Automobilka Škoda predstavila nový variant svojho kompaktného elektrického SUV, ktorý nesie označenie Škoda Enyaq Sportline iV. Vďaka tomu sme tiež spoznali zrejme finálny dojazd verzie iV 80x s pohonom oboch náprav.
Názov Sportline už tradične označuje vozidlá českej značky so športovým vzhľadom a dynamickejšími jazdnými vlastnosťami. Škoda ponúkne variant Sportline aj pre svoje prvé plne elektrické SUV. V ponuke budú tri varianty pohonu.
Verzia Škoda Enyaq Sportline iV 60 ponúka maximálny krútiaci moment 310 Nm. Elektromotor umiestnený na zadnej náprave má výkon 132 kW. Batéria, ktorá má kapacitu 62 kWh (respektíve netto kapacitu 58 kWh), umožňuje dojazd viac ako 400 km v režime WLTP.
Verzia Enyaq Sportline iV 80 má silnejšiu batériu s kapacitou 82 kWh (netto kapacitu 77 kWh) a dojazd až 527 km v režime WLTP. Elektromotor umiestnený na zadnej náprave má výkon 150 kW. Rovnakú batériu využíva aj verzia Škoda Enyaq Sportline iV 80x s výkonom 195 kW a maximálnym krútiacim momentom 425 Nm. Táto verzia má dva elektromotory a pohon všetkých kolies. Dojazd činí až 501 km v režime WLTP. V rámci prvotného predstavenia tejto verzie pritom Škoda uvádzala odhadovaný dojazd 460 km (WLTP).
Športový podvozok
Verzia Sportline ponúka v štandarde športový podvozok. Predná náprava je znížená o 15 mm, zadná náprava o 10 mm. Maximálna rýchlosť činí pri všetkých troch variantoch 160 km/h. Športový charakter vozidla Enyaq Sportline iV zvýraznia aj dizajnové prvky karosérie a interiéru.
Mnohé prvky sú v čiernej lesklej farbe. A to predná maska, lišty okolo bočných okien, strešný nosič, difúzor zadného nárazníka, nápis Škoda a plakety na piatych dverách. Robustné bočné ochranné lišty sú lakované vo farbe vozidla. Ďalej má vozidlo Enyaq Sportline iV špecifický predný nárazník a plakety Sportline na predných blatníkoch. Exkluzívny dizajn majú aj veľké, leštené dvadsať palcové kolesá z ľahkej zliatiny Vega alebo dvadsaťjeden palcové kolesá z ľahkej zliatiny Betria.
Interiér
Dizajnéri interiéru navrhli pre model Škoda Enyaq Sportline iV vlastný dizajn. Poťahy a strop v kabíne sú prevažne v čiernom prevedení. Vzhľad interiéru umocňujú dekoračné lišty v dekore Carbon na prístrojovej doske a vo výplni dverí. Čierny poťah na prístrojovej doske, ktorý je vyrobený zo syntetickej kože, zdobia šedé kontrastné švy.
Exkluzívne sú tiež čierne športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy. Sedadlá sú potiahnuté mikrovláknom Suedia a olemované šedou paspulou. Vozidlo Škoda Enyaq Sportline iV je štandardne vybavené aj trojramenným športovým multifunkčným volantom či Matrix-LED hlavnými svetlometmi.
Ceny a dostupnosť novej verzie elektromobilu Škoda Enyaq iV česky výrobca nateraz neprezradil.
Zdroj: tlačová správa (Škoda)
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobil Škoda na spôsob Octavie je jednou z priorít českej značky
Škoda má chystať elektromobil veľkosti modelu Fabia
Príde legendárna Škoda 1203 ako koncernový súrodenec elektromobilu VW ID. Buzz?
6 komentárov
So záujmom očakávam, ako sa na trhu presadí Eniaq aj napriek vysokým cenám. Nemám však v obľube „čierne zdobenie a disky“! U Sportlineru mi zvlášť vadí čierny rámik masky. Auto na obrázku „cerí zuby“ ako oslík v Šrekovi III 🙂 !!! Inak O.K.!
Zaujímavé autíčko. Ten interiér je fakt príťažlivý.
Chýbajúce informácie – cena a dostupnosť sú dosť dôležité údaje. Žeby to ešte nemali spočítané?
Ináč – páči sa mi, že udávajú výkon v kilowattoch a nie v koňoch, ako je to inde bežné.
Nerozumiem prečo, ale tiež nemusím rozumieť všetkému, všakže.
Sústava jednotiek SI bola zavedená v sedemdesiatych rokoch minulého storočia a nespomínam si, že by ju bol niekedy niekto „revidoval“. Zrejme to „Niekto múdry“ začal a potom nastúpila „stádovitosť“ – a poďme aj my!
Hrozím sa chvíle, keď niekto začne udávať kapacitu batérie v „koňohodinách“. Taktiež to bude len opticky vyššia hodnota…
Veru tak, čo som sa natrápil, kým som v minulosti všetky tie kone prepočítal na kW a nazad, a teraz, keď to všetko má byť v kW a kWh, „výmyselníci“ znovu osedlávajú kone v elektrike !!!
nic sa za dlhe desatrocia nezmenilo… skoda – penazi… maju to uz v nazve, len to treba spravne pochopit 😉
Mal by som zaujem ale iba o verziu s manualnou prevodovkou. Tieto nove automaty strasne podtacaju motory, v meste radia 6tku pri 1200 otackach koli spotrebe a emisiam.
Si trošku mimo, CVANCO. Bavíme sa o elektromobile. Takže zabudni na manuálnu prevodovku, radenie 6tky a emisie!
OK?