Xpeng predstavil lietajúce auto, 480-kW nabíjačku, 800V platformu či robotického poníka

11

Čínsky e-mobility startup Xpeng, ktorý je aktuálne 15. trhovo najhodnotnejšou automobilkou, predstavil na svojom „Tech Day“ zaujímavé novinky. A to koncept lietajúceho auta, systém rýchleho nabíjania, ktorý zahŕňa 800V platformu či nabíjaciu stanicu s výkonom 480 kW, ako aj robotického poníka.

Jedným z highlightov technologického dňa spoločnosti Xpeng bol nový dizajnový koncept lietajúceho auta. Na lietajúcom elektromobile pracuje sesterská spoločnosť Xpengu s názvom HT Aero. Novinka bude postavená na základoch predchádzajúcich generácií lietajúcich prototypov, ktoré majú mať za sebou viac ako 15 000 úspešných testovacích letov.

Lietajúce auto sa má vyznačovať odľahčenou konštrukciou a skladacím rotorovým mechanizmom. Je vyvíjané tak, aby bolo legálne na bežných cestných komunikáciách. Xpeng si pritom verí, keďže na trh sa má vozidlo dostať už v roku 2024. Viac informácií sme sa z oficiálnej tlačovej správy už nedozvedeli. Portál CnEVpost však na základe slov šéfa spoločnosti Xpeng, He Xiaopenga, dopĺňa, že očakávaná cena lietajúceho elektrického auta je pod 1 mil. RMB (135 000 €).

Systém rýchleho nabíjania

Xpeng tiež predstavil 800V platformu a novú generáciu nabíjacích staníc „X-Power“. Vďaka tomu majú elektromobily na jej základoch získať dojazd 200 km po 5 minútach nabíjania na nabíjačkách s výkonom 480 kW.

Autonómny „robo-poník“

Ďalšou zaujímavosťou z Xpeng Tech Day je prototyp robota na spôsob „poníka“. Ten bude podľa výrobcu schopný „vnímať rôzne prostredia a viaceré ciele pomocou 3D plánovania trás a vykonávať viacrežimové rozpoznávanie používateľov prostredníctvom snímania tváre, tela a hlasových odtlačkov“.

„Robo-poník“ bude vybavený 360-stupňovým periférnym kamerovým modulom a systémom snímania LiDAR. LiDAR je špeciálny radar, ktorý bežne využívajú napr. aj vývojári systémov autonómneho riadenia (s výnimkou Tesly), pričom Xpeng má byť prvou spoločnosťou, ktorá nasadila LiDAR do sériového vozidla. Tým je elektromobil Xpeng P5.

Každopádne autonómny robotický poník je pre Xpeng výzvou. Kým pri lietajúcom aute čínsky e-mobility startup už stanovil ambiciózny dátum uvedenia na trh (2024), plán spustenia predaja „robo-poníka“ nie je známy.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Slovenský Aeromobil predstavil koncept lietajúceho auta s elektrickým pohonom
Xpeng zverejnil agresívne cenovky svojej elektrickej novinky, ktorá môže prísť aj do Európy
Tesla chystá humanoidného robota s technológiami z jej elektromobilov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. To video je pôsobivé. Som zvedavý, aké na toto lietajúce auto bude treba vodičské oprávnenie.
    Žeby kombinácia klasického „vodičáku“ a pilotného preukazu na ultraľahké lietadlá?

    • Nie, nie, neuletí!!! Policajti vraj už začali kupovať na stíhanie „drny“! Vraj majú teraz na jeseň dobrú cenu, lebo bola dobrá tráva! 🙂

      P.S. Pozor! MV SR už má skutočne profesionálne vedenú letku dronov!

  2. Už PHEV sú technicky prekomplikované, a to je len plus elektropohon k ICE! Tento pohybový hybrid je oveľa komplikovanejší, a pre bežné použitie „ani ryba, ani rak“! Môže sa stať, že v zápche elegantne vzlietne, ale bude mať problém s tým, kde potom pred vybitím batérie včas pristať !!! Určite to bude dlhší čas len raritka pre pár movitejších Fantomasov …

    • nevyjadruj sa k niecomu, comu nerozumies, proste vyuzi pravo mlcat 😉
      skor sa moze tebe stat, ze sa do tej zapchy s tvojim autom ani nedostanes, lebo budes mat prazdnu nadrz so šťankami a auto ti odmietne poslusnost… teda adblue, to neznie tak odporne…

  3. Je tu ešte jedna vec: 15 000 úspešných testovacích letov je síce krásne číslo, lenže… Lenže je tu ešte to lenže.
    Lenže bežné cesty absolútne, ale absolútne nie sú ani zďaleka vhodné, tobôž nie pripravené na niečo podobné. Všade sú nejaké „prekážky vo vzduchu“ – troleje, mosty, verejné osvetlenie atď. Tiež to má určité „rozpätie krídel“.
    Kombinácia s bežnou dopravou … ??? Asi ťažko, aj to sotva.
    Ale na letiskách, prípadne lúkach, prajem tomuto „hybridu“ minimálne ďalších 15 000 úspešných testovacích letov!

Pridajte komentár