Volvo spúšťa sériovú výrobu svojej elektrickej novinky C40 Recharge

4

Značka Volvo oznámila, že v belgickom Gente štartuje výrobu svojho druhého plne elektrického modelu Volvo C40 Recharge. Tento kompaktný crossover bude pritom len jedným z jej mnohých modelov na ceste k čisto elektrickému portfóliu.

Prví zákazníci sa už pomerne onedlho dočkajú 4,43-metra dlhého elektrického crossoveru Volvo C40 Recharge. Napriek tomu, že je to novinka a po SUV XC40 Recharge druhý plne elektrický model značky, nejde o dedikovaný elektromobil. Aj „C-štyridsiatka“ totiž vyrástla na platforme CMA, ktorú Volvo a materský koncern Geely navrhli ako multi-platformu pre spaľovacie, plug-in hybridné a plne elektrické vozidlá.

„Napriek tomu“ má čo ponúknuť. Veď disponuje pohonom oboch náprav, o ktorý sa stará dvojica elektromotorov s celkovým výkonom 300 kW a krútiacim momentom 660 Nm. Vďaka tomu tento kompaktný crossover zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,9 s.

Jeho batéria má kapacitu 78 kWh a mala by zabezpečiť dojazd okolo 420 km WLTP (dojazd zatiaľ nebol homologovaný). Podporuje DC nabíjanie maximálnym výkonom 150 kW, pričom z 10 na 80 % sa nabije cca za 40 min. Palubná nabíjačka je 3-fázová a má výkon 11 kW (nabitie z 0 na 100 % trvá okolo 8 hod). Na batériu sa vzťahuje záruka 8 rokov alebo 160 000 km (podľa toho, čo nastane skôr).

Volvo C40 Recharge je jedným z prvých modelov na ceste k čisto elektrickému portfóliu značky, ktoré chcú „Švédi“ dosiahnuť do roku 2030. Na rok 2025 plánujú prvý väčší míľnik, a to 50 % podiel predaja plne elektrických vozidiel v rámci ich globálneho predaja. A v roku 2040 chce byť Volvo klimaticky neutrálnou spoločnosťou.

Závod v belgickom Gente, kde sa vyrába aj elektrická a plug-in hybridná verzia modelu XC40 a čerstvo už aj novinka C40 Recharge, je odrazovým mostíkom pre pomerne ambiciózne plány značky. Volvo pritom hlási, že v Gente výrazne zvyšuje kapacitu „elektrických automobilov“, a to na 135 000 ks ročne. A už budúci rok očakáva, že viac ako polovica kapacity tohto závodu bude vyhradená plne elektrickým modelom.

Prvé známe cenovky

Keďže sa blížia dodávky prvých elektromobilov Volvo C40 Recharge, prvé trhy začali v lete hlásiť prvé cenovky tejto novinky. Ako už býva zvykom, spočiatku bude dostupná štartovacia limitovaná edícia „First Edition“, ktorá rozhodne nebude „najlacnejšia“, ponúknuť však má bohatú štandardnú výbavu.

V Nemecku začína cena modelu Volvo C40 Recharge na 57 890 €, v čom je zahrnutý podiel výrobcu na „ekologickom príspevku“ (2 500 €) a vlastný bonus (1 660 €), ale nie tamojšie štátne dotácie. Pozrime sa pritom aj na „rakúsku“ cenu, ktorá je „prehľadnejšia“ – v základe 59 950 €. Na oboch spomínaných trhoch je v cene vozidla aj 3-ročný balík starostlivosti, ktorý zahŕňa servis, poistenie a záruku na vozidlo.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Volvo sa mení na „elektromobilku“. Chce zabezpečiť dojazd 1000 km a rýchle nabíjanie
Volvo uprednostňuje zákaz spaľovacích áut pred dotovaním elektromobilov
Len Volvo a VW majú byť pripravení na prechod k elektromobilom v rámci Európy

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Takéto BEV by malo v EU stáť cca Eur 30.000,– . Inak si výrobcovia mastia kapsy „zelenými korunkami“, …. a ešte aj tá „zelená farba auta je vlastne petrolejová“ !!! Kam sa valíš ty VOLVO?!!!

    • A prečo už nepostavili, keď sa na nás, resp. k nám tak chystajú! Zase je Tesla popredu, tá však nie je „čínsky lacná“! …

  2. trocha zmenena karoseria na xc40, s vyrobou ktoreho maju problemy..za viac ako rok ich vyrobili ledva 18tisic.. bud je biedny zaujem,alebo je vyroba neefektivna a prerabaju na nom a vyrobia len tolko,aby nemuseli platit emisne pokuty…

Pridajte komentár