VW Group má byť pod obrovským konkurenčným tlakom Tesly a čínskych automobiliek

25

Šéf koncernu Volkswagen Group nedávno uviedol, že závod Tesly „Giga Berlin“ zvýši v Nemecku konkurenciu. A podľa aktuálnych správ z Nemecka má vedenie VW Group biť na poplach, nakoľko ich spoločnosť má strácať na konkurencieschopnosti nielen voči Tesle, ale aj čínskym automobilkám.

Koncom minulého mesiaca šéf VW Group, Herbert Diess, prostredníctvom siete Twitter uviedol, že efektivita je kľúčová pri transformácii priemyslu. A dodal, že vývoj Tesly napreduje v rámci kratších procesov a že kalifornská  spoločnosť pracuje s najlepšími v odvetví na bližšej úrovni a viac riskuje. Závod „Tesla Giga Berlin“ má pritom podľa neho zvýšiť konkurenciu v Nemecku, pričom to bude mať dosah aj na jeho spoločnosť.

No a aktuálne prichádzajú z Nemecka prostredníctvom nemeckej verzie portálu Business Insider zaujímavé správy, ktoré nadväzujú na Diessove slová. Portál sa pritom odvoláva na štvrtkové „krízové stretnutie“ šéfov VW Group a značky Volkswagen (Ralf Brandstätter) so 120 top manažérmi nemeckého koncernu.

Business Insider na základe získaných informácií konštatuje, že konkurenčný tlak na značku VW aj na celý koncern rastie, pričom Nemci zaostávajú za svojimi konkurentmi v oblasti elektrifikácie a digitalizácie a začínajú strácať už aj v oblasti produktivity.

VW má byť pritom podľa Diessa a Brandstättera v porovnaní s Teslou a čínskymi výrobcami áut príliš pomalý a nákladovo neefektívny. Šéf koncernu mal preto manažérov vyzvať k jednote a prijatiu novej konkurenčnej výzvy. Tej chcú Nemci čeliť tiež vďaka nastaveniu efektívnejších procesov, ktorých nositeľmi majú byť aj úplne nové výrobné haly vo Wolfsburgu, ktoré sa postavia Giga Berlin.

VW môže strácať podiel na trhu

Business Insider ďalej uvádza, že Tesla a mnoho nových čínskych automobiliek produkujú autá lacnejšie a rýchlejšie, pričom ich kvalita je čoraz lepšia a už dnes má dosahovať európske štandardy. Portál pritom upozorňuje aj na zistenia poradenskej spoločnosti Kearney, podľa ktorých vyše 70 % čínskych zákazníkov plánuje kúpiť svoje ďalšie prémiové vozidlo od čínskeho výrobcu.

A to z dôvodu špičkovej kvality a dostupnej ceny, pričom napr. nemecké autá ako VW ID.4 nemajú byť v tomto smere konkurencieschopné. A niečo také naznačujú aj predajné štatistiky na čínskom trhu za ostatné mesiace. Nejde pritom len o Čínu. Podľa šéfa značky VW Ralfa Brandstättera totiž nemajú v rámci trhu EÚ ani jeden model v top 10, keď odrátajú predajné čísla z domáceho nemeckého trhu.

Aj Brandstätter, rovnako ako Herbert Diess, upozorňuje na nemeckú továreň Tesly a jej zásadný konkurenčný vplyv. Dôvodom zrejme bude aj efektivita výroby, ktorú už Tesla dosahuje v iných svojich závodoch. Tesla Model 3 sa má totiž zmontovať za 10 hod, čo má byť 3-krát rýchlejšie ako v prípade VW ID.3 vyrábaného v nemeckom Zwickau.

Projekt Trinity

Spasiteľom VW Group má byť projekt Trinity, ktorý má priniesť inovácie a zvýšenie konkurencieschopnosti. Diess však má v rámci neho požadovať prijatie radikálnejších plánov a riešení. Rozhodujúci má byť totiž zákazník, pretože ten si kúpi produkt, ktorý ponúka vyššiu kvalitu a viac funkcií za lepšiu cenu. Preto mal šéf VW vyzvať svojich top manažérov k „súboju“ s nemeckým závodom spoločnosti Tesla.

Nuž, aj keď tieto podotýkame interné a oficiálne nepotvrdené správy neznejú moc lichotivo pre jednu z dvoch najväčších automobiliek sveta a de facto ani pre európsky automobilový priemysel, priznanie problému, výzvy k „boju“ a plánovanie opatrení na zvyšovanie konkurencieschopnosti sú rozhodne ďaleko lepšie, ako ignorovanie rastúcej konkurencie a tvárenie sa, že je všetko v poriadku.

Zdá sa pritom, že mnohé tradičné automobilky v tomto smere ešte ani nedospeli k patričnej sebareflexii a niektoré z nich sa skôr zameriavajú na udržiavanie „statusu quo“ a lobing spomaľujúci transformáciu automobilového priemyslu smerom k elektromobilite a digitalizácii.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nemci priznávajú, že v oblasti elektromobility a softvéru zaspali dobu
Tesla vraj zatiaľ nemá žiadnu konkurenciu a keď príde, tak z Číny, tvrdí expert
Priemerná cena elektromobilu klesla v Číne na polovicu, v Európe naopak značne stúpla
Čínske automobilky sú podľa šéfa Tesly najkonkurencieschopnejšími na svete

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

25 komentárov

  1. nakoľko ich spoločnosť má strácať na konkurencieschopnosti… 🙂 tito podvodnici nikdy neboli konkurencieschopni, len beha po svete vela primitivov, co si tie kraksne kupuju…

  2. Rozhodujúci má byť totiž zákazník, pretože ten si kúpi produkt, ktorý ponúka vyššiu kvalitu a viac funkcií za lepšiu cenu… ak by to bolo tak, tak by ste nepredali ani jedno jedine auto, sudruhovia… 🙂 ale ako som uz spominal, chodi po svete vela primitivov a kupia si ten odpad…

    • VW je zisková firma a vyrába kvalitné autá, inak by ich nemohli predať ročne cca 10 miliónov, čo je 10 krát viac, ako predáva Tesla. Ten, kto má na auto v cenovej úrovni VW nie je taký primitív, aby si nevedel vybrať z ponuky na trhu. A Tesla mala tiež svoje problémy s kvalitou. VW má silné zázemie vo výrobných, predajných a servisných centrách po celom svete.

      • asi si majitel nejakeho rakovinometu od vw 🙂 blbecek, pozri kolko je na trhu Tesla a kolko vw… o par rokov si pozri predaje ty tupelo…

      • V tých 10 mil. kusov ,niesu zaradené náhodou aj značky Škoda Seat Audi Porsche Lambo atd.? To je ale frajerina porovnavať 5-6 značiek spojenych proti Tesle .Keď sa nespametaju tak skončia ako Kodak

      • ano,,ale pozrite sa ako rychlo stupaju predaje tesly a cinskych BEV a ako stagnuju predaje wv….cim si myslite ze to bude a ako to skonci pri takomto trende<?

      • Aj NOKIA mala ,,silne zazemie,, …a vsetci vieme ako skoncila …To iste caka aj nemecke automobilky…casy ked nemecke auta boli IN …si davno prec !…dnes je TOP znackou sveta TESLA…

      • Aj NOKIA mala ,,silne zazemie,, …a vsetci vieme ako skoncila …To iste caka aj nemecke automobilky…casy ked nemecke auta boli IN …si davno prec !…dnes je TOP znackou sveta TESLA…

  3. Všetky automobilky sveta sú pod obrovským tlakom Tesly a Čínskych automobiliek. Výrobcovia čohokoľvek sú pod obrovským tlakom čínskych producentov.

  4. Pekný článok avšak veľmi diplomaticky písaný. Stále však seriózny a pravdivý. Iné noviny drzo písali a obrovskom úspechu Volkswagen ID4 na čínskom trhu, kedy narástli tržby o sto percent za mesiac. Akosi zabudli dodať, že ten prvý mesiac splnili plán na katastrofických desať percent. Táto informácia sa preberala v čínskych médiách. Samozrejme na odbornej úrovni a maximálne profesionálne. Európski novinári písali sprosto propagandisticky. Jednoducho klamali. Ale pravda pomaly vychádza na povrch.

    Pre všetky európske automobilky je tu nová správa. Wulling rokuje o otvorení svojej továrni v Európe, pričom chce odkúpiť prázdnu továreň Nissan v Španielsku. Španielska vláda aktívne podporuje vstup automobilky na európsky trh, pretože nekonkurencieschopný Nissan prepustil domácich zamestnancov a výrazne zvýšil nezamestnanosť v regióne.

    A len tak na okraj ide o najúspešnejšiu BEV automobilku v Číne, ktorá je schopná konkurovať aj Tesle superlacným modelom Wuling Hongguang Mini EV.

    Keď si to spojíte so vstupom CATL na európsky trh, môžu sa európske automobilky ocitnúť v pekle, priamo na domácej pôde. Nie vo vzdialenej Číne….

  5. Myslím, že môžeme byť radi, že si VW uvedomuje, že mu ide o krk a že musí poriadne zamakať, ak chce v budúcnosti prežiť. Som fanúšikom Tesly, ale určite ma poteší ak sa budú aj v Európe vyrábať technologicky špičkové automobily. Bohužiaľ dnes sme zatiaľ svedkami toho, ako sa nám svet technologicky vzďaľuje. Ak chce VW uspieť, musí začať spolupracovať s technologickými startupmi, ktoré predstavujú vrchol vo svojom obore. Úplne prepracovať doterajšie procesy a zmeniť myslenie, čo bude znamenať aj nutnosť vymeniť kľúčových ľudí v koncerne. Pre mnohých bude zmena, ak má byť úspešná, bolestivá, ale inak to nepôjde.

    • VW spolupracuje s technologickými startupmi, aj tu v teslamagazíne sa o tom viackrát písalo, len riadiť taký kolos nie je jednoduché. Už aj Tesla to začína pociťovať, vývoj batérií ide obrovským tempom, bolo by treba rýchlo reagovať, ale urobiť zmeny vo firmách ako VW alebo Toyota (a čoskoro aj Tesla), ktoré vyrábajú milióny áut ročne je celkom výzva.

      • Treba pozerať na trend. Jednoducho Tesla, Xpeng, Nio a BYD a pod. inovujú tak rýchlo, že sa stále prehlbuje priepasť medzi zbytkom pelotónu západných automobiliek. Oni ich nedoháňajú, ale stabilne sa vzďaľujú ! Jediné čo im funguje je marketing, ktorý vytvára ilúziu o doháňaní, alebo dokonca o technologickej nadradenosti západných automobiliek. Na najvyspelejšom BEV trhu na svete (čínskom) však majú zásadné problémy, ktoré môžu rýchlo prerásť do existenčných. Spomeňte si na krízu 2007. Väčšina by už dávno neprežila kapitalizmus, bez socialistického zásahu štátu 🙂 …

Pridajte komentár