Peugeot e-5008 odhaľuje prvú cenovku či štandardnú výbavu

4

Väčšie elektrické SUV Peugeot e-5008, ktoré bude dostupné aj v 7-miestnej konfigurácii, je možné čerstvo objednať či skôr rezervovať v rámci prvých európskych trhov. Spoznali sme pritom aj cenu či časť štandardnej výbavy.

Známe špecifikácie

Peugeot uvádza, že model e-5008 je kompaktné elektrické SUV. Rozmery 4 790 x 1 890 x 1 690 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 2 890 mm ho však radia skôr do strednej triedy. Ponúka pritom aj zaujímavý batožinový priestor – 748 l v 5-mietsnej konfigurácii, 1 815 l v 2-miestnej konfigurácii a 259 l v 7-miestnej konfigurácii sedadiel.

Peugeot e-5008, ktorý vyrástol na novej koncernovej platforme STLA Medium, bude dostupný v 2 verziách s pohon prednej nápravy a 1 verzii s pohonom oboch náprav. „Predokolky“ ponúknu výkon 157 a 170 kW, ako aj krútiaci moment 345 Nm. „Štvorkolka“ disponuje systémovým výkonom 237 kW. Systémový krútiaci moment nie je známy, ale predný a zadný elektromotor poskytujú max. krútiaci moment 170 a 345 Nm.

Peugeot zatiaľ spomína len batériu s kapacitou 98 kWh, ktorá zabezpečí max. dojazd 660 km (WLTP). Dostupné však budú aj verzie s dojazdom okolo 500 km (WLTP). Na základe súrodenca e-3008 sa dá predpokladať, že budú vybavené 73-kWh batériou.

Maximálny nabíjací výkon modelu e-5008 je 160 kW, pričom vozidlo sa má z 20 na 80 % nabiť za 30 min. Štandardom je 11-kW nabíjačka, za príplatok bude dostupná aj jej 22-kW verzia.

Výbava, cena a dostupnosť

Elektromobil Peugeot e-5008 ponúkne v rámci nemeckého trhu v štandarde dva 10″ displeje, množstvo jazdných asistentov, cúvaciu kameru so 180° výhľadom na okolie, zadný parkovací asistent, 19″ zliatinové disky, tepelné čerpadlo, bezkľúčový systém vstupu a „štartovania“, vyhrievané predné sedadlá, LED svetlomety či 3-zónovú automatickú klimatizáciu.

Základná verzia modelu Peugeot e-5008 začína v Nemecku na cene 51 150 €. Vozidlo, ako aj jeho batérie od spoločnosti ACC sa budú vyrábať vo Francúzsku. A v rámci marcového predstavenia modelu e-5008 Peugeot tiež uviedol, že ich novinka vstúpi do predaja túto jeseň a na trh sa dostane ešte tento rok.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Peugeot e-3008 dostal slovenské ceny. A koľko stoja jeho konkurenti?
Elektrický SsangYong Torres vstúpil na slovenský trh a odhalil cenu aj extra záruku
Škoda uvádza na trh cenovo dostupnú verziu elektromobilu Enyaq
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

    • V Peugeote zjavne chýba schopnosť učiť sa. Zaostalé auto za prémiovú cenu nie je recept na úspech. Jediné čo vedia špičkovo je lobovať proti EV. A to im zjavne nebude stačiť v konkurenčnom boji…

  1. Ja čakám na auto za 30 až 35k, s 800V batériou aspoň 150 kWh. To sa ešte načakám! 🙂 Iba že by čoskoro zamiešali karty Číňania?!

    • To sa asi načakáš. Podľa mňa takéto auto ani nikdy nevznikne. 150 kWh batéria je celkom nezmysel v dnešnej dobe (kvôli hmotnosti a dopadu na efektivitu). A kým prídu batérie, ktoré budú mať kapacitu 150 kWh s rozumnou hmotnosťou, tak už nebudú možno ani potrebné, lebo budú na cestách jazdiť autá s polovičnými batériami, ktoré nabijú 200-300 km dojazdu za 5 minút a nebude tak potrebné ťahať za sebou zbytočne veľké batérie.

Pridajte komentár