Toyota chystá 10 elektromobilov a revolučné solid-state batérie

6

Automobilka Toyota urýchľuje elektrifikáciu, pričom konečne uviedla plán ohľadom plne elektrických, batériou poháňaných modelov. Už na budúci rok chce pritom predstaviť batérie typu solid-state, ktoré by mali priniesť revolúciu v elektromobilite.

Pred dvoma rokmi Toyota oznámila, že do roku 2030 chce predať 5,5 milióna elektrifikovaných vozidiel. Počas aktuálneho brífingu v Tokiu tento plán revidovala. Za cieľ si totiž po novom stanovila, že spomínaný počet hybridných, plug-in hybridných, plne elektrických batériových a vodíkových vozidiel predá o 5 rokov skôr. Teda do roku 2025.

Klasické, batériou poháňané elektromobily, by sa na tom mali podieľať takmer 20 % (1 mil. ks). To je pomerne smelý plán, nakoľko aktuálne nemá na trhu žiadny elektromobil. To sa má však zmeniť, pričom by sme sa mali v krátkom čase dočkať najmenej 10 plne elektrických modelov.

Tie vyrastú na špecializovanej platforme pre elektromobily e-TNGA, ktorá bola odvodená z najnovšej platformy automobilky Toyota (TNGA). Elektrickú platformu vyvinul spoločný podnik EV CA Spirit, ktorý založili v roku 2017 spoločnosti Toyota, Mazda a Denso. Medzitým sa do neho pridalo ďalších 6 spoločností, vrátane automobiliek Suzuki, Subaru či Daihatsu.

Toyota aktuálne informuje, že táto platforma podporuje výstavbu modelov typu SUV, crossover, minivan a sedan strednej veľkosti, ako aj veľké SUV a „kompakt“. Väčšinu z nich ukázala prostredníctvom hlinených konceptov počas tokijského brífingu. Budúci rok pritom spustí ich výrobu, ktorá povedie k najmenej 10 elektromobilom v skorých rokoch budúceho desaťročia. Platformu ďalšej generácie vyvinie spoločne so Subaru.

Revolučná solid-state batéria už budúci rok

Šéf Toyoty pre výskum a vývoj, Shigeki Terashi, povedal, že chcú predstaviť solid-state batériu pre elektrifikované vozidlá ešte pred začiatkom olympijských hier v Tokiu, ktoré štartujú v júli 2020. Táto technológia batérií je pritom vo všeobecnosti považovaná za nástupcu dnešných Li-ion batérií, pričom sa očakáva, že spôsobí revolúciu v elektromobilite.

Toyota pracuje na vývoji solid-state batérie už niekoľko rokov, no aj tak by bolo budúcoročné predstavenie technológie použiteľnej v e-autách veľkým prekvapením, nakoľko sa jej uplatnenie v rámci automobilového priemyslu vo všeobecnosti očakáva až okolo roku 2025.

Zdá sa tak, že Toyota mohla dosiahnuť vo vývoji solid-state batérií prielom. Terashi dodáva, že solid-state batérie majú spopularizovať elektromobily, a to vďaka tomu, že sú ľahšie, výkonnejšie a bezpečnejšie.

Ďalšie plány a spolupráce

Toyota tiež informovala, že budúci rok uvedie na japonský trh „ultra-kompaktný“ 2-miestny elektromobil s dojazdom 100 km. So Suzuki a Daihatsu vyvíja kompaktný elektromobil, so Subaru zas vyvinie elektrický crossover. Neupúšťa pritom od hybridných modelov, keďže aj vďaka ním chce mať do roku 2025 kompletne elektrifikované portfólio, vrátane značky Lexus.

Zdroj: Autonews, titulná fotografia:

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota bude vyrábať batérie pre elektromobily. Spoločne s partnerom Tesly
Toyota vyvíja elektromobil, ktorý môže byť súčasťou ľudskej misie na Mesiac
Po BMW či Hyundai investoval do solid-state batérií Solid Power aj Ford

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Takže – tichá voda brehy myje. Dlho dlho nič a odrazu – nestíhajme sa čudovať. Nie nadarmo je Toyota jednou z najväčších automobiliek na svete a zrejme sa nehodlá len tak tejto pozície vzdať.
    Tie budúcoročné olympijské hry nám prinesú ešte veľa prekvapení v danej oblasti. Počínajúc vodíkovými autobusmi Toyota Sora, ktoré budú voziť športovcov, až po …
    Pokiaľ? Toto koniec naozaj nemá. Čím samozrejme nemyslím olympijské hry…

    • Budú ich vozit, pokial nejaký vodikáč nevybuchne ako vodíková čerpačka v Nórsku. Až potom s nezmyselným vodíkom prestanú blbnúť.

  2. Toyota sa prednedavnom vyjadrila ze elektromobilita nema buducnost a teraz zrazu ide tak masivne elektrifikovat? No to su mi veci.

      • A preto im netreba veríť. Svoje hybridy budú chrliť pokial to pojde. Toyota nemá potrebu robiť elektromobily s výnimkou čínskeho trhu.

Pridajte komentár