VW Group zvyšuje investície do elektromobility. A oznámil aj nové e-modely

7

VW Group predstavil svoj aktualizovaný plán v rámci stratégie „New Auto“. Ten sa aj naďalej točí okolo elektromobility, pričom investície do tejto oblasti boli značne navýšené. Nemecký koncern okrem iného chystá masívnu „elektrifikáciu“ svojich závodov a nové elektromobily. A očakáva značné zvýšenie ich predaja do 5 rokov.

Ďalšou z podstatných vecí je, že Herbert Diess, ktorý v podstate stavil osud VW Group na batériové elektromobily, zostáva po nedávnych rokovaniach šéfom nemeckého koncernu. A aktuálne hovorí: „V rámci NEW AUTO plánu prechádza náš obchodný model radikálnou zmenou – Volkswagen sa transformuje z tradičného výrobcu automobilov na vertikálne integrovaný koncern.“

Vertikálna integrácia je pritom jednou z hlavných čŕt a snáh spoločnosti Tesla, ktorú Diess, vrátane jej šéfa Elona Muska, veľmi uznáva.

VW Group v rámci svojej čerstvej tlačovej správy tiež uvádza, že investície orientované na budúcnosť a smerujúce predovšetkým do elektromobility a digitalizácie, budú mať v rámci celkových investícií (159 mld. €) po prvýkrát väčšinový podiel (56 % – 89 mld. €). A tie by mali byť vynaložené do roku 2026.

Investície do elektromobility boli pritom zvýšené o 50 %, a to na 52 mld. €. Hlavné zameranie v tejto oblasti je na zrýchlený nábeh batériových elektromobilov. Naopak, výdavky na hybridizáciu boli znížené cca o 30 % na 8 mld. €. Volkswagen očakáva, že do roku 2026 bude mať každé ich štvrté predané vozidlo plne elektrický batériový pohon. Pre porovnanie, dnes to je okolo 5 – 6 %.

30 mld. € vynaloží VW Group na digitalizáciu, vrátane autonómneho riadenia, keďže očakáva, že do roku 2030 bude takmer jedna tretina príjmov na globálnom mobilitnom trhu pochádzať zo služieb založených na softvéri. A 2 mld. € budú investované na zabezpečenie produkcie unifikovaného batériového článku v Salzgitteri, a to od roku 2025.

Budúce elektromobily

Volkswagen Group zverejnil aj plán „elektrifikácie“ svojich európskych závodov, ktorý sa žiaľ netýka Bratislavy. Avizuje pritom aj nové elektrické modely. V Hannoveri sa bude vyrábať prvý elektromobil, ktorý vzíde z projektu Audi Artemis, karoséria pre zrejme elektrický model značky Bentley a ďalšia novinka Volkswagen ID. California, čo by mala byť špeciálna verzia elektromobilu Volkswagen ID. Buzz zameraná na kempovanie, vyplýva zo slov Carstena Intru, predsedu predstavenstva značky VWN, na ktoré upozornil portál Ecomento. Ten by však mal prísť až v 2. polovici tohto desaťročia.

Vo Wolfsburgu bude hrať prím projekt Volkswagen Trinity, a teda rovnako ako v prípade projektu Artemis elektromobily novej generácie s podporou autonómneho riadenia 4. úrovne. Tých by sme sa pritom mali dočkať od roku 2026. V Lipsku sa budú vyrábať 2 nové elektrické modely Porsche na báze prémiovej elektrickej platformy PPE.

V Neckarsulme budú vznikať modely z rodiny Audi „E6“. Od roku 2026 sa bude v Bruseli vyrábať veľké elektrické SUV Audi Q8 e-tron. A v dvoch španielskych závodoch sa zvažuje výroba kompaktných elektromobilov a elektrických SUV viacerých koncernových značiek.

vw group plan vyroby

Zdroj: VW

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Šéf Tesly bol hosťom „krízového stretnutia“ top manažérov koncernu VW Group
VW Group má byť pod obrovským konkurenčným tlakom Tesly a čínskych automobiliek
VW avizuje elektrickú „vlajkovú loď“ Trinity s cenou od 35 000 €. Ešte si však počkáme

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Bratislavu elektrifikácia obišla – odborári organizovali štrajk, vedenie ich upozorňovalo, že to môže mať následky pre budúcnosť, márne.

    • Toto nie je samozrejme pravda. Vysokoziskovú a sofistikovanú výrobu si logicky prednostne nechajú pre svoju domovskú pracovnú silu. Lacná kolónia bude vyrábať aj naďalej za nízke ceny, technologicky zaostalejšie produkty. A jednoduchým ľudom v kolónii sa povie: musíte pracovať viac a lacnejšie, inak vám zaberieme aj to málo čo vám dávame 🙂

      Jediná cesta je podporovať vlastné stredné firmy. Veľké firmy neplatia dane, ani nikdy nebudú. Malé nemajú z čoho. A stredné si usilovne likvidujeme…

      Preto zaostávame dokonca aj za V4.

      • Toto nie je samozrejme pravda. Elektromobily nie sú vysokoziskové, VW platí v SR najvyššie mzdy a výrobu elektromobilov majú zabezpečnú závody aj v Čechách aj v Španielsku. Nie sme žiadna kolónia, ale plnoprávny člen EÚ. Môžeme byť radi, že VW tu má fabriku s vyspelými technológiami, špičkovými produktmi a zabezpečeným odbytom, mohli by ísť aj do Rumunska, Maďarska alebo Bulharska, prípadne do Afriky či Ázie, tak ako to nedávno urobila istá textilná firma. Platy VW sú primerané životným nákladom v SR, štvanie proti zahraničným firmám je strieľanie si do nohy, je to úbohé.

        • Vsak ziaden slovak uz pomaly vtej fabrike ani nerobi mozu ist odkial prisli je tam sami rumun ,ukrajinec a kopec ciganov a platy maju horsie jak v Polsku .treba sa zamerat na vlastne firmy a tie podporovat nie cudzim stale davat danove bonusy .

        • Elektromobily sú vysokoziskové. Pozrite si cenu batérií a cenu áut ICE vs BEV. Ďalším faktorom je extrémne výrazný previs dopytu BEV nad ponukou, ktorý umožňuje realizovať mimoriadne zisky (základná abeceda kapitalizmu).

          O nezávislosti malých krajín, špeciálne Slovenska som už počul veľa. Najlepšie to bolo vtedy, keď cez nás historicky prechádzali rôzne armády. Plnoprávnosť, respektíve rovnoprávnosť a rovnocennosť nie je to isté.

          Keď poznáte internú politiku VW Group a modelovú skladbu, je naivné tvrdiť že tu máme špičku. Tou je aktuálne platforma J1 a na nej postavené autá.

          To či môžeme ďakovať, že máme ekonomiku dominantne postavenú na gigantických automotive firmách je otázne. Mnoho odborníkov tvrdí, že môžeme na to doplatiť. Ja osobne preferujem silné domáce stredné firmy a menej veľkých gigantov. Špeciálne pre malé ekonomiky ako Slovensko. Destabilizácia takej dominantnej firmy na malom trhu má extrémne dopady. A to nehovorím o umelo vytiahnutých talentoch zo stredných firiem, ktoré nespravodlivo nemajú nárok na daňové úľavy a subvencie ako giganty, ktoré žijú na ich úkor.

  2. sluby sa slubuju, blazni sa raduju :-). nikto vam nedokaze dat tolko, kolko vam vw dokaze slubit… v tych crepoch by som nejazdil, ani keby mi za to platili…

Pridajte komentár