Vzniká nová „super-automobilka“ Bugatti-Rimac. Bugatti sa spája s chorvátskou elektromobilkou

2

Je to oficiálne, tradičný výrobca najrýchlejších superáut sveta, Bugatti, ktorý patrí do koncernu VW Group, sa spája s inovatívnym chorvátskym e-mobility startupom, ktorý bude mať v rámci spoločného podniku Bugatti-Rimac väčšinový podiel.

To o čom sa špekulovalo, sa stáva skutočnosťou. Bugatti a Rimac ohlásili založenie spoločného automobilového podniku, ktorý má samozrejme prepájať silné stránky oboch spoločností. Jeho vznik by mal byť realitou v 4. kvartáli tohto roku.

Bugatti vo svojej tlačovej správe uvádza, že do spoločného podniku prináša know-how v oblasti výroby a dielenského spracovania, skúsenosti z výroby uhlíkových vlákien a iných ľahkých materiálov a skúsenosti z malosériovej výroby. A ďalším prínosom má byť jedinečná celosvetová sieť dílerov. Rimac zas poskytne najmä svoje technologické inovácie v oblasti elektrických systémov.

Ako sme už viackrát písali, chorvátsky e-mobility startup, ktorý vnikol v garáži pred 10 rokmi, má čoraz vyššie renomé, čoho dôkazom sú aj investície a partnerstvá so spoločnosťami ako Porsche (vlastní 24-% podiel), Hyundai Motor (vlastní 12-% podiel), Koenigsegg, Aston Martin či Automobili Pininfarina.

No a dôvera Porsche a celkovo koncernu Volkswagen Group v túto spoločnosť vzrástla napokon natoľko, že dôjde k založenie spoločného podniku Bugatti-Rimac, v rámci ktorého bude mať Rimac väčšinový podiel (55 %). Zvyšok bude patriť Porsche, na ktoré VW Group prevedie vlastníctvo spoločnosti Bugatti.

Nemci tak zjavne vidia v spoločnosti Rimac obrovský technologický potenciál, ktorý by im mohol pomôcť v rámci ich ambicióznej elektrifikačnej stratégie. Rimac sa pritom zaoberá výskumom, vývojom aj výrobou inovatívnych elektrických systémov (batériové systémy, pohonné jednotky a iné e-mobility komponenty), ale aj vlastných áut, pričom do výroby smeruje ich prvý sériový „hyper-elektromobilRimac Nevera.

Lepšia budúcnosť pre obe značky

Spoločný podnik Bugatti-Rimac má zabezpečiť budúcnosť vozidiel Bugatti aj Rimac spojením zdrojov a odborných znalostí v oblasti výskumu, vývoja, výroby a ďalších oblastí. Obe značky však budú aj naďalej pokračovať samostatne a zachovajú si svoje existujúce výrobné zariadenia a distribučné kanály.

Ako uvádza chorvátska spoločnosť, podnik povedie Mate Rimac (zakladateľ, šéf a hlavný inovátor spoločnosti Rimac). Ten tiež bude riadiť novo založenú nezávislú divíziu Rimac Technology v 100-% vlastníctve Rimacu, ktorá bude spolupracovať s mnohými svetovými výrobcami áut.

Nuž, sme veľmi zvedaví na prvé výsledky spolupráce spoločností Bugatti a Rimac v rámci spoločného podniku Bugatti-Rimac. Čo konkrétne očakávať, sme sa však zatiaľ nedozvedeli.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Elon Musk Európy“, Chorvát Mate Rimac, chystá aj elektrické „robotaxíky“
Chorvátsky hyper-elektromobil za 2 mil. € bol predstavený v sériovej verzii | Rimac Nevera
Extrémne „lacné/drahé“ elektrické Bugatti Baby II ide do výroby

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Muska žalujú samotní akcionári Tesly. Ide o akvizíciu spoločnosti Solar City, založenej jeho bratancami. Musk vraj na správnu radu vyvíjal intenzívny nátlak a klamal o finančnej situácii Solar City.

Pridajte komentár