Porovnanie výrobných cien batérií od najväčších producentov. Tesla dominuje

0

Tesla je považovaná za jedného z lídrov v oblasti výroby Li-Ion batérie. Sama pritom tvrdí, že ich dokáže vyrábať najlacnejšie na svete. A jej slová potvrdzuje nová analýza spoločnosti UBS.

Výrobná cena Li-Ion batérií je jedným z kľúčov k znižovaniu finálnych cien elektromobilov. Jedná sa o najdrahšiu položku konštrukčne pomerne jednoduchých elektrických vozidiel. Znižovanie výrobných cien batérií je tak dôležitým faktorom rozvoja elektromobility, pretože obstarávacie ceny súčasných elektromobilov sú jednou z ich najväčších nevýhod v porovnaní so spaľovacími vozidlami.

Nadnárodná švajčiarska spoločnost UBS, ktorá sa venuje správe majetku, investičnému bankovníctvu a finančným službám, vykonala analýzu výrobných cien Li-Ion batérií od najväčších svetových producentov. Medzi nich patria spoločnosti Tesla/Panasonoc, LG Chem, Samsung SDI a CATL.

Výrazné rozdiely

Výsledky analýzy odhaľujú, že Tesla v spolupráci so spoločnosťou Panasonic dokáže vyrobiť 1 kWh Li-Ion batériových článkov za 111 $ (cca 97 €). LG Chem, ktoré podľa analýzy vyrába druhé najlacnejšie batérie, vynaloží na výrobu 1 kWh 148 $ (130 €), čo je až o 33 % viac.

„Magická“ cena do 18 mesiacov

Elon Musk sa v júni vyjadril, že do konca tohto roku dosiahne Tesla výrobnú cenu 100 $/kWh. Jedná sa pritom o cenu batériových článkov. Takúto výrobnú cenu na úrovni kompletnej batérie pre elektromobil by malo byť možné dosiahnuť do 18 mesiacov, dodáva.

Tieto informácie sú v zhode s analýzou Bloomberg New Energy Finance (BNEF). Tá predikuje výrobné ceny batérií Tesla až do roku 2025, preto môže mať nasledujúci graf, ktorý je výstupom analýzy, zaujímavú výpovednú hodnotu do budúcnosti.

tesla cena baterii

Zdroj: BNEF

100 $ za 1 kWh na úrovni batériového bloku by mala byť pritom „magická“ suma, ktorá by mala podľa starších analýz umožniť vyrábať elektromobily za podobné ceny ako v prípade porovnateľných áut so spaľovacím motorom.

Na záver uvádzame, že spoločnosť UBS robila pomerne nedávno aj inú analýzu, ktorá sa týkala výrobných nákladov Tesly Model 3. Jej závery však vyvolali pochybnosti, a to aj v kontexte s inými analýzami tohto typu. Tým však nechceme tvrdiť, že jej nová analýza týkajúca sa výrobných nákladov batérií je nekorektná.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najlacnejšia Tesla Model 3 pôjde do predaja s novou a lepšou batériou
Uhlíková karoséria elektromobilov môže plniť funkciu batérie
Za nízkymi cenami elektromobilov VW by mohlo stáť 50 miliónov rezervovaných batérií

Zdroj: Financial Times cez Electrek, titulná fotografia: Alexander Heimann/Vollforma  

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár