Vynovený VW ID.3 vstupuje na trh s lepším dojazdom, nabíjaním či výkonom

10

Volkswagen začiatkom tohto mesiaca predstavil modernizovaný elektromobil VW ID.3. Avšak len v jedinej verzii. A aktuálne Nemci oznámili, že uvádzajú na trh ďalšie 3 nové či vynovené verzie – základnú Pure, druhú najnižšiu Pro a výkonnú GTX. Spoznali sme pritom aj prvé ceny.

VW pred pár týždňami predstavil modernizovaný model ID.3 vo verzii Pros S. Ten sa pritom dočkal vylepšení v oblasti výkonu, nabíjania, softvéru, infotainmentu, ovládacích prvkov či výbavy. A aktuálne sa dostávajú na trh ďalšie 3 verzie vynoveného elektromobilu.

Dozvedáme sa pritom, že modely dostali nové batérie, majú vyšší výkon a dojazd či výkonnejšie nabíjanie. Ďalšie zmeny sa týkajú softvéru (nová generácia), infotainmentu (novú štruktúra menu), centrálneho dotykového displeja (zväčšenie z 12″ na 12,9″), multifunkčného volantu („jednoduchšie a intuitívnejšie ovládanie“) či voliča jazdných režimov (nové umiestnenie).

Novinkami sú aj hlasový asistent IDA, integrácia umelej inteligencie prostredníctvom ChatGPT, vylepšený plánovač trás, funkcia „Wellness App“, voliteľný 12-kanálový audiosystém Harman Kardon s výkonom 480 W či funkcia predohrevu batérie, ktorá sa ako u Tesiel automaticky aktivizuje pred príchodom na DC nabíjaciu stanicu, a to po zadaní nabíjacej stanice do navigácie (dá sa však aktivovať aj manuálne).

3 nové verzie

Ponuka modernizované modelu Volkswagen ID.3 sa po verzii Pro S s výkonom 170 kW, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 7,1 s, 77-kWh (netto) batériou, dojazdom 559 km (WLTP) či max. nabíjacím výkonom 175 kW aktuálne rozširuje o verzie Pure a Pro, ako aj úplne novú verziu GTX.

Vynovená základná verzia Pure ponúka výkon 125 kW, batériu s čistou kapacitou 52 kWh, dojazd 388 km (WLTP) či max. nabíjací výkon 145 kW. Druhá najnižšia verzia Pro disponuje výkonom 150 kW, ktorý je možné za príplatok zvýšiť na 170 kW, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 6,6 s, 59-kWh batériou, dojazdom 434 km (WLTP) či max. nabíjacím výkonom 165 kW.

A úplne nová top verzia VW ID.3 GTX ponúka výkon 210 kW, krútiaci moment 545 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,9 s, maximálnu rýchlosť 180 km/h, batériu s čistou kapacitou 79 kWh, dojazd 604 km (WLTP), max. nabíjací výkon 185 kW a nabitie z 10 na 80 % za 26 min.

Cena týchto modelov na nemeckom trhu začína na 36 900, 39 995, resp. 50 795 €. A už skôr predstavená verzia Pro S sa predáva od 47 595 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW Group schválil projekt elektromobilov za 20 000 € a ponúkne aj 4 modely pod 25 000 €
Nový elektrický VW Golf s cenou spaľováku môže ukončiť éru modelu ID.3
VW poodhalil svoje najlacnejšie elektrické SUV. Je to „brat modelu ID.2“
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. Stratili súdnosť! Svet potrebuje predovšetkým lacné BEV, ktorým stačí 60 až 90 kW výkonu a elektrika a elektronika pre bežnú prevádzku! Ak chcú viac kúpia si za 200 až 1.000 Euro smartfón, a basta!

  2. Žiadne ľudové ceny. Vylepšujú nepredajné na ešte viac nepredajné, namiesto toho aby radikálne zmenili stratégiu a hodili na trh skutočne ľudové vozidlá.

  3. Cakal som 4 r. NIC normalne za rozumnu cenu neprislo a nakoniec som objednal TM3…cakal som, ze VW alebo Skoda sa posunie ale nic z EV pomer cena,vykon,design,kvalita…zatial tesla jasny vitaz…

    • A už si ho dostal?! V Prima Autosalone „Pepa“ Vrtal viac krát kritizoval vnútorný dizajn a hlavne dielenské spracovanie interiéru. Zaujímalo by ma, ako si, resp. budeš spokojný ty! Napíš keď to bude téma k Teslám, alebo inak vhodné!

  4. Pepa je okrem ineho aj ekonomicky ,,expert” ktory predpoveda aj krach znacky Tesla do 5 rokov myslim? Tak aku vahu mozu mat jeho nazory ked je tak trapne predpojaty?

Pridajte komentár