Volvo postaví na Slovensku továreň na výrobu elektromobilov novej generácie!

6

Výborná správa pre slovenský priemysel. Automobilka Volvo, ktorá sa stane čisto elektrickou značkou, totiž u nás vybuduje svoj najmodernejší a udržateľný závod, ktorý bude vyrábať len elektromobily, a to novej generácie. Továreň tak nebude čeliť výzvam vyplývajúcim z transformácie automobilového priemyslu smerom k elektromobilite.

Mnohí si zrejme povzdychnú, že ďalšia automobilka (mimochodom piata), a teda len ďalšia „výrobná hala“ bez pridanej hodnoty. Dôležité však je povedať, že ide o prvú slovenskú továreň, ktorá sa bude špecializovať na elektromobily a bude situovaná na východnom Slovensku.

Zameranie na elektrické vozidlá je pritom kľúčové z hľadiska dlhodobého vývoja a stability. Veď predaje elektromobilov prudko stúpajú aj v Európe, pričom trend naznačuje ich nie moc vzdialenú dominanciu minimálne v rámci európskeho trhu. A navyše, nedávno bol schválený návrh Európskej komisie, ktorý významným spôsobom nahráva plne elektrickým automobilom a naopak, v takmer úplnej miere obmedzuje predaj nových áut so spaľovacími motormi od roku 2035, ktoré tvoria drvivú časť výroby súčasných automobilových závodov v SR.

Známe údaje

No ale prejdime už ku konkrétnym informáciám ohľadom novej továrne automobilky Volvo na Slovensku. Ako informuje Volvo vo svojej tlačovej správe, ich najmodernejší klimaticky neutrálny závod vyrastie pri Košiciach. MH SR upresňuje, že sa tak stane v rámci priemyselného parku Valaliky a zaberie 281 hektárov. Vyžiada si investíciu vo výške cca 1,2 mld. € a bude vyrábať až 250 000 elektromobilov ročne.

Začiatok výstavby továrne je naplánovaný na budúci rok, inštalácia zariadení a výrobných liniek má prebehnúť o rok neskôr a v roku 2026 má byť spustená produkcia elektromobilov novej generácie. Čo sa týka počtu pracovných miest, MH SR spomína číslo 3 300. Lokalita má pritom umožňovať budúce rozšírenie závodu.

Volvo zdôrazňuje, že pôjde o ich najmodernejší závod, ktorý bude trvalo udržateľný a efektívny. A to aj vďaka používaniu len klimaticky neutrálnej energie. A bude navrhnutý aj s ohľadom na optimalizáciu logistických tokov, čo taktiež podporí snahy Volva o dosiahnutie najvyšších svetových štandardov v oblasti energetickej a environmentálnej účinnosti.

Švédska značka, ktorá patrí pod veľký čínsky koncern Geely, tiež uvádza, že lokalita v blízkosti Košíc ponúka dobré logistické a dopravné spojenie so zvyškom Európy a prístup k dobrej dodávateľskej základni. A jedným z dôležitých faktorov, prečo si vybrali pre svoju prvú európsku továreň od roku 1965 Slovensko, boli aj stimuly ponúkané slovenskou vládou, uvádza Volvo.

Zdroje: Volvo, MH SR

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Volvo sa mení na „elektromobilku“. Chce zabezpečiť dojazd 1000 km a rýchle nabíjanie
Len Volvo a VW majú byť pripravení na prechod k elektromobilom v rámci Európy, uvádza T&E
Volvo spúšťa sériovú výrobu svojej elektrickej novinky C40 Recharge

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Sú chvíle, keď treba brať to, čo sa ponúka! Každý si chráni tie najluktatívnejšie časti svojho podnikania. Tie lukratívne činnosti s vysokou pridanou hodnotou musia predovšetkým vytvárať naši domáci podnikatelia a firmy, a takých je veru veľmi málo ….

  2. Konečne! Konečne sa aj Slovensko aktívne zapojí do celosvetového trendu smerom k elekromobilite!
    Síce „iba“ bezemisnou výrobou bezemisných elektroáut.
    Snáď ale časom vyjdú aj tie dotácie. A ak aj nie, tak nevadí. Trend smerom k EV je už jasne naštartovaný a nezvratný!

  3. Ked uz nediverzifikujeme zlozenie priemyslu, tak aspon vlastnikov automobiliek..a cinska nam tu urcite chybala. Ak teda raz krachne VW, tak nam snad pomoze cinske volvo.
    Inak, co sa tyka danovych ulav, to budu miliardy, ktore keby sa odpustali malym podnikatelom, mohli sme tu mat uz velke svajciarsko davno.
    Skoda, ze sa viac neburime, nepremyslame a nepocitame a len slepo verime pripadne len kritizujeme politikov.

    • Andrej Klčo on

      Zabúdate, že daňové úľavy sa týkajú automobilky. Teda toho jedného subjektu, ktorý tu môže a nemusí byť. Podľa toho, ako to bude pre nich výhodné. Ale tie tisíce zamestnancov dane platiť budú. A určite väčšie, ako by platili, keby sa stali drobnými živnostníkmi, či podnikateľmi. Takí často zarobia len veľmi málo nad nezdaniteľné minimum, majú slabú platobnú disciplínu na sociálne, zdravotné a nemocenské odvody atď atď… V konečnom dôsledku, štát dostáva viac daní.

Pridajte komentár