Aj Volvo prezentovalo svoju novú stratégiu, ktorá je v podstate čisto o elektromobilite a súvisiacich záležitostiach. Všetky plány pritom majú viesť k tomu, aby sa švédska automobilka do roku 2030 stala čisto elektrickou. A predstavila aj nový koncepčný elektromobil.
Volvo vo svojom strategickom pláne hovorí o vertikálnej integrácii, e-mobility technológiách, vlastných batériách a softvéri, dedikovanej platforme pre elektromobily, novom dizajnovom jazyku vozidiel či znižovaní svojej produkčnej eko-stopy a recyklácii batérií.
Ambíciou automobilky Volvo je pritom stať sa lídrom v segmente prémiových elektromobilov a do roku 2030 predávať už len čisto elektrické vozidlá. A to aj vďaka vertikálnej integrácii, ktorá zahŕňa vlastný návrh, vývoj a produkciu batérií, elektromotorov a príslušného softvéru v spolupráci so strategickými partnermi.
Volvo hlási aj zameranie na vylepšenie technológie li-ion batérií, ktoré nájdeme v nadchádzajúcej druhej generácii elektromobilov švédskych značiek Volvo a Polestar. V rámci tretej generácie elektromobilov, ktorá má byť predstavená do roku 2025, Škandinávci naznačujú použitie čiastočne štrukturálnych batérií.
V blízkej budúcnosti chce Volvo v spolupráci so švédskou spoločnosťou Northvolt, ktorá má ambíciu stať sa európskym lídrom v produkcii batériových článkov, dosiahnuť zvýšenie energetickej hustoty batérií o 50 % v porovnaní so súčasným stavom. A to má neskôr v tomto desaťročí vyústiť do energetickej hustoty 1 000 Wh/l a reálneho dojazdu elektromobilov 1 000 km.
Švédi tiež očakávajú, že doba nabíjania elektromobilov sa do polovice tohto desaťročia skráti takmer o polovicu, a to vďaka lepšej technológii batérií, ako aj neustálemu zdokonaľovaniu softvéru a technológie rýchleho nabíjania. A v pláne je tiež integrácia technológie V2G, ktorou bude ako prvý vybavený nástupca modelu XC90.
Environmentálne záležitosti
Volvo nezabúda ani na potrebu znižovania produkčnej environmentálnej stopy, využiteľnosť vyslúžilých batérií a ich recykláciu. Vlastné batériové články sa majú prostredníctvom spoločnosti Northvolt totiž vyrábať za použitia 100 % obnoviteľnej energie.
Ďalším prínosom má byť zameranie na efektívne využitie batériových materiálov či repasovanie a opätovné použitie batérií. Volvo tiež skúma použitie vyslúžilých batérií v rámci ich tzv. druhého života, napríklad v energetických úložiskách. A pomôcť má aj zodpovedné získavanie batériových zdrojov prostredníctvom technológie blockchain.
Nový koncept
Automobilka Volvo taktiež ukázala nový koncept „Volvo Concept Recharge“, ktorý je manifestom budúcej generácie elektromobilov značky a ktorý reprezentuje nový dizajnový jazyk. Nová dedikované platforma určená špeciálne pre elektromobily pritom prinesie aj novú paradigmu v dizajne a konštrukcii vozidiel Volvo.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Len Volvo a VW majú byť pripravení na prechod k elektromobilom v rámci Európy
Volvo predstavilo nový elektromobil a oznámilo čisto elektrickú budúcnosť
Volvo uprednostňuje zákaz spaľovacích áut pred dotovaním elektromobilov
4 komentáre
„Švédske značky Volvo a Polestar… Škandinávci naznačujú… Švédi tiež očakávajú…“
Patrilo by sa utrúsiť aspoň slovo o tom, že Volvo patrí čínskej automobilke Geely…
„ŠANGHAJ, BRATISLAVA. Švédska automobilka ešte tento rok presunie výrobu svojho veľkého sedanu S90 do Číny. Odtiaľ ho bude vyvážať do celého sveta, vrátane Európy a USA, oznámila dnes automobilka.
Riaditeľ Volva Hakan Samuelsson len uvideol, že asi tretina z 800 000 vozidiel, ktoré automobilka plánuje predať v roku 2020, bude vyrobená v Číne.
Čítajte viac: https://…sk/
No a? Napr. aj Skoda sa bezne oznacuje ako ceska automobilka/znacka a pritom patri pod nemecky VW Group…
lenže VW group tiež nie je výlučne nemecký lebo ho vlastní kde kto. Nejaké podiely Nemci, niečo Katar, niečo zahraničný investori a súkromný vlastníci. Takéto veľké spoločnosti sú nadnárodné.
https//…com/
O