Toyota bude vyrábať batérie pre elektromobily. Spoločne s partnerom Tesly

2

Významné japonské spoločnosti Toyota a Panasonic majú vytvoriť spoločný podnik na výrobu Li-Ion batérií, ako aj vývoj batérií novej generácie – solid-state. Hlavným dôvodom je zníženie výrobných nákladov. Z tejto spolupráce majú pritom ťažiť aj automobilky Mazda, Subaru či Honda.

Ako vieme, spoločnosť Panasonic je partnerom Tesly v oblasti výroby batériových článkov. Podľa Nikkei však Tesla nebude jedinou „automobilkou“, ktorá bude ťažiť zo spolupráce s japonskou technologickou spoločnosťou. Panasonic má totiž už čoskoro oznámiť založenie spoločného podniku automobilovým gigantom Toyota.

Spolupráca medzi Panasonicom a Toyotou už pritom funguje vďaka modelu Toyota Prius Plug-in Hybrid. Panasonic je totiž dodávateľom jeho Li-Ion batérií a strešných solárnych panelov. Spoločný podnik, v ktorom bude mať Toyota podiel 51 % a Panasonic zvyšok, však povýši vzájomnú spoluprácu na úplne inú úroveň.

Obavy z Číny

Hlavným cieľom vytvorenia spoločného podniku má byť zníženie výrobných nákladov na batérie do elektromobilov a zabezpečenie potrebného objemu výroby, aby ostali spoločnosti konkurencieschopné v porovnaní s rastúcimi čínskymi „hráčmi“.

Panasonic presunie do spoločného podniku až 5 svojich zariadení na výrobu batérií, ktoré má v Japonsku a Číne. Spustenie hromadnej výroby je naplánované na začiatok roka 2020. Objem produkcie by mal predstavovať 50-násobok kapacity batérií, ktoré sa teraz používajú v hybridných modeloch.

Ťažiť majú aj iné automobilky

Zo spomínaného spoločného podniku majú pritom ťažiť aj iné japonské automobilky. Napríklad Mazda, ktorá v rámci spoločného podniku s Toyotou vyvíja technológie pre elektrické automobily. Batérie od Toyoty a Panasonicu by pritom mali využívať aj ďalšie partnerské automobilky, a to Subaru a Daihatsu.

Taktiež sa očakáva, že nové batériové články by mohli skončiť aj elektrifikovaných vozidlách značky Honda, keďže táto spoločnosť kupuje batérie do svojich hybridov od spoločnosti Panasonic.

Vývoj batérií novej generácie

Toyota a Panasonic budú taktiež spolupracovať pri vývoji tuhých batérií „solid-state„, ktoré sa považujú za budúcnosť tohto odvetvia. Ich elektrolyt má pevné skupenstvo, vďaka čomu sú takéto batérie podstatne bezpečnejšie. Okrem toho majú zabezpečiť elektromobilom vysoko nadštandardný dojazd.

Zdroj titulnej fotografie: Alexander Heimann/Vollforma  

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota a Tesla spolupracovali pred 8 rokmi na vývoji elektromobilu RAV4 EV
Nabitie elektromobilu za 5 min má zabezpečiť adaptér s umelou inteligenciou
Revolučné “pevné” solid-state batérie začala vyrábať ako prvá Čína

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Dobrý deň Tesla magazín,
    veľmi sa zaujímam a fandím elektro automobilom, lebo mi záleží na životnom prostredí. Už dlhšie rozmýšľam o likvidácii batérií, či si odpadom z batérií ešte viac neznečistíme našu planétu.

    • Dobrý deň,

      to je úplne legitímna otázka. Spočiatku bude dôležitá recyklácia batérií. V budúcnosti by sme mali dočkať technológií, ktoré budú plne šetrné k životnému prostrediu. Na tému aktuálnych možností recyklácie pripravujeme článok.

      Každopádne sa na to myslí, pričom recyklácia batérií nie je len v záujme vlád a „zelených“, ale aj výrobcov, nakoľko v konečnom dôsledku môže šetriť produkčné náklady.

Pridajte komentár