Na slovenský trh mieri ďalší čínsky elektromobil – „superšportové SUV-kupé“ od DFSK

5

Slovenské zastúpenie čínskej automobilky Dongfeng avizuje ďalší plne elektrický model DFSK Seres SF5 BEV. Tentokrát však pôjde o vozidlo z iného súdka – „superšportové SUV-kupé“ strednej triedy s výkonom 510 kW. Model sa bude vyrábať aj s plug-in hybridným pohonom, ktorý zabezpečí e-dojazd až 150 km (NEDC).

Už niet pochýb o tom, že čínske automobilky to myslia s expanziou na európsky trh vážne. Ďalším dôkazom je netradične výkonné SUV DFSK Seres SF5 BEV, ktorého sa podľa slovenského zastúpenia automobilky Dongfeng dočkáme aj u nás.

Tento supervýkonný elektromobil disponuje veľmi podobnými rozmermi ako Tesla Model Y – 4 700 x 1 930 x 1 626 x 2 875 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor). Jeho svetlá výška dosahuje 181 mm, kufor poskytne pomerne malý objem 367 l (podstatnejší bol zjavne dizajn a zrejme aj aerodynamika).

Výkon modelu DFSK Seres SF5 BEV je podstatne vyšší ako v prípade najvýkonnejšej verzie spomínanej Tesly. A to na tento typ vozidla neuveriteľných 510 kW (684 k). Na svedomí to majú 2 elektromotory integrované v rámci prednej a zadnej nápravy, takže vozidlo disponuje pohonom všetkých kolies. Pôsobivý je aj krútiaci moment – 1 040 Nm.

Čínsky elektromobil s hmotnosťou 2 370 kg vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,5 s. Jeho maximálna rýchlosť sa zastaví na hodnote 255 km/h. O dopovanie elektromotorov sa stará batéria s kapacitou 90 kWh, ktorá zabezpečí vozidlu dojazd 500 km podľa „optimistického“ cyklu NEDC.

Aj PHEV verzie s extra e-dojazdom

Model DFSK Seres SF5 bude dostupný aj ako plug-in hybrid (PHEV), a to v dvoch verziách s prívlastkom EVR 2WD a EVR 4WD. Takže je jasné, že prvá verzia ponúkne pohon jednej nápravy (zadnej) a druhá pohon oboch náprav. „4-kolka“ disponuje rovnakým výkonom a krútiacim momentom ako plne elektrická verzia, „zadokolka“ má tieto parametre polovičné.

Rozdielne je teda aj zrýchlenie z 0 na 100 km/h (6,4 / 4,8 s) a maximálna rýchlosť (190 / 230 km/h). Oba varianty používajú rovnakú li-ion batériu s kapacitou 35 kWh, ktorá sa postará o identický dojazd 150 km (NEDC). Spaľovací motor má v prípade oboch verzií objem 1,5 l. Objem palivovej nádrže je taktiež zhodný, a to 56 l.

Podľa slovenského zastúpenia automobilky Dongfeng bude model DFSK Seres SF5 dostupný za „prijateľnú cenu“. Manažér predaja Rastislav Lacko pritom našej redakcii prezradil, že predpokladaná cena vozidla sa bude pohybovať okolo sumy 63 000 € s DPH (DOPLNENÉ: cena sa vzťahuje k verzii EVR 4WD v plnej výbave). Príchod na európsky trh sa očakáva v 4. štvrťroku 2021.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prvé elektromobily značky DFSK pre slovenský trh opustili výrobnú linku
Spolupráca Slovákov a Číňanov má priniesť autonómne komunálne elektromobily
Čínsky e-mobility startup NIO má väčšiu trhovú hodnotu ako BMW, Ford či GM

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

    • Google: Pricing for the 2020 SERES SF5 in China starts at 339,000.00 ¥ before incentives.
      Cize v Cine zacina na asi 50tis EUR co viem clo na autach je 10% a v clanku pisali o nie najslabsej motorizacii. Cize mne to vychadza ze u nas to bude mozno este lacnejsie ako v Cine :-)))

Pridajte komentár