Z Nemecka prichádzajú správy, že „známe“ problémy so softvérom by mohli viesť k značnému oneskoreniu dodávok ambiciózneho elektromobilu Volkswagen ID.3. Objavovať sa pritom majú nové a nové chyby.
Po neoficiálnych optimistických správach od britského dílera značky Volkswagen, o skorších dodávkach modelu ID.3 na tamojšom trhu, ktoré sa ukázali byť len „lacným marketingom“, tu máme informácie o opaku. Nemecký Manager Magazine, ktorý ako prvý upozornil na možné problémy automobilky VW so softvérom ID.3, čo neskôr VW priznal, prichádza s ďalšími negatívnymi „neoficiálnymi“ novinkami.
Stovky testovacích vodičov majú pravidelne hlásiť nové softvérové chyby, pričom niektorí zamestnanci hovorili až o 300 chybách za deň. Manager Magazine uvádza, že každé ráno sa stretáva 50 až 100 odborníkov na technológie a softvér, aby prediskutovali najnovšie problémy.
Nemecký magazín sa odvoláva na slová expertov z VW, pričom tí mali povedať, že problémy pramenia zo základnej softvérovej architektúry, ktorá bol vyvinutá „príliš rýchlo“. Množstvo systémov si podľa nich nerozumie, čo vedie k častým výpadkom.
Možné oneskorenie dodávok
Na odstránení problémov má pracovať až 10 000 technikov, no napriek tomu by sa podľa Manager Magazine mohlo oneskoriť spustenie dodávok modelu ID.3 o 3 až 12 mesiacov. To je pritom naplánované na „leto“ tohto roka.
V rámci elektromobilu Volkswagen ID.3 nemecká automobilka koncom minulého roka evidovala vyše 37 000 rezervácií, takže prípadné posunutie dodávok vozidla, ktoré sa vyrába už novembra, by sklamalo veľké množstvo záujemcov, pričom mnohí z nich by mohli uprednostniť iné elektrické modely.
Portál Electrive sa snažil v tejto veci získať stanovisko priamo od automobilky Volkswagen, pričom uvádza, že podľa „dôverníkov“ šéfa VW, Herberta Diessa, ide o nezmysel. Experti VW pritom ubezpečovali, že plánovaný termín dodávok bude dodržaný.
Nuž ťažko povedať, či v tejto fáze možné očakávať iné vyjadrenie od VW, pretože ak sú správy o nových problémoch pravdivé, stále majú relatívne dosť času na ich vyriešenie. Veď leto oficiálne trvá do 23. septembra. Každopádne pripomíname, že ide o „neoficiálne“ informácie, aj keď prvotné správy Manager Magazine ohľadom softvérových problémov sa ukázali byť pravdivé.
Zdroje: Electrive, Autonews, Ecomento
SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW vyvíja športový elektromobil s novou technológiou batérie
VW zavádza úplne nový predajný model pre elektromobily ID
Volkswagen predstavil systém mobilného robotického nabíjania elektromobilov
16 komentárov
alebo o dva, tri alebo aj styri 🙂
len uuuuplny zufalec alebo socka si kupi e-vw, cielova skupina ta ista ako ficovolici…
Nie všetky „socky“ sú ficovoliči!!! Nie všetci sa môžu a budú voziť v Teslách a iných drahších dokonalejších e-autách! Žiť a nechať žiť aj tie „socky“ a VW, aj keď bude meškať, „Pán anonym“ !!!!
Podľa ceny ID.3 to socky určite nebudú môcť nakúpiť.. Takže, kto sa chystá kúpiť ID.3 je buď úplný fanda alebo vlastenec, ostatní si za tú istú sumu kúpia iné ev, s lepšími parametrami. A prečo nie aj tu teslu, ktorá zas o moc drahšia neni.
Áno, preto som dával „socky“ v úvodzovkách, lebo cena tiež nie je ľudová (VW)! Dôležitá je i tá voľba iného auta. Ja proti Tesle nič nenamietam, aj keď mne stále technicky „nestačí“, a cenovo je tiež stále vysoko. To čo ja od e-auta očakávam, technika a cena, pravdepodobne príde až okolo alebo po roku 2025. Nikoho neodsudzujem, nenadávam, trpezlivo pokrok očakávam!
Ak je to tak, ako píšete, tak je to zlá správa pre masívnejšiu elektrifikáciu autoparku v EU a vo svete v tomto roku! Kde urobili súdruhovia z VW chybu?!!! Budeme čakať na Vaše lepšie správy!
Možná outsourcing do Indie byla ta chyba.
asi tak.. Indovia kódia hlava nehlava…
Ja to vysvetlím, kde je chyba.
Chyba je tam, že ľudia majú zmysel pre komplikovanie jednoduchých vecí.
A presne toto je problém VW. Veď sa predsa predali obrovské množstvá e – Golfov a nie sú s nimi žiadne problémy. Nie je tak?
Ale VW musí vymyslieť akýsi „nový sotfvér“, ktorý má byť určite najlepší na svete. Zrejme mal predbehnúť automobilky od …… až po Teslu. A výsledok – viď článok hore!
Nejsou s nimi problémy? A co ta hláška aby si majitel nechal vyměnít olej?!? To není problém?!? To je naopak typický spotwérivý problém. A co je nejhorší úplně stejná hláška vyskočila na Audi e-tronu a to není jen překopanej spalovací model, ale skoro zgruntu nový auto. No možná až tak z gruntu ne jak to tak vypadá. :)))
Oprava, myslel jsem „softwérový problém“ a ne „spotwérivý problém“.
Ono ani tak nejde o snahu mať najlepší SW, ale od základov nefunkčný systém, ktorý bol šitý „horúcou ihlou“, ktorý nevie komunikovať s x-podsystémami a tuctami riadiacich jednotiek ovládajúcich jednotlivé segmenty auta, zlyháva ich vzájomná komunikácia, čo vedie k zlyhaníu celku alebo jeho časti.
Ak sa potvrdí rozsah a množstvo hláseného denného výskytu chýb, nepomôžu záplaty, ale od podlahy vybudovaný nový systém.
Nech sa spoja s Teslou a vyrábajú Tesly, 10 mil. Tesiel za rok za ľudové ceny a klíma je zahojená 😀
To im vlastná hrdosť nedovolí.. Ale škoda, lebo to by naozaj zlacnelo výrobu a mohlo by sa to kľudne volať TeslaW made in Slovakia 😉
Mali by hrdosť odložiť bokom a nejaké patenty kúpiť, čas uteká, Číňania ich predbehnú a bude problém oveľa väčší ako je teraz.
Je to tak, sám Diess říkal, že když nepohnou zadkem tak skončej jako Nokie. :-/