„Najnižšia“ verzia kompaktného elektrického SUV Volkswagen ID.4, „Pure“, už má aj slovenský cenník. V úplnom základe s bonusom pritom dokáže cenovo konkurovať o triedu menším elektromobilom.
Na trh sa chystá už aj Volkswagen ID.4 s kapacitne menšou batériou a nižším výkonom. Tzv. verzia Pure disponuje batériou s využiteľnou kapacitou 52 kWh (55 kWh brutto), výkonom 109 kW, resp. 125 kW vo variante Performance a krútiacim momentom 220 Nm (vzťahuje sa k 109 kW motoru).
Dojazd tohto modelu je podľa výrobcu do 344 km (WLTP). V štandarde je k dispozícii DC nabíjanie výkonom 50 kW (čas nabitia z 5 na 80 %: 53 min; 100 kW pre varianty City a Style – čas nabitia z 5 na 80 %: 38 min ). Palubná nabíjačka má výkon 7,2 kW (čas nabitia z 0 na 100 %: 7,5 hod).
Maximálna rýchlosť modelu Volkswagen ID.4 Pure je 160 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 10,9 s, v prípade variantu Performance je to 9 s.
Pohľad do slovenského cenníka prezrádza, že základný variant verzie Pure začína na cene 35 220 € (s DPH), pričom cena ďalších variantov sa môže vyšplhať až na sumu 43 750 € („Style / Performance“).
Do 31. marca 2021 je dostupný aj tzv. „Maxi bonus“ vo výške 3 000 €, takže v úplnom základe je možné získať ID.4 Pure za 32 220 €. Takouto cenou pritom vo všeobecnosti konkuruje napr. aj o triedu menším modelom z produkcie koncernu PSA či minuloročnému európskemu bestselleru Renault Zoe.
Štandardná výbava
Samozrejme, okrem ceny je dôležité poznať aj štandardnú výbavu. Volkswagen ID.4 Pure ponúka v základe okrem iného napríklad:
- 11 kW nabíjací kábel a kábel pre nabíjanie z domácej zásuvky (230 V)
- Systémy Front Assist a City Brake / Pedestrian and Cyclist Recognition (systémy rozpoznávania kolízie a núdzového brzdenia), Lane Assist (asistent zachovania jazdného pruhu)
- LED predné stretávacie a diaľkové svetlomety, LED denné svetlá, LED zadné svetlá, dažďový senzor
- Navigačný systém Discover Pro, 10″ farebný dotykový displej, rozpoznávanie dopravných značiek
- Audiosystém 6+1, digitálny rádiopríjem DAB+, 2x USB-C, hlasové ovládanie, podpora bezdrôtového prenosu Android Auto a Apple CarPlay
- Parkovacie senzory vpredu a vzadu s optickým a akustickým upozornením, adaptívny tempomat ACC s prediktívnou funkciou prispôsobenia rýchlosti profilu vozovky a rýchlostným obmedzeniam, automatická klimatizácia Climatronic
- Elektricky ovládané, sklápateľné a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, multifunkčný 3-ramenný volant, Ambient paket – farebné LED osvetlenie interiéru
- Oceľové disky 8Jx18, pneumatiky 235/60 R18
Volkswagen ID.4 Pure aktuálne ešte nie je dostupný v rámci slovenského konfigurátora. Zmeniť by sa to malo v marci 2021.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW ID.5 je v pilotnej výrobe. Na trh príde v 2. polovici tohto roka
Najväčší elektromobil od VW, ID.6, bol odhalený vďaka úniku z Číny
Tesla znižuje ceny lacnejších modelov. V Japonsku až o 25 %
10 komentárov
Skvelá správa!
Tu sa ukazuje sila platformy vytvorenej iba pre elektrické vozidlá. A to má Volkswagen výrazné rezervy v zjednodušení a zvýšení efektívnosti elektrickej platformy.
Achillova päta je stále nedostatok článkov a ich vysoká cena.
Len pre predstavu ročná kapacita bude v EU nutná na na úrovni 1-2 TeraWatt hodín, ak rátame s číslami vyrobených áut pred koronou a bez využitia batérií v energetike.
To znamená vybudovať 60-120 Gigatovární po celej Európe.
Pre predstavu Tesla investovala do jednej továrni 5 milárd USD, na ročnú kapacitu 35 GWh, ktorá je pre 500 000 áut.
Podľa Maroša Ševčoviča je cieľom EU byť vo výrobe batérií sebestačný do roku 2025. Momentálne bežia projekty tovární na výrobu batérii s celkovou kapacitou 650 GWh. Kapacita týchto fabrík sa bude ale postupne navyšovať. V Taliansku má napríklad vyrásť fabrika s kapacitou až 70 GWh a na Slovensku 10 GWh.
sevcovic je to smeracke pako s 36 zubami v papuli? kam ho vlastne upratali?
Uvidíme. Rizík je veľa a tempo Európanov pomalé v porovnaní s dynamikou v Ázii. Zdá sa mi že veľa európskych projektov má lepší marketing, ako hybnú silu pri realizácii.
Padnúť môžu aj plánované investície SK Inovation pre patentové spory (viď USA). Pravdepodobne to budú riešiť aj politici. Dopad na náš trh môže byť významný.
Mimochodom SK Inovation údajne skopíroval patenty na batérie od LG Chem. Plagiát je však lepší ako originál. Nevybuchuje a nehorí 🙂
Tak toto by ma zaujímalo. Máte nejaký zdroj informácie?
Čo konkrétne prosím?
SK Inovation skopírované patenty
Je to problém už staršieho dáta, ale tento rok to eskalovalo až do úrovne rozhodovania U.S. International Trade Commission (ITC). Padli rozhodnutia o porušení práv LG Chem a obmedzenia pre SK Innovation pre vstup na trh. Nedá sa sem skopírovať link. Skúste dať do vyhľadávača: usa sk innovation vs lg chem.
Dosť to irituje Ford a VW v USA. Výrazne to môže obmedziť už aj tak nedostatočné dodávky batérií.
Problém je tak veľký, že sa môže preniesť aj do Európy.
Ďakujem!