Už dlhší čas sa špekuluje o novej, tretej generácii nabíjacích staníc Tesla Supercharger V3. Elon Musk a technický riaditeľ Tesly JB Straubel sa aktuálne po dlhej dobe rozhovorili na túto tému. Pustili sa pritom aj do nabíjacích staníc konzorcia Ionity, ktoré vyvinulo Porsche.
Detské hračky…?
Je tomu zhruba rok a pol, čo sa Elon Musk vyjadril o nabíjacích staniciach s výkonom 350 kW ako o detských hračkách. Domnievali sme sa pritom, že narážal na výkon novej generácie nabíjacej stanice Tesla Supercharger V3. Teraz konečne naznačil, akým výkonom by mohli disponovať.
Výkon je o efektivite a kompromisoch
Elon Musk aktuálne mení rétoriku. Spolu s JB Straubelom sa totiž vyjadril, že nabíjacie stanice s výkonom 350 kW sú v súčasnosti a blízkej budúcnosti neefektívne. Narážali tak na otázku ohľadom pripravovanej európskej siete ultra-nabíjačiek Ionity.
Technický riaditeľ Tesly JB Straubel sa vyjadril, že by mohli navrhnúť nabíjačky výkonnejšie ako 300 až 400 kW, avšak nevidí na to dôvod. Podľa neho to musí byť o kompromise medzi rýchlosťou nabíjania, dojazdom a cene batérií.
Mal na mysli Megacharger?
Elon Musk dodáva, že nie je možné nabíjať batériu jedného auta výkonom 350 kW, pretože sa tým poškodí. Na takýto výkon musí mať batériu oveľa vyššiu kapacitu ako je dnes bežné. To môže naznačovať, že vyhlásenie o „detských hračkách“ padlo v súvislosti s nabíjacími stanicami pre ťahač Tesla Semi (dnes známe ako Megacharger), v prípade ktorého sa špekuluje o 1 000 kWh batérii.
Supercharger V3 s nižším výkonom ako sa čakalo
Ako už predchádzajúce riadky naznačujú, nová generácia nabíjacích staníc Tesla Supercharger V3 určite neurobí z 350 kW nabíjačiek detské hračky. Elon Musk o výkone nového Superchargera hovorí: „Bude mať tak okolo dvoch stoviek, 200 až 250 kW, možno…“
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Cena nabíjania na Tesla Superchargeroch ide hore. Prinesie to však benefity
Projekt CEUC prinesie Slovensku osem 350 kW nabíjacích staníc | MAPA
Ruch na nórskej Tesla Supercharger stanici môžeme len ticho závidieť | VIDEO
Pre niekoho je to možno sklamanie, treba však zohľadniť spomínanú efektivitu a nutné kompromisy. Avšak prípadný 240 kW výkon a jeho podpora zo strany vozidiel Tesla, by znamenal polovičný nabíjací čas v porovnaní s dnešným stavom. Tzn. nabitie elektromobilu so 100 kWh batériou z 10 na 80 % cca za 22 minút.
Zdroj: Teslarati