Na európskom trhu sa predáva ďalší čínsky elektromobil, a to Suda SA 01. Tento 4,42-metrový sedan zaujme zrejme najmä cenou, ale aj absenciou niektorých elementárnych prvkov, na ktoré sme v Európe zvyknutí.
Je faktom, že do Európy prúdi čoraz viac čínskych elektrických vozidiel. Vrátane sedanu Suda SA 01. Čo sa týka jeho dizajnu, môže pripomínať kórejské vozidlá z dávnejších čias. Vzhľad vozidla však určite nebol prioritou výrobcu.
Model SA 01 disponuje elektromotorom s výkonom 80 kW a batériou s kapacitou 39,5 kWh, ktorá zabezpečí dojazd 210 km (WLTP). Maximálna rýchlosť čínskeho elektromobilu sa zastaví na hodnote 134 km/h. Palubná nabíjačka je jednofázová. Batéria podporuje DC nabíjanie prostredníctvom CCS konektora, avšak maximálnym výkonom len 22 kW. Neskôr však má byť k dispozícii systém podporujúci 50 kW.
Je zaujímavé, že vo výbave vozidla nenájdeme napr. airbagy či ESP, ktoré by mali byť v EÚ povinné v rámci nových vozidiel. To však zrejme neplatí pri „malosériových“ vozidlách. Suda SA 01 má v štandarde napr. ABS, 3-bodové bezpečnostné pásy, posilňovač riadenia, centrálne zamykanie, klimatizáciu, rádio, parkovacieho asistenta či hlasové ovládanie.
Prvých 200 ks vypredaných
Zrejme prvým európskym trhom, kde je tento elektrický sedan dostupný, je Nemecko. A to za 18 990 €. Po tamojších dotáciách pritom vyjde na menej ako 10 000 €. Pravdepodobne preto nemal miestny predajca od polovice novembra, kedy bol model zaradený do oficiálnej ponuky, problém predať prvých 200 dodaných kusov. Ten na vozidlo poskytuje 3-ročnú záruku, na batériu sa vzťahuje záruka 8 rokov. Servis zabezpečuje spoločnosť Euromaster.
Elektromobil Suda SA 01 sa má začať dovážať aj do iných európskych krajín. Sme pritom zvedaví, koľko bude stáť na trhoch, kde nie sú k dispozícii dotácie, resp. tak vysoké dotácie ako v Nemecku. V hre je aj lokálna výroba v menšom objeme či nové elektrické modely. A to od malých áut, cez SUV, až po sedany.
Zdroj: Ecomento
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Na slovenský trh mieri ďalší čínsky elektromobil – „superšportové SUV-kupé“ od DFSK
Spolupráca Slovákov a Číňanov má priniesť autonómne komunálne elektromobily
Prvé elektromobily značky DFSK pre slovenský trh opustili výrobnú linku
13 komentárov
Konecne nejaky sedan. Vsetci len hatch, suv, cross …
Nech si ty čínske šmejdy nechajú doma!
Keby si cinania nechali co vyrobia doma, tak ty najmenej polovicu veci nemas doma. Co sa nevyrobi v cine cele, tak sa tam vyrobi v komponentoch, ktore sa tu len zmontuju dokopy, aby moha byt nalepka vyrobene v EU. A dokonca ti setrnejsi nevyuzivaju Cinu ktora uz pokrocila, ale Indiu kde je vyroba este lacnejsia.
Hlavne ze taky ako ty potom vidia nalepku made in EU/USA, zaplatia vysssiu cenu a maju pocit ze kupili nieco lepsie. Aj v Cine aj v PL tak ako aj v Nemecku ci USA sa najdu horsi aj lepsi vyrobcovia. A aj v pripade ze je kvalita o nieco horsia, mmohym ludom aj ta horsia postacuje, tak preco im nutit 2-3x drahsie zbytocne kvalitne produkty. Ved kazdy si kupi co chce.
A to píšeš ze svýho čínskýho šmejdu co držíš v ruce? Ha ha ha, si do huby nevidíš. Ty máš čínkých šmejdů olnou domácnost. :)))
Na ich Čínskej stránke je uvedená cena pre domáci trh 120000 CNY, cca 13 891 EUR. Po lokálnych dotáciách. Tie však boli tento rok významne krátené.
Sa ni zda ze tento nesplna podmienky pre cinske dotacie, tusim su len pre auta od 300km dojazdu. I ked mozno podla NEDC ma dojazd aj tych 300km. 🙂
Teraz je tá správna chvíľa na vniknutie na európsky trh!Europske automobilky nevedia kde im „hlava stojí“a bežní zákazníci môžu skúsiť kvalitu áut z Číny.Veď je to pravá kapitalistická konkurencia.V kapitalizme vládne biznis a je to normálny konkurenčný boj.Vám sa to nepáči?? Mne práve naopak–KONEČNE!!
radšej jazdeny ioniq alebo leaf ako toto…bez airbagov? cely airbag system moze stat v cine na vyrobnej linke kolko? 50eur?
Airbag nikdy nemôže stáť pár drobných. Ani v Číne, ani vo Vietname, ani v Afrike ani nikde inde.
Je tam totiž výbušnina a to je potom veľmi drahá technológia. Nechcem to tu rozpisovať, veď načo aj.
Teda ak nerátam cenu airbagov z autovrakoviska, z bazáru a pod. Záruka = nula.
Štartér z vrakoviska – prosím. Ak zlyhá – nenaštartuješ. Potom ideš pešo, je to zdravé.
Ale airbag z vrakoviska – nikdy!!! Ak zlyhá – tak – tri bodky, doplň si čo chceš!
Neviem ci by som sa spoliehal na airbag v 10, 15, 20 rocnom japonskom ci nemeckom aute. Nemali by sa pravidelne kontrolovat pripadne menit? A kto to realne robi?
Niekedy sme airbagy nemali a zijeme. Za 30r a milion km som este airbag ani v jednom aute nevyuzil. 🙂 Myslim ze by som airbag v aute ozelel. Ak je tak nic proti nemu, ale da sa aj bez neho. Bezpectnostne pasy sme kedysi nemali, potom boli, teraz su povinne a aj tak sa moho ludi, ak nie vacsina nepriputa, aspon teda v meste. A zijeme.
Najlepsie je nenaburat a bez vsemoznych asistentov ludia viac davaju pozor,moj nazor. 🙂
Pripútať sa je extrémne dôležité, princezná Diana by mohla rozprávať. Z tej jej havárie vyšiel živý jedine jej štátny ochrankár, ktorý bol ako jediný (presne podľa služobných predpisov) pripútaný.
Je uplne jedno co je bezpecne, spravne, legalne … v realnom zivote aj tak u ludstva vyhrava lenivost, pohodlnost a setrnost.
Darmo automobilky instaluju otravne varovania nezapnutych pasov, ked si ludia strcia slepe zacvakavacky pasov , alebo aj originalny pas maju stale zapnuty a len si nanho sadnu aby auto nekvakalo, ako to bezne vidim.
Ked nieo ludi prilis obtazuje najdu si sposob ako to obchadzat.
Tu asi platí veta, ako sa používala pri Trabante: „Nenadchne, ale poslúži“! To, komu poslúži, si rozhodnú kupujúci!