Chorvátsky hyper-elektromobil za 2 mil. € bol predstavený v sériovej verzii | Rimac Nevera

6

Dnes nám „Elon Musk Európy“, ako niektorí volajú Mateho Rimaca – zakladateľa a šéfa úspešného chorvátskeho „startupu“ Rimac, predstavil sériovú verziu extrémne výkonného a rýchleho športového elektromobilu Rimac Nevera, ktorý vychádza z konceptu C_Two.

Spoločnosť Rimac si za pomerne krátku dobu vyslúžila rešpekt a uznanie za svoje špičkové e-mobility technológie. Spolupracuje pritom so spoločnosťami ako Koenigsegg, Aston Martin, Automobili Pininfarina, Hyundai Motor Group a Porsche. Minimálne posledné 2 spoločnosti majú v Rimacu podiel, pričom Porsche až 24-percentný.

Zo spoločnosti Rimac sa postupom času vyvinul najmä vývojár a dodávateľ špičkových e-mobility technológií, avšak pre účely prezentácie svojich schopností pracuje aj na vlastných automobiloch. No a tie najnovšie stelesňuje „hyper-elektromobil“ Rimac Nevera.

Pre našinca zvláštne znejúce meno má v chorvátčine podstatne príznačnejší význam, keďže označuje „rýchlu, neočakávanú a mohutnú stredomorskú búrku“.

rimac nevera

Zdroj: Rimac

Rimac vo svojej dnešnej tlačovej správe okrem iného vyzdvihuje monokokovú konštrukciu s hmotnosťou len 200 kg a torznou tuhosťou 70 000 Nm / stupeň, ktorá má byť najpokročilejšou na svete. A to aj vďaka jednodielnemu zadnému pomocnému rámu z uhlíkových vlákien, ktorý má byť najväčším v automobilovom priemysle.

Kvapalinou chladená batéria s článkami „6960“ má tvar písmena „H“, kapacitu 120 kWh a je schopná produkovať výkon 1 400 kW. Dojazd vozidla však zatiaľ nepoznáme. Batéria dopuje hneď 4 elektromotory s účinnosťou 97 %, ktoré majú spoločný výkon 1 427 kW (1 914 k) a krútiaci moment 2 360 Nm (vozidlo podporuje aj vektorovanie kr. momentu). Výkon rekuperačného systému je nemenej pôsobivý, a to 300 kW.

rimac nevera

Zdroj: Rimac

Extrémne zrýchlenie

Výkonové špecifikácie napovedajú, že Rimac Nevera je extrémne rýchlym vozidlom. Dôkazom sú pritom nasledujúce parametre:

  • zrýchlenie z 0 na 60 mph (97 km/h): 1,85 s
  • zrýchlenie z 0 na 161 km/h: 4,3 s
  • zrýchlenie z 0 na 300 km/h: 9,3 s
  • dosiahnutie 1/4 míle: 8,6 s
  • maximálna rýchlosť: 412 km/h
rimac nevera interier

Zdroj: Rimac

Spoločnosť Rimac vyzdvihuje aj svoj „coach“ systém, ktorý pomáha vodičovi k lepším jazdnými výkonom za pomoci umelej inteligencie, 2 ultrazvukových senzorov, 13 kamier, 6 radarov a operačného systému NVIDIA Pegasus.

Rimac Nevera sa bude vyrábať v Chorvátsku, a to v konečnom počte 150 ks. Jeho cena začína na sume 2 mil. €. Jedným z majiteľov tohto extrémneho športového elektromobilu sa pritom stane aj bývalý šampión F1 Nico Rosberg.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mateho Rimaca volajú „Elon Musk Európy“. Čo hovorí o Tesle?
Najrýchlejšie akcelerujúce auto sveta, elektrický Aspark Owl, je už v predaji
„Slovensko by si malo brať príklad z chorvátskej elektromobilky Rimac“
Šéf Tesly potvrdil, že Roadster 2 s výbavou SpaceX zrýchli na „stovku“ cca za 1,1 s

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Dovolím si upozorniť, že Rimac v novej verzii Nevera, už nemá dvojstupňové prevodovky na zadnej náprave. Na rozdiel od prvého modelu, prišlo k výraznému zjednodušeniu a zvýšeniu odolnosti konštrukcii pohonu. Aj tak dokázali systém vyladiť na extrémne rýchlosti a výkon v triede megawattov. Keďže to vybudovali v malom a relatívne chudobnom Chorvátsku, majú môj veľký rešpekt. Kde by bolo Porsche a celý VW bez Rimaca 🙂

  2. Bude to 150 krásnych, výkonných, exkluzívnych „príveskov ku kľúčom“ bohatých znalcov automobilového umenia! Dúfam, že Mate s chudobného Chorvátska tým zarobí „pár peňazí“ na ďalší vývoj techniky a technológií BEV !!! Mate drž sa!

  3. Vývoj a výroba superšportových automobilov je mrhanie zdrojmi, ktoré nám už príroda netoleruje, ako v posledných rokoch ukázala (katastrofálne plošné požiare lesov po celom svete, tornáda, suchá, pandémie, nedostatok pitnej vody, vymieranie živočíšnych druhov, vyľudňovanie celých obrovských oblastí pre suchá, stúpanie hladiny oceánov, roztopenie ľadovcov a topenie sa permafrostu, znečisťovanie oceánov plastmi atď.) Čo sa týka osobných áut, potrebujeme vyvíjať dostupné a efektívne BEV pre miliardy ľudí a nie pre 150 miliardárov. Možno aj Rimac niečo v tomto pomôže, ale to je len vedľajší produkt vývoja hračky pre dospelých (miliardárov). Zdá sa, že ľudia ako celok už nedokážu efektívne spravovať svoje konanie, ani výzvy vedcov, OSN a enviromentálnych organizácií, aby každý a okamžite prispel svojím dielom k záchrane života, nemajú relevantný účinok. Samozničenie sa ľudstva je v plnom prúde a Rimac je v tomto len omrvinka, ale tiež prispeva. Veď keby vyvinul lacný a efektívny e-mobil, tiež by bol slávny a bohatý, musel sa zamerať na hračku?

    • Milý anonym, Mate Rimac, Elon Musk, a zopár ďalších vyvíjajú extrémne výkonné BEV, ktoré sa nikdy nebudú vyrábať masovo a ničiť našu prírodu! Pomôžu však vyvinúť spoľahlivé, efektívne a dostupné techniky a technológie pre tú masovú výrobu BEV! Áno je nás už skoro 8 miliard, a to je, a ešte len bude veľký problém planéty Zem ….

      • Chlapci pisete tu o malom a chudobnom chorvatsku. V kazdej dokonca aj biednej krajine ako je chorvatsko, rumunsko atd existuju skupinky milionarov a miliardarov. Snad si nemyslite ze pan Rimac zacinal servisom aut v domacej garazi.

Pridajte komentár