Spolupráca Slovákov a Číňanov má priniesť autonómne komunálne elektromobily

0

Spolupráca slovenskej spoločnosti Eco Auto a čínskeho výrobcu Airuite prináša do nášho regiónu cenovo dostupnejšiu komunálnu techniku s čisto elektrickým pohonom. Nový projekt, do ktorého je zapojená aj Slovenská technická univerzita v Bratislave, má pre tieto elektromobily navyše zabezpečiť autonómne riadenie.

Elektromobilita preniká do všetkých sfér, pričom tá komunálna nie je výnimkou. Obzvlášť teraz, keď klesajú výrobné náklady elektrických vozidiel a strojov, najmä vďaka čoraz lacnejším batériám. To v spojitosti s podstatne nižšími prevádzkovými a servisnými nákladmi v porovnaní so spaľovacími ekvivalentmi pritom môže priniesť značne nižšie celkové náklady na vlastníctvo. No a samozrejme aj bezemisnú a tichšiu prevádzku!

Je potešiteľné, že aj slovenské firmy a univerzity sa čoraz viac zapájajú do vývoja a rozvoja elektrických vozidiel a strojov, ako aj autonómneho riadenia. A to je aj prípad spoločnosti Eco Auto, ktorá v spolupráci s čínskym výrobcom komunálnej techniky Airuite, prináša do krajín V4 plne elektrické komunálne vozidlá.

Prvými z nich budú elektrické zametače eSweeper, ktoré vyrába čínska spoločnosť Anhui Airuite. Tá sa zaoberá výskumom a vývojom elektrickej komunálne techniky už od roku 2004, pričom je držiteľom viacerých patentov. Aktuálne vyrába vyše 30 druhov komunálnych strojov.

Spoločnosť Eco Auto sa postarala o to, aby zametače eSweeper, ako aj ďalšia technika, mohli jazdiť po našich cestných komunikáciách. Zametače pritom vôbec neboli určené na cesty, preto boli nevyhnutné významné úpravy, povedal našej redakcii Milan Lešánek zo slovenskej spoločnosti Eco Auto.

Prevádzkové náklady a cena

Slováci uvádzajú, že jedna motohodina prevádzky elektrického zametača eSweeper stojí len 1,06 €, čo predstavuje „len 10 % nákladov bežných zametacích strojov s porovnateľnými pracovnými parametrami.“ Cena modelov vybavených li-ion batériami, ktoré umožňujú stroju pracovať cca 5 až 7 hodín (v závislosti od verzie), sa pohybuje od 64 300 do 91 200 € s DPH.

Slovenská spoločnosť tiež chystá elektromobily na zber a odvoz komunálneho a kuchynského odpadu, ktoré budú taktiež schádzať z liniek čínskej spoločnosti Anhui Airuite. Spomínané vozidlá majú byť pritom o 50 % lacnejšie v porovnaní s európskou konkurenciou a cenovo porovnateľné s ekvivalentnými strojmi so spaľovacím motorom. Ďalšími výhodami sú bezemisná a tichšia prevádzka a podľa Eco Auto o 80 % nižšie prevádzkové náklady ako v prípade spaľovákov.

Vývoj autonómneho riadenia

Ďalšou zaujímavosťou je, že spoločnosť Eco Auto v spolupráci so Slovenskou technickou univerzitou v Bratislave začína realizovať aplikačný vývoj autonómneho riadenia (kombinácia naprogramovanej trasy a satelitného riadenia) pre komunálne elektromobily. To má priniesť ešte väčšiu ekonomickú a „eko“ efektivitu.

Zavŕšením spomínaných spoluprác má byť pritom vytvorenie spoločného slovensko – čínskeho podniku na výrobu autonómne riadenej komunálnej techniky s plne elektrickým batériovým pohonom. Budeme držať palce.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Slovenské elektrické nakladače Kovaco sú „svetovými unikátmi“
„Slovenské“ elektrické dodávky Voltia sa budú montovať aj vo Veľkej Británii
Slovensko chystá vodíkový autobus. Predstaví ho v Dubaji

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár