Začínajú sa objavovať prvé testy modernizovanej Tesly Model 3 pre modelový rok 2024, prezývanej „Highland“. A možnosť vyskúšať si vozidlo mala aj redakcia magazínu Autoexpress, ktorá ponúka zaujímavé postrehy.
Tesla Model 3 „2024“ / „Highland“ má rôzne prívlastky ako modernizovaná, faceliftovaná, aktualizovaná a pod. Redakcia známeho britského magazínu Autoexpress po otestovaní základnej verzie („Standard Range“ RWD), ktorá je zároveň najlacnejším elektromobilom značky, však hneď v úvode svojej recenzie uvádza, že v podstate ide o úplne nové auto, ktoré by ako „úplne nové“ označila aj väčšina výrobcov.
To dáva tušiť, že zmeny, ktoré Tesla v prípade Modelu 3 uskutočnila, sú naozaj významné. Pozrime sa teda na to, čo sa Autoexpressu na tejto novinke páči a naopak, čo považuje za jej slabiny. V stručnom zhrnutí pritom uvádza, že „nová“ Tesla Model 3 je lepšia vo viacerých kľúčových oblastiach, čo ju vracia späť na špičku.
Zlepšená mala byť kvalita, technológie sa dočkali ďalšieho rozšírenia a vzhľad má byť atraktívnejší, aj keď táto metrika je samozrejme výsostne subjektívna. A bezkonkurenčnosť vozidla má spočívať najmä v jeho cene, resp. v tom, čo ponúka za dané peniaze.
Kvalita spracovania a komfort
Autoexpress uvádza, že z hľadiska kvality spracovania, ktorá bola aj terčom kritiky (pozn.: najmä na začiatku v prípade áut vyrobených v USA), sa model teraz môže rovnať lídrami v triede. Aj keď podľa britského magazínu v interiéri možno nepôsobí až tak solídne ako BMW i4.
Ako už vieme, „nová“ Tesla Model 3 2024 dostala aj nové vyhrievané sedadlá, ktoré sú vpredu navyše odvetrávané. Tie podľa Autoexpressu pôsobia „plyšovo“ a komfortne, aj keď tento názor treba brať zatiaľ s rezervou, keďže novinári nemali možnosť nepretržitej dlhej jazdy.
Tesla v prípade svojej novinky uvádza, že je podstatne lepšie odhlučnená. A Autoexpress v tomto smere píše, že rozdiel je citeľný. Hluk od vozovky má byť minimálny aj na väčších príplatkových 19″ kolesách a výraznejší hluk nejde ani od A-stĺpika pri britskej diaľničnej „maximálke“ 70 mph (112 km/h).
A aj keď ani nové odpruženie nemá byť také dokonalé ako v BMW i4, nerovnosti na ceste sú len málokedy problémom a dobre zvláda náklony vozidla. Čo sa týka jazdných vlastností, „nová“ Tesla Model 3 „Highland“ má byť rýchla aj v základnej verzii, ale dynamický jazdný zážitok má kaziť „veľmi malá“ spätná väzby vozidla. Napriek tomu má ísť o jednoducho ovládateľné auto s množstvom priľnavosti.
Čo nové ovládanie smeroviek?
Autoexpress chváli „prvotriedny“ veľký dotykový displej s rýchlou odozvou a množstvom funkcií. Menej však už nové ovládanie smerových svetiel prostredníctvom tlačidiel na volante. To má byť totiž v poriadku až do mementu, kedy je potrebné aktivovať smerovku pri volante pootočenom o pol a viac otáčky pred upustením kruhového objazdu.
Bezkonkurenčná hodnota
A nakoniec Autoexpress uvádza, že „nová“ Tesla Model 3 2024 ponúka za danú cenu (od 39 990 GBP – necelých 46 000 €) úžasnú hodnotu, keďže je napr. o minimálne 10 000 GBP (11 500 €) lacnejšia ako viackrát spomínané BMW i4, pričom ponúka aj podstatne lepšiu štandardnú výbavu ako jej konkurenti.
Autoexpress žiaľ naviedol nič ohľadom osobných skúseností so spotrebou, dojazdom či rýchlosti nabíjania. Vozidlo tak s najväčšou pravdepodobnosťou nebolo k dispozícií na typický dlhší redakčný test. Ale keďže v týchto dňoch Tesla začala doručovať svoju novinku prvým európskym zákazníkom, čoskoro môžeme očakávať informácie aj z týchto oblastí.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla predstavila „nový“ Model 3! Čo všetko vieme?
Prekvapenie: Tesla zmodernizovala Model Y MIC. Nie je to však „Juniper“
Tesla Cybertruck: Údajná cena a náznaky dojazdu aj hmotnosti
ODBER NOVINIEK
Jeden komentár
Vonkajší dizajn sa trochu zlepšil. Stále ma však zaráža strohosť a chlad pri pohľade do vnútra kabíny. Displeje nenahradia všetko. A želal by som budúcim kupujúcim otvorenie predaja a servisu na Slovensku.