Za nízkymi cenami elektromobilov VW by mohlo stáť 50 miliónov rezervovaných batérií

4

V poslednej dobe vás pravidelne zásobujeme vyjadreniami automobilky Volkswagen o nízkych cenách ich budúcich elektromobilov. Mnohí sú však v tomto smere skeptickí. Zdá sa však, že aj vďaka obchodnej stratégii, ktorá zahŕňa rezerváciu obrovského počtu batérií, by vyjadrenia VW nemuseli byť až tak vzdialené realite.

Úvodom si pripomeňme najzaujímavejšie vyhlásenia Volkswagenu súvisiace s cenami elektromobilov:

Ako to chce VW dosiahnuť?

Po prečítaní predchádzajúcich „hajlajtov“ nás mnohých iste napadlo, ako to chce Volkswagen dosiahnuť, a to najmä kontexte cien súčasných elektromobilov. Jednou z odpovedí na túto otázku má byť zefektívnenie ich výroby.

Lacnejšia výroba

Šéf koncernu VW Group Herbert Diess pre Autonews povedal, že stratégia jeho spoločnosti v oblasti elektromobility sa opiera o modulárnu platformu MEB. Tá bola vyvinutá špeciálne pre elektromobily, pričom má umožniť veľké úspory v rámci vývoja modelov a výrobných nákladov.

Dodáva, že chystaný elektrický hatchback ID ponúkne väčší vnútorný priestor pri zachovaní kompaktných rozmerov a 2-násobný dojazd v porovnaní s modelom e-Golf, pri o 40 % nižších výrobných nákladoch (pozn. redakcie: Thomas Ulbrich, predstaviteľ VW, hovoril v tejto súvislosti 35 % znížení).

50 miliónov batérií

Ako vieme, batérie tvoria najzásadnejšiu položku v rámci výrobných nákladov elektrických vozidiel. Znižovanie ich cien je kľúčom k znižovaniu či zmazaniu cenových rozdielov medzi nimi a „spaľovákmi“. A keďže VW nevyrába batérie, zrejme jediný spôsob ako môže ovplyvniť cenu, je ich nákup v obrovskom počte s „množstevnými“ zľavami.

Diess aktuálne hovorí, že Volkswagen Group si rezervoval u výrobcov batérie pre 50 miliónov elektromobilov. Pri takomto počte bolo pravdepodobne možné vyjednať podstatne lepšie ceny. A to aj s ohľadom na predpokladaný pokles ich cien v budúcnosti, keďže VW Group určite nevyrobí 50 miliónov elektromobilov počas nasledujúcich pár rokov. Dodávateľmi batérií budú až 3 výrobcovia, a to čínsky CATL a juhokórejské spoločnosti LG Chem a Samsung SDI.

Agresívna cenotvorba

Šéf koncernu VW dodáva, že budú mať agresívnu cenotvorbu, čo prinesie oveľa nižšie ceny ako v prípade Tesly. Taktiež hovorí, že predaj elektromobilov bude rásť aj preto, že ponúkajú oveľa viac priestoru a vyšší výkon ako alternatívy so spaľovacou pohonnou jednotkou.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Volkswagen výrazne znížil cenu svojho elektrického modelu e-up
Pripravované elektromobily od Volkswagenu budú mať dojazd 320 až 550 km
Elektrický hatchback Volkswagen ID bude vybavený 50 aj 80 kWh batériou. Čo dojazd?

Zdroj titulnej fotografie: VW

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Argument že najväčšia položka v EV sú batérie, používajú automobilky na zavádzanie spotrebiteľov a ospravedlňovanie vysokej ceny za zmenu výrobných postupov. Pravda je taká, že elektromobil sa dá bez najmenších problémov vyrobiť lacnejšie než spaľovák, presne ako tvrdí VW. Veď ja sám ako maličký hobbysta, dokážem vyrobiť batterypack z článkov Panasonic NCR18650 (tie isté aké používa Tesla model S) s nákladmi 180€ s DPH za 1kWh. A to sa bavíme o malinkom počte kúpených článkov. Čiže vysoko výkonná 50kW batéria vychádza cca 8500€. Cena motora a riadiacej jednotky pre základné EV vychádza 1500€ a cena výkonného „superšport“ motora s riadiacou el. vychádza 6000€. Suma sumárum, ja sám ako maličký hobbysta (to znamená ktokoľvek z nás bežných ľudí) dokážem vyrobiť základ elektromobilu s dojazdom 400km za 10000€, superšport potom do 15000€ s DPH. Stačí na to hodiť plechovú krabicu, sedačky a displej do palubovky. Prípadne stačí zobrať hocijaký nepojazdný spaľovák so slušnejšou karosériou za 1000€, vybrať motor a vložiť tam ten základ za 10000€ ktorý spomínam. Ak vám stačí dojazd 250km, tak sme na sume 6000€ za kvalitné elektroauto. Toto nepíšem ako reklamu. To je holý fakt. Už by som si to dávno vyrobil pre seba, keby mi to naše sprosté zákony nezakazovali 🙁 V USA či v Írsku, kde nemajú takéto tupé obmedzenia, sa toto už robí bežne. Suma sumárum, pri takom počte áut aké automobilky vyrábajú, MUSÍ byť bez najmenších problémov možné vyrobiť základný elektromobil s MOC 18000€. Čokoľvek drahšie je zavádzanie spotrebiteľa.

    • Aby ste vedeli že nekecám, tuto chalani v Nemecku už reálne testujú OpenSource elektromotor s riad. jednotkou dokopy za 1000€, ktorý sa dá osadiť do kolesa auta a akékoľvek osobné spaľovacie auto si veľmi jednoducho prerobíte na elektromobil. Stačí k tomu pripojiť už len ten batterypack (8500€ za dojazd minimálne 400km alebo 5000€ za 250km pri cene nových batérií). Teším sa na to. Keď dotestujú, sľubujú aj legislatívne schválenie pre použitie na verejných komunikáciách a potom už nie je čo riešiť, rovno idem do toho. http://occupycars.com/
      PS: k tomu stačí dať na strechu domu 2×2 metre plochy solárnych panelov s meničom dokopy za 600€ ktoré mi cez noc dobijú auto na 50km jazdy do práce ZADARMO! Ak by mi dajme tomu stačil ten dojazd 50km, typické mestské približovadlo, tak mi stačia batérie za 1000€. Čiže vstupné náklady na komplet elektromobil s doživotným nabíjaním zadarmo sú 2600€ + moje súčasné spaľovacie auto.

      • Sorry, soláre pracujú cez deň keď svieti slnko, cez noc by toho moc nevyrobili 😀 Takže treba ešte jednu rovnakú batériu, aby mohlo to nabíjanie zadarmo fungovať v praxi. Prípadne stačí jediná batéria ak by jazdilo auto len každý druhý deň. Ak sa nájde nejaký sponzor ktorý mi zaplatí pár desiatok tisíc € za TUV CERT homologizáciu toho auta, tak môžeme ísť do toho 😀

  2. Samozrejme máš pravdu, vedia to všetci, čo vyrábajú, alebo idú vyrábať e-autá, že náklady na výrobu sú neporovnateľne vyššie u áut s klasickou pohonnou jednotkou ako elektromotorom. Rozvoju elektromobility bráni veľa faktorov – hlavne splatenie investícií veľkých automobiliek do vývoja, štát sa obáva problémov na pracovnom trhu, nie je isté čo to urobí so sieťami, atď. Isté je, že napriek problémom sa postup elektromobility, resp. vodíkových článkov nezastaví. Pri stavaní auta a soláru na streche držíme palce…

Pridajte komentár