Ktorých elektromobilov sa chcú ich majitelia „zbaviť“ najčastejšie?

0

K dispozícii je zaujímavá štatistika, ktorá porovnáva počet registrovaných elektromobilov s počtom jazdených elektromobilov, ktoré sú na predaj. A to v rámci jednotlivých modelov. Štatistika by pritom mohla naznačovať aj to, ako sú majitelia spokojní so svojimi vozidlami.

Portál Cleantechnica sa v rámci svojej analýzy zameral na najväčší európsky automobilový trh, ktorým je ten nemecký. Uvádza pritom, že ak je na trhu s jazdenými vozidlami model, ktorého sa chcú jeho majitelia „zbaviť“ vo veľkom (percentuálne vyjadrenom) množstve, majú na to zrejme dobré dôvody, najmä ak ide o pomerne nové vozidlá.

A ak je na tomto trhu malý počet kusov určitého modelu, ktorý sa predáva už dlhšiu dobu a vo väčších množstvách, zrejme budú rovnako tak existovať dobré dôvody, prečo je tomu tak. Tie však budú na rozdiel od prvého prípadu pozitívne.

„Metodológia“ výpočtu

Portál Cleantechnica porovnal ojazdené vozidlá, ktoré boli aktuálne dostupné na zrejme najnavštevovanejšom nemeckom inzertnom portáli špecializujúcom sa na autá, Mobile.de, kde ponúkajú svoje vozidlá na predaj súkromní vlastníci, profesionálni predajcovia či oficiálni díleri jednotlivých značiek, so zaregistrovanými vozidlami, na základe údajov z webu KBA.de, ktorý eviduje registrácie vozidiel na nemeckom trhu, pričom porovnanie bolo uskutočnené na úrovni počtu jednotlivých plne elektrických modelov.

Po vedecko-metodologickej stránke nejde určite o plnohodnotnú analýzu, keďže nezahŕňa dôležité faktory ako vek vozidiel, nájazd, teoreticky možná duplicita v rámci inzertnej ponuky či ďalšie. Na druhej strane, výsledky naznačujú, že by mohla mať určitú výpovednú hodnotu.

Výsledky

V rámci výsledkov určite zaujmú horné a spodné priečky, ktoré by mohli mať na základe ďalej uvedených faktorov určitú výpovednú hodnotu, aj keď určite nie nespochybniteľnú. Výsledky ukazujú, že až 51 % kusov pomerne „čerstvého“ modelu Mercedes-Benz EQC, ktoré boli zaregistrované v Nemecku, by mohlo byť k dispozícii na predaj v rámci trhu s jazdenými vozidlami.

V prípade ďalších „nových“ nemeckých prémiových modelov Porsche Taycan a Audi e-tron, to je 33 %, resp. 17 %. Prekvapením môže byť výsledok modelu Hyundai Kona Electric, ktorý je na 3. mieste od konca. Na opačnej „strane“ stoja elektromobily Tesla Model 3 (0,9 %), Tesla Model X (3 %) a Tesla Model S (4,4 %).

jazdene elektromobily predaj

Zdroj: Cleantechnica.com

Modely od Tesly sú pritom na nemeckom trhu dostupné 6 rokov (Model S), 4 roky (Model X), resp. niečo cez 1 rok (Model 3), zatiaľ čo modely EQC, Taycan a e-tron niekoľko mesiacov, resp. v prípade Audi to bude už okolo roka. Takže v prípade vlajkových lodí od Tesly môže ísť aj o predaje, ktoré súvisia s „bežnou“ (najmä v prípade drahších modelov v západných krajinách) obmenou starších áut za nové.

Na druhej strane treba zrejme povedať, že v prípade modelov, ktoré sú na trhu krátku dobu, pôjde o menšiu reprezentatívnu vzorku, ktorá by mohla znižovať relevanciu výsledkov. Rozdiely, ako aj niektoré relevantné faktory, sú však tak výrazné, že toto porovnanie by mohlo mať určitú výpovednú hodnotu, minimálne v prípade spomínaných modelov. Navyše sa dá predpokladať, že v Nemecku sa doteraz predal dostatočný počet Tesiel na to, aby sa dali spochybniť tvrdenia typu, že si ich kupujú len veľkí fanúšikovia značky, ktorí sú ochotní akceptovať ich nedokonalosti vo väčšej miere, ako je tomu u iných zákazníkov.

V prípade elektromobilov Tesla by mohli potvrdzovať určitú relevanciu tejto analýzy aj výsledky prieskumu spokojnosti amerických zákazníkov so svojimi vozidlami, ktorý každoročne robí americká spotrebiteľská organizácia Consumer Reports. V nej totiž Tesla dominuje už niekoľko rokov po sebe.

Zdroj titulnej fotografie: Drive-green 

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model S je 2. najrýchlejšie sa predávajúcou jazdenkou. Koľko stojí?
Tesla spustila predaj certifikovaných jazdeniek modelu 3
Holanďania plánujú zaviesť dotácie aj na ojazdené elektromobily

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár