozmery (d/š/v v mm)4,455/1,875/1,6154,870/1,950/1,7254,995/1,910/1,495
Rázvor (mm)272028202920
Typ pohonuFWDAWDAWD
Maximálna rýchlosť (km/h)160180180
Výkon (kW)150380380
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s)7,34,63,9
Veľkosť kolies („)182219
Dojazd (km)420 (WLTP)400 (WLTP)521 (WLTP)
Batožinový priestor (l)440/1,338235/940/1,655410
Počet miest575
Typ batérieBYD Blade (LFP)BYD Blade (LFP)BYD Blade  (LFP)
Kapacity batérie (kWh)60,4886,485,4
Doba nabíjania (30-80%, min)293030

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ďalší konkurent Tesly Model 3 z Číny: BYD Seal
Ako sa darí čínskym elektromobilom v „raji“ elektromobility – Nórsku?
Čínsky BYD prekonal Teslu v predaji „hrušiek a jabĺk“. „Hruškám“ však stále dominuje Tesla

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

12 komentárov

  1. Aký zmysel má kupovať čínsky elektromobil, ktorý je cenovo približne porovnateľný s európskou konkurenciou? Kvalita neznáma, servisná sieť otázna, budúci predaj ojazdeného elektromobilu problematický.

      • Zatiaľ čínske elektromobily neponúkajú žiadnu revolučnú technológiu v porovnaní s európskymi výrobcami. Jediným argumentom môže byť doba dodania. Ale radšej budem rok čakať na Enyaq ako nejaké BYD Tang alebo HAN EV mať ihneď.

        • Aj ked sa o cinske extra nezaujimam, tak sa ku mne donieslo 500kw nabijanie, vymenniky baterii a aj s autopilotom vraj niesu na tom zle.
          Technika Enyaqu uz dnes nieje nic moc a ked ti ho rok dodaju uz bude muzealna. 🙂

          • Tak papier toho znesie veľa, 500 kW skvelý nabíjací výkon, hlavne ak nabíjacia infraštruktúra je rada, že ponúka 150 kW stojany. Nielen u nás na Slovensku ale aj vrámci EU je najviac 50 kW nabíjacích stojanov a štandard začína byť 150 kW. Nabíjanie 500 kW je vzdialená budúcnosť nielen v našich podmienkach. Výmenníky batérií ak budú určené len pre jedného výrobcu ako to má napr. NIO pri malom počte elektromobilov sú nezmysel. Autopilot ak funguje tak ako v Tesle nemá zmysel nazývať autopilotom.

            Tvrdenie, že technika Enyaqu je nič moc je dosť odvážne, keďže je to jeden z najpredávanejších elektromobilov v EU. Radšej volím Škodu s pomalším nabíjaním avšak s kvalitnejším spracovaním, dostupnejším servisom a hlavne zázemím, ktoré mi bezproblémov zabezpečí budúci predaj.

        • No to si vyhral s embečkou nikdy by som si nekupil žiadne auto od wv droup ani spalovacie a už duplom nie elektricke su par rokou pozadu len oproti takemu Hyundaiu a činania su na to ešte lepšie len sem EU nič nepusti lebo nemci by nepredali ani jedno auto

          • Tak určite, VW Group vyrába najhoršie EV na svete, gratulujem, to môže napísať len človek čo s EV od VW nejazdil. Len pre zaujímavosť na akom EV jazdite a koľko kilometrov máte odjazdené na EV?

      • Taur to trafil…
        Nie sú batérie. Prečo sa novinári nespýtajú koľko EV plánujú predať v EU v budúcom roku? Ešte nemajú ani lode, s ktorými to budú voziť. Sú vo výrobe. Našťastie to nasvedčuje, že expanziu vo svete berú vážne. Európskym oligopolom končia časy, keď predávali drahé a zaostalé EV. Fúzie v EU zničili konkurenčné prostredie. Teraz na to doplatia.

        Číňania majú dostatočný vankúš na zníženie ceny. Zatiaľ si tu budú mastiť vrecká s extrémnou maržou. Pretože batérie, napriek proklamáciám a obrovskej propagande sú v EU stále podpultovým tovarom…

  2. Osobne mi je jedno od akej značky budem EV auto v garáži. Nie som ten typ človeka, ktorý sa rád ukazuje s logom na kuse kovu. Parametre, ktoré sú pre mňa dôležité u EV je dojazd min. 470-500 km v reálnych podmienkach (naložené, v meste do 50, okresky do 90 a po diaľnici cca do tých 110-120km/h), HUD, servisná sieť dostupná na SVK, veľkosť kvôli výbornému rozhľadu a vhodnosti pre rodinu (čiže SUV, prípadne niečo na spôsob Grand Scénicu alebo Espace), dizajn, praktickosť, atď.. Áno, je pravda, že sa dá v pohode zastavovať a nabíjať na rýchlonabíjačkách, ale zbytočne si opotrebovávať batériu rýchlonabíjaním mi je proti srsti. A navyše keď nie je isté, či vôbec nabijem, keďže sú nabíjačky často buď mimo prevádzku, obsadené a pod.. Ďalej mi záleží aj na totálnych detailoch, napr. neznášam bezrámové dvere. Také BMW iX by som bral okamžite, ale tie dvere sú strašné. Samozrejme z môjho uhla pohľadu. Pre mňa osobne zatiaľ najlepšie (i keď s kompromisami) vychádza EQS SUV. Ešte som zvedavý ako na tom bude to EQE SUV. Taký Enyaq coupé či ID.5 GTX by tiež neboli márne, ale tá absencia zadného stierača ma dosť irituje. Neviem čo je to za divnú módu. Možno sa aerodynamika postará o „sfúknutie“ dažďových kvapiek, ale pochybujem, že mi to pomôže pri zapršanom okne na parkovisku či v meste pri pomalej jazde. A čo sa Tesly týka, tá je bohužiaľ u mňňa úplne mimo hru. Takže, Čína nám snáď niečo prinesie lepšie. Teda, ešte so zvedavosťou čakám na EV9 a Ioniq 7. Ešte je škoda, že tak pekné auto, ako je e-Tron od Audi, má tak mizerný dojazd.

Pridajte komentár