Nevídane rastúca čínska automobilka BYD, ktorá expanduje aj do Európy, čoskoro rozšíri svoju ponuku o svoj najmenší a cenovo najdostupnejší model BYD Seagull. Nedávno sme pritom spoznali jeho prvé špecifikácie.
Automobilka BYD zvykne byť v ostatnej dobe chybne označovaná za najväčšieho výrobcu elektromobilov na svete. Vec sa má v skutočnosti tak, že BYD je najväčším výrobcom áut do zásuvky (elektromobily + plug-in hybridy) a po spoločnosti Tesla druhým najväčším výrobcom plne elektrických áut.
Minulý rok pritom predaje elektrických modelov BYD rástli impozantným tempom. Podľa predbežných štatistík to bol až 3-násobný rast v rámci medziročného porovnania, keď čínska automobilka dodala okolo 911 000 vozidiel. Na Teslu s 1,31 mil. predanými elektromobilmi to zatiaľ nestačilo, ale spomínaný výsledok môžu európske automobilky Číňanom len závidieť.
A nič nenasvedčuje tomu, že by BYD poľavil zo svojej expanzie, aj v rámci európskeho trhu. Preto môže potešiť, že svoje portfólio rozširuje o čoraz menšie a cenovo dostupnejšie elektromobily. A tým najnovším a zároveň najmenším či najlacnejším je 5-dverový 4-miestny hatchback BYD Seagull.
Známe špecifikácie
Nedávno sme vďaka dokumentom čínskeho Ministerstva priemyslu a informatizácie (MIIT) spoznali prvé špecifikácie tejto novinky, ktorá má prísť na domáci trh ešte tento rok, informuje web CarNewsChina.
BYD Seagull ponúkne rozmery 3 780 x 1 715 x 1 540 mm a rázvor 2 500 mm pri hmotnosti 1160 až 1240 kg. Ako sa dalo čakať, nepôjde o žiadny výkonný stroj. 55-kW elektromotor by však mal bohato stačiť vo vozidle, ktoré bolo navrhnuté najmä pre „mestské“ využitie.
BYD vybavil svoj najmenší elektromobil LFP batériou z vlastnej produkcie (FinDreams). Jej oficiálna kapacita zatiaľ nie je známa, podľa CarNewsChina sa už skôr objavili zmienky o hodnote 30,7 kWh. A objavila sa aj odhadovaná cena. A to 60 000 až 100 000 RMB, čo je v prepočte cca 8 200 až 13 600 €. Nateraz pritom nie je známe, či sa BYD chystá tento model neskôr vyvážať aj mimo domovských hraníc.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínske elektromobily BYD Atto 3, Han a Tang dostali prvé „európske“ cenovky
„Elektrická Panda“ za cca 5 400 € pochádza od výrobcu, ktorý vstupuje na slovenský trh
Prenasledovateľ Tesly, čínsky BYD, predstavil extrémny offroad aj hyperšport pod novou e-značkou
4 komentáre
Áno !!! Takto si predstavujem „základný“ model a jeho cenu pre masovú elektro-motorizáciu aj v Európe !!! Rozmery a hmotnosť skoro na úrovni Škoda Favorit z roku 1987, a za tých 8.200 by som si ho kúpil ako keby „elektrobycikel pre dospelejších“, aby mi cestou do mesta a do práce nefúkalo na kríže a do tváre … 🙂
Hallo BYD mohlo by „byt“ !!!
No fajn, ja tiež aj keď neviem čo je vodičak.
Všetko chce svoj čas! Až dospeješ dozvieš sa ! 🙂
Netešme sa veľmi… U nás by boli ceny x3, čiže nepredajné, čiže to tu ani nebudú ponúkať. Lebo, airbagy, ABS,ESP,…atd.atd. EU nás chráni a dáva pozor, aby ľudia vo východnom bloku nemuseli chodiť do práce na vlastných autách od roku 2035. Nemecký nenažranci sa aj tak na EV pod 35.000 ani nepozrú a na to má BYD už predsa v predaji iné modely 😉