Ďalší čínsky elektromobil v Európe: Suda SA 01 stojí 18 990 €

13

Na európskom trhu sa predáva ďalší čínsky elektromobil, a to Suda SA 01. Tento 4,42-metrový sedan zaujme zrejme najmä cenou, ale aj absenciou niektorých elementárnych prvkov, na ktoré sme v Európe zvyknutí.

Je faktom, že do Európy prúdi čoraz viac čínskych elektrických vozidiel. Vrátane sedanu Suda SA 01. Čo sa týka jeho dizajnu, môže pripomínať kórejské vozidlá z dávnejších čias. Vzhľad vozidla však určite nebol prioritou výrobcu.

Model SA 01 disponuje elektromotorom s výkonom 80 kW a batériou s kapacitou 39,5 kWh, ktorá zabezpečí dojazd 210 km (WLTP). Maximálna rýchlosť čínskeho elektromobilu sa zastaví na hodnote 134 km/h. Palubná nabíjačka je jednofázová. Batéria podporuje DC nabíjanie prostredníctvom CCS konektora, avšak maximálnym výkonom len 22 kW. Neskôr však má byť k dispozícii systém podporujúci 50 kW.

Je zaujímavé, že vo výbave vozidla nenájdeme napr. airbagy či ESP, ktoré by mali byť v EÚ povinné v rámci nových vozidiel. To však zrejme neplatí pri „malosériových“ vozidlách. Suda SA 01 má v štandarde napr. ABS, 3-bodové bezpečnostné pásy, posilňovač riadenia, centrálne zamykanie, klimatizáciu, rádio, parkovacieho asistenta či hlasové ovládanie.

Prvých 200 ks vypredaných

Zrejme prvým európskym trhom, kde je tento elektrický sedan dostupný, je Nemecko. A to za 18 990 €. Po  tamojších dotáciách pritom vyjde na menej ako 10 000 €. Pravdepodobne preto nemal miestny predajca od polovice novembra, kedy bol model zaradený do oficiálnej ponuky, problém predať prvých 200 dodaných kusov. Ten na vozidlo poskytuje 3-ročnú záruku, na batériu sa vzťahuje záruka 8 rokov. Servis zabezpečuje spoločnosť Euromaster.

Elektromobil Suda SA 01 sa má začať dovážať aj do iných európskych krajín. Sme pritom zvedaví, koľko bude stáť na trhoch, kde nie sú k dispozícii dotácie, resp. tak vysoké dotácie ako v Nemecku. V hre je aj lokálna výroba v menšom objeme či nové elektrické modely. A to od malých áut, cez SUV, až po sedany.

Zdroj: Ecomento

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Na slovenský trh mieri ďalší čínsky elektromobil – „superšportové SUV-kupé“ od DFSK
Spolupráca Slovákov a Číňanov má priniesť autonómne komunálne elektromobily
Prvé elektromobily značky DFSK pre slovenský trh opustili výrobnú linku

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

13 komentárov

      • Keby si cinania nechali co vyrobia doma, tak ty najmenej polovicu veci nemas doma. Co sa nevyrobi v cine cele, tak sa tam vyrobi v komponentoch, ktore sa tu len zmontuju dokopy, aby moha byt nalepka vyrobene v EU. A dokonca ti setrnejsi nevyuzivaju Cinu ktora uz pokrocila, ale Indiu kde je vyroba este lacnejsia.
        Hlavne ze taky ako ty potom vidia nalepku made in EU/USA, zaplatia vysssiu cenu a maju pocit ze kupili nieco lepsie. Aj v Cine aj v PL tak ako aj v Nemecku ci USA sa najdu horsi aj lepsi vyrobcovia. A aj v pripade ze je kvalita o nieco horsia, mmohym ludom aj ta horsia postacuje, tak preco im nutit 2-3x drahsie zbytocne kvalitne produkty. Ved kazdy si kupi co chce.

      • A to píšeš ze svýho čínskýho šmejdu co držíš v ruce? Ha ha ha, si do huby nevidíš. Ty máš čínkých šmejdů olnou domácnost. :)))

  1. Na ich Čínskej stránke je uvedená cena pre domáci trh 120000 CNY, cca 13 891 EUR. Po lokálnych dotáciách. Tie však boli tento rok významne krátené.

    • Sa ni zda ze tento nesplna podmienky pre cinske dotacie, tusim su len pre auta od 300km dojazdu. I ked mozno podla NEDC ma dojazd aj tych 300km. 🙂

  2. Teraz je tá správna chvíľa na vniknutie na európsky trh!Europske automobilky nevedia kde im „hlava stojí“a bežní zákazníci môžu skúsiť kvalitu áut z Číny.Veď je to pravá kapitalistická konkurencia.V kapitalizme vládne biznis a je to normálny konkurenčný boj.Vám sa to nepáči?? Mne práve naopak–KONEČNE!!

    • Airbag nikdy nemôže stáť pár drobných. Ani v Číne, ani vo Vietname, ani v Afrike ani nikde inde.
      Je tam totiž výbušnina a to je potom veľmi drahá technológia. Nechcem to tu rozpisovať, veď načo aj.
      Teda ak nerátam cenu airbagov z autovrakoviska, z bazáru a pod. Záruka = nula.
      Štartér z vrakoviska – prosím. Ak zlyhá – nenaštartuješ. Potom ideš pešo, je to zdravé.
      Ale airbag z vrakoviska – nikdy!!! Ak zlyhá – tak – tri bodky, doplň si čo chceš!

      • Neviem ci by som sa spoliehal na airbag v 10, 15, 20 rocnom japonskom ci nemeckom aute. Nemali by sa pravidelne kontrolovat pripadne menit? A kto to realne robi?
        Niekedy sme airbagy nemali a zijeme. Za 30r a milion km som este airbag ani v jednom aute nevyuzil. 🙂 Myslim ze by som airbag v aute ozelel. Ak je tak nic proti nemu, ale da sa aj bez neho. Bezpectnostne pasy sme kedysi nemali, potom boli, teraz su povinne a aj tak sa moho ludi, ak nie vacsina nepriputa, aspon teda v meste. A zijeme.
        Najlepsie je nenaburat a bez vsemoznych asistentov ludia viac davaju pozor,moj nazor. 🙂

  3. Pripútať sa je extrémne dôležité, princezná Diana by mohla rozprávať. Z tej jej havárie vyšiel živý jedine jej štátny ochrankár, ktorý bol ako jediný (presne podľa služobných predpisov) pripútaný.

    • Je uplne jedno co je bezpecne, spravne, legalne … v realnom zivote aj tak u ludstva vyhrava lenivost, pohodlnost a setrnost.
      Darmo automobilky instaluju otravne varovania nezapnutych pasov, ked si ludia strcia slepe zacvakavacky pasov , alebo aj originalny pas maju stale zapnuty a len si nanho sadnu aby auto nekvakalo, ako to bezne vidim.
      Ked nieo ludi prilis obtazuje najdu si sposob ako to obchadzat.

Pridajte komentár