Chorvátsky elektro-športiak Rimac Nevera sa nabíja zrejme rekordným výkonom

3

Elektromobil Rimac Nevera od uznávanej chorvátskej inovatívnej spoločnosti, za ktorou stojí Mate Rimac považovaný za „Elona Muska Európy„, sa javí čoraz zaujímavejšie. Aj vďaka tomu, čo nedávno predviedol na ultra-výkonnej nabíjacej stanici Ionity.

Spočiatku maličká nenápadná „firmička“ Rimac si za krátky čas vybudovala rešpekt u veľkých hráčov. To sa prejavilo aj získaním zaujímavých investorov a partnerov ako Porsche (vlastní 24-% podiel), Hyundai Motor (vlastní 12-% podiel), Koenigsegg, Aston Martin či Automobili Pininfarina. A v lete bolo oznámené, že spoločnosti Rimac a Bugatti zakladajú spoločný podnik Bugatti-Rimac.

Rimac demonštruje svoje elektrické technológie, ktorých je dodávateľom, aj na vlastných superšportových elektromobiloch. Tým najnovším je model Rimac Nevera, ktorý smeruje do sériovej výroby. No a ten okrem oslnivých výkonových parametrov ako výkon 1 427 kW, krútiaci moment 2 360 Nm, zrýchlenie z 0 na 60 mph (97 km/h) za 1,85 s či maximálna rýchlosť 412 km/h ponúka aj obdivuhodné parametre ohľadom nabíjania 120-kWh batérie.

Výnimočný nabíjací výkon

Zakladateľ, CEO a CTO spoločnosti Rimac, Mate Rimac, pred pár dňami zdieľal fotografie z nabíjania elektromobilu Rimac Nevera. Uviedol pritom, že vozidlo sa na nabíjacej stanici Ionity nabíjalo výkonom cez 300 kW. A dodal, že vozidlo podporuje nabíjací výkon až 500 kW, takže limitom má byť nabíjacia stanica. Maximálny „papierový“ výkon nabíjačky Ionity by mal byť pritom 350 kW. Zdá sa teda, že avizované nabíjačky s výkonom 480 kW, oznámené čínskymi automobilkami GAC a Xpeng, môžu naberať na význame.

Každopádne Rimac zdieľal aj fotografie, ktoré ukazujú ďalšie ohromujúce údaje. Počas prvých 5 min nabíjania získala batéria vozidla 26 kWh energie, pričom v ten moment dosahoval nabíjací výkon 311 kW. No a po 21 min nabíjania načerpala batéria až 91 kWh energie, pritom pri 80 % stave nabitia batérie (SoC) bol nabíjací výkon 141 kW. Tu teba povedať, že pri SoC okolo 80 % vo všeobecnosti výkon prudko klesá a 141 kW nedosahuje veľká väčšina elektromobilov ani vo svojej najlepšej fáze nabíjania.

No a na základe týchto dát sa dá zrejme povedať, že Rimac Nevera je elektromobilom, ktorý v reálnych podmienkach dosiahol najvyšší nabíjací výkon, čím pokoril aj model Lucid Air (304 kW).

Ďalší možný rekord

Dá sa tiež predpokladať, že Nevera je zároveň neoficiálnym „rekordérom“ aj v oblasti priemerného nabíjacieho výkonu. Insideevs totiž vypočítal, že ten bol cez 260 kW (do 80 % SoC). A tento web uverejnil aj ďalší zaujímavý údaj (na základe obrázku z nabíjania od Automobile-propre), a to nabíjací výkon 333 kW pri 62 % SoC a priemerný nabíjací výkon 312 kW do 32 % SoC, 304 kW do 62 % SoC či 300 kW v rámci úseku 32 až 62 % SoC. A to sú všetko pravdepodobne taktiež rekordné čísla (neoficiálne).

Netreba však samozrejme zabúdať na to, že v praxi je v konečnom dôsledku najdôležitejšie to, aký dojazd elektromobil získa za určitú dobu nabíjania. Takže dôležitú úlohu zohráva aj jeho efektivita, resp. to, koľko km prejde na 1 kWh energie. Mimochodom, 120-kWh batéria by mala Rimacu Nevera zabezpečiť dojazd okolo 550 km WLTP (predbežná nehomologovaná hodnota).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Chorvátsky hyper-elektromobil za 2 mil. € bol predstavený v sériovej verzii | Rimac Nevera
Vzniká nová „super-automobilka“ Bugatti-Rimac. Bugatti sa spája s chorvátskou elektromobilkou
„Elon Musk Európy“, Chorvát Mate Rimac, chystá aj elektrické „robotaxíky“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Neuveriteľné čísla.
    Nechcem byť oponentom týchto údajov, ale v jednej veci s týmto článkom nesúhlasím. A síce – dôležitá je efektivita, koľko km prejde na 1 kWh energie.
    Pri takýchto športových výkonoch je dôležitá spotreba? Asi ťažko.
    Prenesme sa pár rokov alebo desaťročí dozadu a chcem si kúpiť nejaký športový 12 – valec s obrovským výkonom – no zaujíma ma spotreba? Asi ťažko…

    • Treba to brať s rezervou. Tieto superautá sú tak, ako bol a je kozmický vývoj, liahňou dobrých nápadov a riešení, ktoré sa neskôr uplatnia v praxi bežných áut! Preto je zdanlivo nezmyselná efektivita športiaka účelná a užitočné pre budúcu techniku „obyčajných“ BEV.

Pridajte komentár