Volkswagen predstavil systém mobilného robotického nabíjania elektromobilov

8

Volkswagen odhalil koncept nabíjania, v rámci ktorého sa postará o nabitie elektromobilu mobilný autonómny robot. Vozidlo je tak možné zaparkovať na ľubovoľnom parkovacom mieste, čo rieši problém s blokovaním nabíjacích miest a zjednodušuje inštaláciu nabíjacej infraštruktúry.

Predstavte si situáciu. Zaparkujete svoj elektromobil na ľubovoľné parkovacie miesto obchodného domu, prostredníctvom mobilnej aplikácie zadáte pokyn k nabíjaniu svojho vozidla a odídete na nákupy. O nabitie vozidla sa pritom postará mobilný autonómny robot, ktorý k vášmu vozidlu dopraví mobilnú nabíjaciu banku (tzv. „batériový vozeň“) a pripojí ju k nabíjaciemu portu. Keď sa vozidlo nabije na požadovanú úroveň, robot banku odpojí a dopraví do stanice, kde sa nabíjajú a čakajú na svoje využitie.

Tak presne toto je základom koncepcie nabíjacieho systému od koncernu Volkswagen Group, ktorý bol dnes predstavený. Prototyp systému zahŕňa okrem mobilného autonómneho robota aj spomínané „batériové vozne“, ktoré majú kapacitu 25 kWh.

Robot môže prepravovať viacero týchto batériových vozňov naraz. Integrovaná nabíjacia elektronika pritom umožňuje DC nabíjanie výkonom 50 kW. Autonómne činnosti robota zabezpečujú kamery, laserové skenery a ultrazvukové snímače.

Robot sa tak môže „slobodne“ pohybovať v rámci celého parkoviska, pričom je schopný rozpoznať prekážky, napr. vozidlá v pohybe a reagovať na ne. O distribúciu nabíjacích vozňov sa môže starať viacero robotov naraz, ak to kapacita parkoviska vyžaduje.

Ekonomické aj praktické benefity

Toto riešenie predstavuje podľa VW rýchlu a ľahkú cestu, ako elektrifikovať každé parkovacie miesto. „Náš prístup má obrovský ekonomický potenciál. Stavebné práce, ako aj náklady na montáž nabíjacej infraštruktúry, je možné pomocou robotov značne znížiť,“ hovorí Mark Möller, šéf vývoja spoločnosti Volkswagen Group Components.

Ďalším nespochybniteľným benefitom je to, že tento nabíjací koncept rieši veľký problém, s ktorým sa elektromobilisti potýkajú denne. A to blokovanie nabíjacích miest spaľovákmi či e-autami, ktoré sú už nabité.

Koncern Volkswagen Group záverom informuje, že termín príchod nabíjacieho robota na trh zatiaľ nebol stanovený.

Zdroj: VW Group

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Teslu možno predbehne rakúska univerzita. Predstavila nabíjacieho robota
Začala sa inštalácia prvej bezdrôtovej elektrifikovanej cesty, ktorá nabije e-autá za jazdy
VW ohlásil výrobu mobilnej nabíjacej stanice a založenie ďalšej značky

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Úžasné. Auta budeme nabíjať robotmi s powerbankou naozaj efektívne 🙂 Neznášam koncepty nabíjania z nabijaneho zdroja energie ….

    • A kde budú parkovať a nabíjať sa tieto ťažké powerbanky? Koľko aut zvládnu nabiť? Dve alebo až štyri? Pokiaľ samotné nabíjanie trvá viac ako znesiteľných 10-20 minúť o elektromibile ani neuvažujem. Pomer času jazda/ nabíjanie je neznesiteľný !

  2. Ako nápad to nie je až tak zlé, hlavne pre firmy ktoré nechcú riešiť nabíjacie stanice z rozsiahlou rekonštrukciou na svoje parkoviská, lebo to nemôžu dovoliť aby odstavili svoje parkovacie miesta… Napr obchodné domy, logistické centrá, záchytné parkoviská a podobne…
    No ale ak je možnosť tak určite si dať vybudovať nabíjaciu stanicu… V rámci možností
    Zatiaľ čo sa týka ceny u nás kraľuje domáce nabíjanie 🙂

  3. Nemám čo radiť firme VW, majú vlastného rozumu dosť. Ale nebolo by snáď vhodnejšie zaplaviť trh perfektnými výrobkami bez nutnosti dodatočných úprav čohokoľvek, vrátane SW a až potom riešiť nejaké nadstavby, napríklad robotizované nabíjanie EV?

  4. Musk oznamuje stále niečo nové, čo bude o rok alebo roky, ako napríklad CyberTruck a tak VW musí tiež niečo oznamovať, lebo v propagácii (a inom) zaostáva. S tým software pre ID.3 to asi nie je také zlé, ako sa zdá, proste ešte nie je hotový, tak robia autá bez neho, aby nestrácali čas a dodatočne ho nainštalujú.

Pridajte komentár