Modelový rad elektrického SUV Enyaq iV sa v rámci slovenského trhu napokon predsa len rozširuje o základnú verziu – Škoda Enyaq iV 50. Ide pritom o cenovo najdostupnejší Enyaq.
Škoda Enyaq iV 50 v prevedení „STUDIO“ disponuje elektromotorom s výkonom 109 kW a batériou s kapacitou 55 kWh, ktorá zabezpečí dojazd do 362 km (WLTP). Jej cena pritom štartuje na sume 34 590 € s DPH.
Štandardná výbava
V základnej výbave novinky nájdeme dvojramenný multifunkčný kožený volant, 18-palcové disky s krytmi ANDROMEDA, technologickú výbavu v podobe asistentov FRONT ASSIST (ochrana chodcov s núdzovým brzdením), LANE ASSIST (asistent udržiavania v jazdných pruhoch), rozpoznávanie dopravných značiek či digitálnu asistentku Lauru.
Základný Enyaq iV tiež ponúkne hlavné, ako aj zadné svetlomety a technológiou LED, tempomat, 10” infotainment systém s dotykovým displejom, dvojicu USB-C konektorov, 5,3” virtuálny kokpit, automatickú 2-zónovú klimatizáciu, podporu funkcií Smartlink, Bluetooth a Škoda Connect, štvoricu reproduktorov či bezkľúčové zapínanie.
Novinku je možné objednať od dnešného dňa cez oficiálny web slovenského zastúpenia značky Škoda alebo u všetkých jej autorizovaných partnerov.
Wallboxy a nabíjacia karta
Škoda na Slovensku ponúka aj možnosť zakúpenia nabíjacích wallboxov pre jednotlivcov či skupiny. Tie začínajú na cene 556 € s DPH (variant pre jednotlivca). Pokročilejšiu verziu pre viac používateľov je možné zakúpiť od 795 € s DPH.
Škoda tiež pracuje na univerzálnej karte a aplikácii Powerpass (Android, iOS), ktorá bude dostupná v čase, kedy dorazia prvé elektromobily Škoda Enyaq iV na Slovensko. Táto univerzálna roamingová služba bude slúžiť zákazníkovi na sprístupnenie väčšiny nabíjacích staníc doma, ako aj takmer 150-tisíc nabíjacích staníc po celej Európe.
Zdroj: tlačová správa (Škoda)
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda predstavila elektromobil Enyaq iV vo variante Sportline
Základný VW ID.4 „Pure“ (52 kWh) dostal slovenský cenník aj cenový bonus
Záujem o Škodu Enyaq je veľmi veľký, produkcia bude vyššia, hovorí šéf značky
13 komentárov
Som zvedavý či to bude taká „ľudovka“, ako to možno Škoda očakáva. Ja Enyaq iV nekúpim, ale jeho predajný úspech ma zaujíma!
Škoda,že nie sú naň dotácie.
Sulík tvrdí, že ku koncu roku by nejaké mohli byť, síce nižšie ale dostupné pre všetkých. Odhadujem to na max 3000 €. Potom to už začína byť zaujímavá cena. Desí ma len tá hmotnosť 2 tony.
Škaredé auto a ešte elektromobil !!!!
Auta ktoré sú ešte viac škodlivé pre životné prostredie ako benzínové a naftové spaľovacie motory….. A suma sa začína na 35tisic € …. Sa spamatajte rýchlo !!!! Za 45 tisíc mám iné auto a ne auto na baterky s takými som sa hral keď som bol malý !!!
Bot automatic answer, do not reply: Možno by ste mali porozmýšľať nad psychológom, nie ste zďaleka sám. Obdobie covid predstavuje zvýšenú záťaž na duševnú vyrovnanosť.
ked si bol maly, tak si msel byt poriadne sprosty, ked si sa hral s autom na baterky – ktore ako sam tvrdis, su velmi skodlive k zivotnmu prostrediu 😀
Nastastie teraz si uz velky a mas rad vonu benzinu a nafty. To su absolutne nezavadne, ba az prospesne latky nielen k zivotnemu prostrediu, ale aj pre zdravie cloveka. Vsetky vedecke vyskumy potvrdzuju, ze dennodenne inhalovanie splodin z vyfukov ekologickych naftiakov zvysuje IQ cloveka a zaroven znizuje riziko astmy, rakoviny a dalsich stoviek pridruzenych ochoreni. Dakujem ti touto cestou, ze nie si ovca a nepocuvas ostatnych diskuterov na tomto anti-eko portali. Vdaka tebe mozeme nadalej pocuvat krasny zvuk vrciaceho motora kamkolvek sa len so svojim automobilom pohnes, a k tomu navyse dychame prijemne splodiny chraniace pred zakernymi chorobami. Este raz, dakujeme.
Máš pravdu, škaredé auto a ešte škaredšua cena.
Veľmi správne tlieskam
O
Pravda, elektromobily nikdy nenahradia spaľovacie motory. Je to nástroj dnešných politikokot…v ktorý sa chcú v dnešnej dobe zviditeľniť a v hodine 12nástej spasiť svet. Na Slovensku má zhruba 80% ľudí 600-až 700€ v čistom tak ako chcú prinútiť ľudí kupovať elektromobily?
Nikdy som nemal rád dejepis. Som skôr technický typ. Ale – učiteľka dejepisu nám hovorila – HISTORIA MAGISTRA VITAE, preložené z latinčiny – dejiny sú učiteľkou života.
Takže – skús sa na to pozrieť z pohľadu histórie – napríklad vlaky boli poháňané parou – nejakých asi 100 rokov.
Potom nastúpili dieslové (presnejšie dieselelektrické), lokomotívy.
Teraz sú vlaky poháňane elektrickými lokomotívami. Samozrejme okrem neelektrifikovaných tratí, závodných vlečiek a podobne. Rozhoduje ekonómia a samozrejme aj ekológia.
Autobusy sú nahrádzané trolejbusmi a elektrobusmi. Viď napríklad Žilina, Praha, Ostrava a spústa ďalších miest.
A temer rovnaký je aj vývoj v automobilovom priemysle. Odkiaľ máš tú tvoju pravdu, Niki, že „elektromobily nikdy nenahradia spaľovacie motory“?
L p.a k.o in
elektromobil je dobry do centra velkomesta , aby neznečistil ovzdušie. Elektromobil bude dobry, ked bude mat na streche fotovoltaicky članok s takou učinnostou že na parkovisku nabije jeho akumulatory.
Ale dnes v elektrarni vyrobiš elektriku s nejakou malou učinnostou turbin, potom dalšie straty su na vedeni, kym sa dostane k zakaznikovi, učinnost nabijania, učinnost elektromotora, tie učinnosti vynasobiš medzi sebou tak nechci vediet s akou učinnostou jazdia elektromobily.