VW porovnáva elektro-SUV ID.4 s Teslou Model Y. Vrátane cien a dojazdu

2

VW predstaví svoje ambiciózne elektrické SUV Volkswagen ID.4 už onedlho. Ešte predtým sme však spoznali možné špecifikácie vozidla, vrátane cien a dojazdu. A to vďaka dôveryhodne vyzerajúcemu uniknutému „internému dokumentu“, ktorý porovnáva chystanú novinku s Teslou Model Y.

Šéf koncernu VW Group nedávno po otestovaní Tesly Model Y vyhlásil: „Toto auto je pre nás v mnohých aspektoch, aj keď nie vo všetkých, referenčným. A to v rámci používateľských skúseností, aktualizovateľnosti, jazdných vlastností, výkonu top verzií, nabíjacej siete a dojazdu.“ 

No a na základe uniknutých „interných dokumentov“, ktoré sa objavili na sieti Reddit a na ktoré upozornil portál Electrek, sa zdá, že Tesla Model Y bola pre VW naozaj referenčným vozidlom.

Odhalené špecifikácie

Vďaka tomuto dokumentu, ktorý porovnáva obe vozidlá, sme zrejme spoznali množstvo nových špecifikácií elektrického SUV Volkswagen ID.4, ktoré bude predstavené koncom tohto mesiaca. Rozmery novinky od VW by mali byť 4 584 x 1 852 x 1 612 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 2 766 mm.

volkswagen id.4 specifikacie cena dojazd vs tesla model y

Zdroj: „VW“ via Fxckingrichy/Reddit

Dojazd verzie s 82 kWh batériou (využiteľných 78 kWh) je podľa dokumentu 522 km (WLTP). Na základe špecifikácií skôr predstavenej koncernovej dvojičky Škoda Enyaq iV je takmer isté, že pôjde o dojazd variantu so zadným náhonom (RWD), nakoľko „4-kolka“ (AWD) je menej efektívnejšia a ponúka nižší dojazd (v prípade Enyaqu o 50 km)

Zvláštne je, že v prípade Tesly Model Y VW uvádza odhadovaný dojazd 505 km. To je dávno zverejnený odhadovaný dojazd, ktorý Tesla uvádza v rámci európskych konfigurátorov pre verziu Long Range s pohonom oboch náprav (AWD). Na základe oficiálne certifikovaného dojazdu podľa cyklu EPA – 509 km je pritom jasné, že to bude v rámci WLTP viac. No a v prípade efektívnejšej „zadokolky“ môžeme počítať s ešte vyšším dojazdom, takže toto porovnanie je irelevantné.

Čo sa týka nabíjania, verzie s väčšou batériou budú podporovať rýchlonabíjanie maximálnym výkonom 125 kW. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h dosiahne elektrický VW za 8,5 (s najväčšou pravdepodobnosťou verzia RWD s 82 kWh batériou).

Čo ceny?

Vďaka spomínanému dokumentu sme spoznali aj možné ceny elektromobilu Volkswagen ID.4. A to 44 500 € (RWD, pravdepodobne s 82 kWh batériou), resp. 49 000 € (AWD, pravdepodobne s 82 kWh batériou). Na základe cien Škody Enyaq iV je pravdepodobné, že ide o ceny s DPH (zrejme pre nemecký trh).

V prípade Modelu Y AWD uvádza VW cenu, ktorú nájdeme v rámci nemeckého konfigurátora (58 620 €). Pre verziu RWD uvádza neoficiálny odhad 53 000 až 55 000 €.

Na záver dodávame, že zatiaľ nebolo oficiálne potvrdené, že ide o dokument od VW. Všetko však nasvedčuje tomu, že to tak je. Nevieme takisto nič o jeho aktuálnosti, takže spomínané špecifikácie treba zatiaľ brať s rezervou.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Páčila sa šéfovi Tesly jazda vo VW ID.3? Šéf VW Group zverejnil odpoveď
Šéf koncernu VW otestoval Teslu Model Y. Je to pre nich „referenčný elektromobil“
Tesla Model Y vs. Tesla Model 3: Porovnanie, hlavné rozdiely

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Toto auto je pre nás v mnohých aspektoch, aj keď nie vo všetkých, referenčným… 🙂 🙂 🙂 ale sme taki neschopni, ze sme sa ho pokusali skopirovat, a takto to dopadlo…

  2. Žiaľ, ani ID.3 ako aj ID.4 sa v súčasnosti nedajú v mnohých aspektoch porovnávať so súčasnými modelmi TESLA, predovšetkým v kvalite a spoľahlivosti softvéru, batérií, komponentov, fabrického spracovania ako aj ceny, keďže uvedené ceny pre VW sú len pre základné modely bez prídavkovej výbavy, ktorá nie je lacná a u modelov TESLA je to už dlhodobý štandard.
    VW, predovšetkým v modeloch ID.3, ID.4 čaká ešte dlhá cesta dostať sa kvalitatívne na úroveň neustále sa zlepšujúcej Tesly a iných EV, ktoré sa postupne dostávajú na trh.

Pridajte komentár