Analýza „nájazdu“ vozidiel, ktoré jazdia po britských cestách, by mohla naznačovať, že dojazd elektromobilov zrejme nebude až takým problémom, za aký sa považuje. Obzvlášť u vozidiel značky Tesla, keďže ich majitelia najazdia ročne viac kilometrov ako vodiči iných značiek, bez ohľadu na druh pohonu a typ vozidla.
Za jednu z prekážok prechodu k elektromobilom sa vo všeobecnosti považuje ich dojazd. Aj napriek tomu, že podľa mnohých štúdií dnešné modely poskytujú dojazd, ktorý by mal zodpovedať bežným potrebám veľkej väčšiny motoristov. V súvislosti s dojazdom sa pritom často spomína aj tzv. „úzkosť z dojazdu“.
Analýza výskumnej organizácie RAC Foundation však naznačuje, že takouto úzkosťou zrejme netrpia vodiči vozidiel značky Tesla a asi ani mnohí ďalší britskí vodiči elektromobilov, ktorí by inak zrejme nenajazdili toľko km, koľko najazdia.
V rámci analýzy RAC, ktorá sledovala obdobie prvých 3 rokov využívania vozidiel, bolo zahrnutých celkovo 47 automobilových značiek, pričom z jej výsledkov vyplýva, že ročne toho priemerne najviac najazdia majitelia Tesiel. A to 20 051 km. Priemerný nájazd všetkých skúmaných automobilov je pritom 16 700 km.
TESLA (značka) | 12,459 (nájazd v míľach) | 887 (vzorka) |
MERCEDES-BENZ | 12,100 | 43,193 |
VOLVO | 11,578 | 6,135 |
FORD | 11,488 | 69,650 |
MITSUBISHI | 11,456 | 4,973 |
VOLKSWAGEN | 11,282 | 42,010 |
CITROEN | 11,272 | 16,120 |
RENAULT | 10,924 | 21,066 |
BMW | 10,859 | 29,365 |
LAND ROVER | 10,716 | 18,456 |
AUDI | 10,639 | 31,511 |
PEUGEOT | 10,608 | 20,605 |
SKODA | 10,569 | 11,119 |
JAGUAR | 10,474 | 6,743 |
VAUXHALL | 10,218 | 43,381 |
SEAT | 9,854 | 7,877 |
LEXUS | 9,645 | 2,150 |
NISSAN | 9,360 | 29,836 |
INFINITI | 9,265 | 679 |
JEEP | 9,209 | 3,101 |
SSANGYONG | 9,199 | 844 |
MAZDA | 9,142 | 6,847 |
SUBARU | 9,075 | 544 |
KIA | 8,958 | 16,355 |
HYUNDAI | 8,888 | 12,041 |
ALFA ROMEO | 8,699 | 888 |
DACIA | 8,642 | 4,229 |
DS | 8,493 | 2,961 |
MASERATI | 8,451 | 429 |
HONDA | 8,215 | 6,815 |
TOYOTA | 8,179 | 14,277 |
MINI | 8,087 | 10,668 |
PORSCHE | 7,786 | 2,713 |
FIAT | 7,710 | 15,476 |
SUZUKI | 7,604 | 5,450 |
MG | 7,445 | 760 |
SMART (MCC) | 6,392 | 3,339 |
ABARTH | 6,277 | 832 |
BENTLEY | 5,464 | 517 |
ROLLS ROYCE | 3,889 | 141 |
LOTUS | 3,739 | 85 |
ASTON MARTIN | 3,280 | 294 |
MCLAREN | 3,012 | 167 |
LAMBORGHINI | 2,459 | 139 |
MORGAN | 2,441 | 71 |
FERRARI | 1,883 | 265 |
CATERHAM | 1,544 | 63 |
V prípade Tesly vyšlo toto číslo na základe vzorky 887 vozidiel, pričom v prípade 846 z nich išlo o Model S. Zvyšné vozidlá boli zrejme modely X, keďže Model 3 nie je na britskom trhu dostupný „sledované“ 3 roky.
Čo ďalšie elektromobily?
Čo sa týka elektromobilov vo všeobecnosti, tie najazdia podľa analýzy po britských cestách priemerne 15 184 km, čo nie je o moc menej v porovnaní s priemerom všetkých automobilov. Z rebríčka elektromobilov s najvyšším ročným nájazdom však vyplýva, že tento priemer významne ovplyvnili elektromobily značky Tesla.
Veď druhý model v poradí elektrických automobilov, Nissan Leaf, najazdí za rok v priemere 13 263 km (vzorka: 1 026 ks) a tretí model v poradí, Renault Zoe, 9 231 km (vzorka: 394 ks). To však nie je žiadnym prekvapením, keďže Model S je väčšie „multifunkčnejšie“ vozidlo s podstatne vyšším dojazdom v rámci všetkých jeho novších verzií, ako je tomu v prípade ďalších spomínaných elektromobilov.
Riaditeľ RAC Foundation, Steve Gooding, v súvislosti z ich analýzou povedal: „Batériové elektromobily nie sú len trofejnými vozidlami, ktoré majú ukazovať, že ich majitelia majú zelené zmýšľanie, keďže ich využívajú na každodennú prepravu.“
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Obrovský test zimného dojazdu 20 populárnych elektromobilov
Ktorých elektromobilov sa chcú ich majitelia „zbaviť“ najčastejšie?
„Extrémny“ elektrický sedan Lucid Air by mal prekonať aj dojazd Tesly Model S
5 komentárov
Lebo sú Anglani lakomi a berú na super chargeroch elektrinu za darmo keď to spoplatnia jak toľko jazdiť nebudú tu su popularne diesle veľmi teslu tu nevidno veľa ani ine elektro auta za posledni rok som tu videl asi 5 a to jazdím po anglicku dosť veľa 2000 mil mesačne
Pozor, na miešanie hrušiek s jabĺčkami! Vo vzorke 887 Tesiel určite budú prevažovať „výkonný“ km jazdci. Vo vzorke 43.193 Mercedesov, ale aj iných značiek, bude značne viac tých, s nízkym počtom najazdených km, čo značne skresľuje všeobecnú objektivitu pri porovnávaní!!!
Presne. A Teslu S vzhladom na ich vyssiu cenu si kupi zvycajne niekto s velkym najazdom, lebo dlhodobo usetri. Tak niet sa co divit. Tazko si Teslu S kupi bezny clovek na dochadzanie do prace ci vozenie deti do skoly. Az bude Tesla masovka, tak sa im znizi priemerny najazd.
Súdiš na základe čoho? Výcuc z prsta?
Všetky tri horné komentáre vychádzajú z logiky veci,za mňa súhlas.Iba tvoj je ,,odveci“