Nová generácia elektromobilov Volkswagen, ktorá nesie označenie ID, prináša zmenu predajného modelu. Tieto vozidlá sa budú predávať v „hybridnom“ režime, kedy díleri značky budú fungovať len ako agenti, pričom zákazníci budú kupovať vozidlá priamo od výrobcu. Cely proces kúpy môže kombinovať viacero online aj offline krokov.
Elektromobilita prináša zmeny aj oblasti obchodných modelov. Priekopníkom v tejto oblasti bola Tesla, ktorá začala svoje vozidlá predávať zákazníkom priamo. A Volkswagen chce tento systém skombinovať s využitím pomoci svojej siete dílerov.
Spoločnosti Volkswagen a „Volkswagen und Audi Partnerverband“ (partnerská asociácia automobiliek VW a Audi) uzavreli dohodu o novom predajnom modeli elektromobilov z rodiny VW ID. Pôjde o takzvaný agentúrny predajný model, ktorý vstúpi do platnosti v apríli.
V rámci neho budú zákazníci nakupovať spomínané vozidlá priamo od výrobcu, teda automobilky Volkswagen. Díleri sú však veľmi dôležitou súčasťou celého predajného procesu, pretože vystupujú v úlohe agentov, resp. sprostredkovateľov.
Tí zabezpečujú akvizíciu, predajné konzultácie, testovacie jazdy, transakčné procesy a odovzdávanie vozidiel v koordinácii s výrobcom. Zákazníkom preferovaný díler/predajca pritom dostane identickú províziu a bonus ako v prípade bežného predaja cez showroom, aj keď je vozidlo nakoniec zakúpené online – „cez internet“.
Díler pritom nemusí riešiť financovanie vozidla a predajné procesy sú jednoduchšie, pretože nie je potrebné vyjednávať s výrobcom o jeho cene.
Hybridný online/offline proces
Tento agentúrny model umožňuje zákazníkovi „plynule prepínať medzi online a offline kanálmi počas rôznych fáz nákupného procesu.“
Napríklad: Zákazník si vyhľadá informácie o vozidle online (web), tie prekonzultuje u dílera VW (offline), konfiguráciu vozidla urobí na webe, testovaciu jazdu uskutoční prostredníctvom showroomu, predajcu si vyberie cez web, konkrétnu ponuku mu vypracuje díler na predajni, nákup uskutoční online a vozidlo si prevezme u dílera.
Aby bolo možné plynulé prepínanie spomínaných online a offline kanálov, u dílerov bude zavedený nový IT systém „Thunder“. Vďaka nemu budú mať predajcovia k dispozícii všetky informácie o celom procese, ktorý sa vzťahuje na konkrétnych zákazníkov, vrátane online krokov, ktoré zákazník uskutočnil mimo showroomu.
Zdroj: VW
SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW avizuje ďalšie elektromobily. Onedlho predstaví sériové SUV „ID.4“
Volkswagen predstavil systém mobilného robotického nabíjania elektromobilov
Volkswagen Group urýchľuje svoje plány v oblasti elektromobility
5 komentárov
Je to iba jednoduchá a logická snaha napodobniť úspešného. Nič nové pod slnkom.
Ak nemá TESLA tento spôsob predaja patentovaný, tak to nemožno VW vyčítať! Ale, keď dvaja robia to isté, nie je to vždy to isté ….. ! Uvidíme, čo to prinesie novým majiteľom e-vozidiel!
Je to to isté čo doteraz, človek si vyhľadal na webe ponuky rôznych automobiliek, nakonfiguroval si na webe vybrané auto, išiel si model vyskúšať do predajne a buď kúpil a prevzal v predajni, alebo hľadal ďalej.
jen tedy cenova politika VW je trocho off v tomto pripade, pokud vezmeme fakt, ze ID3 ve srovnatelne vybave je drazsi nez Model 3. Ale je mozne, ze na tomto zaklade VW jako dalsi krok upravi ceny a oduvodni to prave timto novym prodejnim modelem, ktery bude „jako“ efektivnejsi. Protoze ID3 za 1,3mil CZK neni konkurence schopne
Aj to je možné ……