Najlacnejšia Tesla Model 3 bude vraj výrazne stratová, tvrdí analýza

0

Analýza spoločnosti UBS tvrdí, že Tesla bude prerábať na dlho očakávanej základnej verzii Modelu 3 za 35 000 $. Nejedná sa pritom o malé peniaze. Kvôli čomu to tak má byť a čo hovoria iné analýzy?

Tesla Model 3 je kľúčovým modelom spoločnosti, ktorý môže výrazne ovplyvniť jej budúcnosť. Z tohto dôvodu je extrémne dôležitá výška marže, ktorá bude rozhodovať o ziskovosti spoločnosti nielen v najbližšom období. Podľa Elona Muska chce mať Tesla v rámci Modelu 3 priemernú maržu 25 %. Aktuálne ale tvrdí, že nedokáže vyrábať najlacnejšiu verziu so ziskom. Preto zatiaľ ponúka len „vyššie“ a drahšie vyrianty.

Súčasná drahšia verzia je zisková

Nadnárodná švajčiarska spoločnost UBS, ktorá sa venuje správe majetku, investičnému bankovníctvu a finančným službám vykonala rozbor demontovaného Modelu 3 „Long Range Battery“ s väčšou batériu a prémiovou výbavou, ktorý sa predáva za 49 000 $. Na základe toho odhaduje, že Tesla má z každého predaného Modelu 3 „Long Range Battery“ zisk cca 3 430 $.

Základná v hlbokom mínuse

Na základe tejto analýzy potom spoločnosť UBS odvodila „ziskovosť“ základnej verzie Modelu 3 s menšou batériou a základnou výbavou, ktorá sa má predávať za 35 000 $. Na každom predanom vozidle by Tesla teraz údajne prerobila cca 5 900 $.

https://www.teslamagazin.sk/wp-content/uploads/2018/06/tesla-model-3-vyroba-tovaren-bloomberg

Zdroj: bloomberg.com

Problémom majú byť drahé batérie

Hoci boli inžinieri, ktorí vykonávali analýzu nadšení z pohonnej jednotky Modelu 3, uviedli, že nie je tak lacná, ako očakávali. Hlavným problémom má byť výrobná cena batérie. Tá je podľa nich až 178 $ za 1 kWh, čo je v ostrom kontraste s inými analýzami, ktoré hovoria, že Tesla by samohla pomaly približovať k méte 100 $ za 1 kWh.

Konkurencia je podľa UBS ale drahšia

Pre porovnanie UBS uviedla, že výrobcu elektromobilu Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e stojí 1 kWh 205 $ a výrobcu BMW i3 dokonca až 300 – 320 $. Obe automobilky však kupujú batérie od dodávateľov. Tesla produkuje batérie vo vlastnej továrni Gigafactory 1.

Iné analýzy priniesli iné výsledky

Predchádzajúce analýzy však dospeli k podstatne iným výsledkom. Rozbor automobilovej spoločnosti Munro,  ukázal, že Tesla Model 3 „Long Range Battery“ za 49 000 $ sa údajne predáva s 30 % maržou. Tým má byť aktuálne najziskovejším elektromobilom na trhu.

Prostredníctvom portálu Wiwo zas nemenovaná nemecká inžinierska spoločnosť po analýze rovnakého modelu uviedla, že celkové náklady na výrobu vozidla sú 28 000 $.

Výrobná cena a zisk závisia aj od objemu produkcie

Ako sme už spomínali, aj samotný Elon Musk sa vyjadril, že Tesla by aktuálne nedokázala produkovať základnú verziu Modelu 3 so ziskom. A to aj pre aktuálnu efektívnosť výroby. Tá však bude rásť so stúpajúcim objemom produkcie. Ako by mohla závisieť výrobná cena Modelu 3 od počtu vyrobených kusov odhaľuje analýza portálu Cleantechnica, ktorú nájdete spracovanú v našom článku „Ako klesá výrobná cena Tesly Model 3 v závislosti od objemu produkcie„?

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla by mohla vyrábať elektromobil za 22 000 €, hovorí Elon Musk
Elon Musk poskytol nové informácia o extrémnej Tesle Roadster 2
Arabský fond, ktorý mal “vykúpiť” Teslu, chce vraj investovať do jej konkurenta

Zdroj: MarketWatch, titulná fotografia: Tesla

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár