Ako už vieme, minulý týždeň sa stretli šéfovia spoločností Tesla a VW Group, pričom Elon Musk otestoval elektromobil Volkswagen ID.3. Aktuálne Herbert Diess informuje, že si „na oplátku“ vyskúšal Teslu Model Y. A tá ho zdá sa „presvedčila“.
Vyzerá to tak, že sa z Elona Muska a Herberta Diessa stávajú v oblasti elektromobility minimálne platonickí spojenci. V ostatnej dobe si totiž vzájomne vyjadrujú podporu, a to prostredníctvom verejných kanálov.
Elon Musk sa pritom minulý týždeň v rámci návštevy rozostavanej nemeckej továrne Tesly – Giga Berlín a partnerskej spoločnosti Curevac stretol so šéfom koncernu VW na malom nemeckom letisku v Braunschweigu. A tam okrem iného otestoval ambiciózny elektrický hatchback Volkswagen ID.3.
Aktuálne Herbert Diess informuje, že urobil to isté s najnovším elektromobilov značky Tesla, ktorým je crossover strednej triedy Tesla Model Y. A ten bude prvým modelom, ktorý sa začne budúci rok vyrábať v nemeckej továrni spoločnosti Tesla.
„Referenčný elektromobil“
Prostredníctvom svojho účtu na sociálnej sieti LinkedIn Diess dnes uviedol nasledovné: „Spolu s kolegom Frankom Welschom (šéf vývoja) som otestoval Teslu Model Y (na základe diskov kolies sa zdá, že išlo o najvýkonnejšiu verziu Performance).“ Toto auto je pre nás v mnohých aspektoch, aj keď nie vo všetkých, referenčným:
A to v rámci používateľských skúseností, aktualizovateľnosti, jazdných vlastností, výkonu top verzií, nabíjacej siete a dojazdu. Veľká výhoda: Model Y bol/je premyslený ako elektrické vozidlo – rovnako ako ID.3. Mnoho našich konkurentov pritom stále používa svoje platformy pre spaľovacie vozidlá. Výsledok: Nezískajú najlepšie elektromobily.“
Žiadna spolupráca sa nechystá
Po spomínanom stretnutí šéfov spoločností Tesla a Volkswagen Group sa začali objavovať špekulácie ohľadom ich možnej vzájomne spolupráce v oblasti elektromobility. To však Diess vo svojom ďalšom LinkedIn príspevku vylúčil. Povedal, že spolu s Muskom len jazdili na ID.3 a diskutovali, pričom nešlo o nič, čo by sa týkalo obchodovania a spolupráce.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Páčila sa šéfovi Tesly jazda vo VW ID.3? Šéf VW Group zverejnil odpoveď
Európska Tesla Model Y prinesie „radikálny redizajn konštruovania áut“
Koncern VW sa už po niekoľkýkrát chystá „prekonať“ Teslu
3 komentáre
netusim aky by mal byt prinos vw v pripade spoluprace… 🙂 Tesla nepotrebuje podvodny softver, a sudruhovia ani len ten nevedeli “vyrobit” poriadne…
Moznu spolupracu by som videl v oblasti nabijania. Minimalne v europe ma supercharger network CCS konektory. A Ionity stale nema zdaleka take pokrytie ani co sa tyka lokacii ani poctu nabijaciek na lokaciu. Cize malo by pre VW zmysel zabezpecit si pristup do supercharger networku pre ich vozidla. Ci by to bola jednosmerna spolupraca. VW zaplati za nejaku čast nakladov na prevadzku alebo budovanie novych stanic a dostane i networku api na integraciu do vozidiel ID. Alebo na oplatku zapracuju do siete Ionity bezstarostne pouzivanie a billing pre tesla zakaznikov. Alebo cokolvek in between. Nabijacia infrastruktura je to z coho by vw mohol momentalne najviac „profitovat“ v ociach zakaznikov.
na základe diskov kolies sa zdá, že išlo o najvýkonnejšiu verziu Performance… to ako naozaj? a ked nastupil do auta, mal kuklu na hlave??? lebo na displeji sa mu hned ukaze, v akej verzii sedi… blbecek… alebo v tom aute ani nesedel…