VW avizuje elektrickú „vlajkovú loď“ Trinity s cenou od 35 000 €. Ešte si však počkáme

9

Ako už vieme, koncern VW Group vyvíja v rámci projektu Artemis, ktorý je pod taktovkou Audi, elektromobil ďalšej generácie. No a podobný projekt („Trinity“) avizuje aj značka Volkswagen. Napriek tomu, že má ísť o technologickú vlajkovú loď, podľa Nemcov to bude relatívne cenovo dostupné vozidlo veľkosti modelu Passat.

Model, ktorý odštartuje nástup novej generácie elektromobilov Volkswagen (po rodine ID), bude niesť meno Trinity. Šéf nemeckej značky, Ralf Brandstätter, pritom nedávno prezradil aj ďalšie informácie na adresu vozidla, ktoré má podľa neho stanoviť „nové štandardy v oblasti dojazdu, rýchlosť nabíjania a predovšetkým digitalizácie“.

Volkswagen Trinity“ vyrastie na novej generácii koncernovej modulárnej e-platformy MEB a bude sa vyrábať v hlavnom závode vo Wolfsburgu. Plánovaný je objem výroby 300 000 kusov ročne. Jeho vývoj bude mať na starosti špeciálna skupina, združujúca všetky činnosti od vývoja vozidla až po výrobu. Podobne ako v prípade projektu Audi Artemis.

„Elektrický Passat“ za cca 35 000 €

Podľa portálu Bild, ktorý sa rozprával so šéfom VW, má ísť o vozidlo veľkosti modelu Passat. Ako prvý veľkoobjemový model koncernu dostane úplne nový softvér, ktorý si Nemci nedávno začali vyvíjať sami. Má tiež ponúknuť autonómne riadenie úrovne 3.

Brandstätter tiež nadhodil možnú cenu, ktorú majú byť schopní zaplatiť typickí zákazníci značky. Tá má začínať na sume okolo 35 000 €.

Volkswagen sa pritom nechce zamerať len na samotné vozidlo, ale aj jeho výrobu. Elektromobil Trinity má totiž stanoviť nové produkčné štandardy. Hlavný závod značky vo Wolfsburgu sa má totiž stať „vlajkovou loďou efektívnej výroby.“

Šéf nemeckej značky na adresu avizovaného nového modelu tiež povedal, že Trinity sa stane lídrom v oblasti inovácií pre značku Volkswagen. A dodal, že neútočia na pozíciu lídra na trhu, „je to Volkswagen, nie Tesla“.

Na tohto nositeľa inovácií pre wolfsburgskú značku si však ešte počkáme, nakoľko prvé vozidlá majú z výrobných liniek zísť až v roku 2026. Nuž veríme, že spomínané inovácie a vysoká výrobná efektivita prinesú krátko na to aj menšie a dostupnejšie elektromobily s cenou porovnateľných spaľovacích áut.

Zdroje: Electrive, Ecomento

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Základný VW ID.3 dostal prvé cenovky. Ponúkne väčší ako avizovaný dojazd
Bežné verzie VW ID.4 sa dostávajú do slovenského predpredaja. Cena začína na 41 750 €
Potvrdené: Audi spúšťa vývoj „priekopníckeho“ koncernového elektromobilu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. „Nuž veríme, že spomínané inovácie a vysoká výrobná efektivita prinesú krátko na to aj menšie a dostupnejšie elektromobily s cenou porovnateľných spaľovacích áut.!“

    V Číne na to neveria, tam to už majú.

    Bože ako hlboko som klesla!
    Naša EU…

  2. Nehladiac na članok. Zaujimave ze dizajn exterierov VW vozidiel sa vzdy cca priblizuje roku predstavenia, ale interier vzdy vyzera ako 5 rokov pozadu 😀 Viď každy jeden model asi len okrem Phaetonu, no to bol zas motoristicky fail 😀

Pridajte komentár