Top Gear a ďalší otestovali Teslu Cybertruck. Okrem hodnotenia ponúkajú aj nové informácie

14

Prví motoristickí novinári aj známy technologický youtuber mali možnosť otestovať horúcu novinku Tesla Cybertruck. Okrem svojho názoru na vozidlo prišli aj s novými informáciami, ktoré Tesla neuviedla počas nedávneho predstavenia finálnej verzie a ani na produktovej stránke.

„Nevysvetliteľný magnetizmus“

Zrejme jedinou tradičnejšou motoristickou redakciou, ktorá mala možnosť v skrátenej forme (počas 2 dní) otestovať elektrický pickup Tesla Cybertruck, bol zatiaľ Top Gear, konkrétne Jack Rix. Vo svojom skrátenom verdikte pritom uvádza, že „Cybertruck má nevysvetliteľný magnetizmus, ktorý spôsobuje ohromujúcu nedôveru a dych vyrážajúcu eufóriu, kamkoľvek príde“.

Jazda vo vozidle nie je podľa Rixa ideálna najmä pri nízkych rýchlostiach. A to kvôli „príliš horlivému“ systému riadenia s premenlivým pomerom na báze steer-by-wire. My dodávame, že toto by teoreticky mohla vyriešiť budúca OTA aktualizácia. Kritiku si Cybertruck tiež vyslúžil za nedostatok tlačidiel a absenciu postranných páčok pri volante. Na druhej strane má byť vozidlo „pozoruhodne tuhé, vyrovnané a drzo rýchle“.

Je aj praktický

Najdôležitejšie má byť podľa Top Gearu ale to, že spĺňa všetky atribúty, ktoré požadujú majitelia pickupov. A to po stránke ťažnej kapacity, krútiaceho momentu, priestoru, všestrannosti a tuhosti. Rix tiež uvádza, že ak ste si model Tesla Cybertruck zamilovali v roku 2019, kedy bol predstavený prototyp, tak si toto „najexotickejšie vyzerajúce auto na svete“ zamilujete aj teraz. Ak teda dokážete stráviť podstatné zvýšenie pôvodne avizovaných cien.

Aj ďalší poukazujú na silu, tuhosť a nie dokonalé riadenie

Portál Carscoops upozornil, že Cybertruck mali k dispozícii na otestovanie aj Jason Cammisa z Youtube kanálu Hagerty a technologický youtuber Marques Brownlee. Aj oni, podľa toho čo píše Carscoops, tvrdia, že vozidlo pôsobí veľmi silne a tuho. A to vďaka karosérii zo špeciálnej, Teslou vyvinutej nehrdzavejúcej ocele a adaptívnemu odpruženiu. Zhodujú sa tiež, že progresívny systém riadenia funguje dobre pri vyšších rýchlostiach, ale v tých nízkych má „dezorientovať“.

A Carscoops na základe videa od Top Gearu uvádza, že Rix sa podľa vlastných slov v Tesle Cybertruck cítil lepšie ako v akomkoľvek inom pickupe, v ktorom doteraz jazdil, pričom vozidlo je dokonca zábavné, aj keď v zákrutách sa (pochopiteľne) nespráva ako športové auto.

Špeciálna oceľ má aj svoje mínusy

Marques Brownlee, ktorý ale nemal k dispozícii produkčnú verziu Cybertrucku, poukázal na nekonzistentnosť kvality vyhotovenia predprodukčných testovacích verzií. Najmä z hľadiska medzier medzi panelmi karosérie. To má na základe rozhovoru s inžiniermi Tesly vyplývať aj z toho, že špeciálna oceľ je nielen silná, ale aj pružná. A túto vlastnosť je podľa inžinierov nutné potlačiť, pričom to nemá byť jednoduché.

tesla cybertruck

Zdroj: Tesla

Nové špecifikácie a informácie

Vďaka spomínaným „testérom“ sme sa dozvedeli aj informácie, ktoré Tesla oficiálne nezverejnila. Podľa nich má mať Tesla Cybertruck 800-V vysokonapäťovú architektúru a 48-V nízkonapäťový okruh. Batéria má mať kapacitu 123 kWh (to sa pravdepodobne týka verzií AWD a CyberBeast) a tzv. predlžovač dojazdu / „Range Extender“ má pridať ďalších 50 kWh.

tesla cybertruck predlzovac dojazdu

Zdroj: Tesla

A Carscoops na základe rozhovoru s viceprezidentom Tesly pre inžinierstvo Larsom Moravym uvádza, že Cybertruck má s uzavretým zadným úložným priestorom na tento typ vozidiel neuveriteľnú aerodynamiku. Tú pritom vyjadruje koeficient odporu vzduchu len 0,335. Po stiahnutí elektricky ovládaného krytu pritom klesá efektivita vozidla až o 10 %.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model 3 „2024“: Väčšina výrobcov by ju označila za nové auto, píše Autoexpress po otestovaní
TESLA CYBERTRUCK je konečne tu! Spoznali sme špecifikácie, funkcie, výbavu či ceny
Tesly Semi najazdili pre Pepsi cez milión km. S akým dojazdom je možné počítať?
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

14 komentárov

      • Ahoj bezchybný! Písal som na tablete, ktorý doplňuje znamienka, a chybička sa vlúdila! Dúfam, že sa vozíš plný blaženosti do školy, v ktorej potom opravuješ žiakom písomky! 🙂

    • Toto auto je urcene pre americanov, ktori miluju obrovske pickupy. Tesla si chce zobrat svoj diel na trhu. Je logicke, ze s tym prisli. A nechceli prist s 37. verziou pickupu, ktory vyzera +- stale rovnako odkedy ho vymysleli. Tak to urobili „po svojom“.

      V EU sa tak skoro, ak vobec nebude predavat. Je obrovske, nesplna rozne EU normy.

  1. Veľmi som to auto chcel.
    Teraz viem, že si to nekúpim.
    Jedine ak k tomu dodajú flexu na prerábku.
    Steer by wire s plnou online konektivitou cez napr. starlink je jedna z najhroznejších predstáv, aké sa mi kedy mohli naplniť.
    A ešte nech ide vyrábať inteligentnú domácnosť a čipík do hlavičky.
    A fanatici idú jak ovce za svätým elonom.
    Ďakujem, od tejto kompánie mi stačilo.
    Tento netvor dokázal sprzniť tak slávne meno.
    Tá firma si nezaslúži existovať.

    • Ked nechces, nakupuj si od Tesly nic. Nikto ta nenuti. Musk je maniak, ale vyvoj posunul neuveritelne vpred. Potom su tu maniaci, ktori si slavu „dokazuju“ stredovekym dobijanim susednej krajiny. Tak si vyberme, co je horsie.

  2. Nikto ti nebrani si kupit Skodovku, ale napisat ze si nezasluzi existovat?
    Firme davaju pravo existovat len a len jej zakaznici. Ak nie su zakaznici prichadza krach.
    Ak zakaznici su a je ich dostatok aby firma prezila a prosperovala, tak ma pravo existovat.
    A Tesla je medzi top najbohatsimi automobilkami, takze ma velmi velke pravo existovat.

Pridajte komentár