Mate Rimac je známy najmä ako zakladateľ, šéf a inžinier spoločnosti Rimac, ktorá sa venuje špičkovým e-mobility technológiám. V doteraz dobre utajenom režime však v rámci ďalšej svojej firmy pracuje na elektrických robotizovaných taxíkoch a súvisiacich technológiách. Podobne ako Tesla.
Z pomerne mladého chorvátskeho inžiniera, inovátora a podnikateľa Mateho Rimaca sa začína stávať celebrita technologického sveta. A to vďaka jeho úspešným e-mobility spoločnostiam Rimac Automobili (ktorej partnermi sú napr. Porsche, koncern Hyundai, Koenigsegg, Aston Martin či Automobili Pininfarina) a Greyp. Dostal pritom prezývku „Elon Musk Európy“.
Spoločnosť Rimac je najmä vývojárom, výrobcom a dodávateľom špičkových technológií pre elektromobilitu. Do sériovej výroby však už chystá aj vlastný hyper-športový elektromobil Rimac Nevera s cenou od 2 mil. €, ktorý je stelesnením duševného vlastníctva spoločnosti na technologickej úrovni. Greyp sa zas zameriava na špičkové výkonné elektrobicykle.
To však nie je všetko, čím sa zaoberá 33-ročný Chorvát. Pomerne dlho sa totiž nevedelo, že už takmer 3 roky v rámci samostatnej spoločnosti pracuje na tzv. robotaxi. Čiže na autonómne jazdiacich vozidlách pre mobilitné služby na vyžiadanie. Dalo by sa tiež povedať, že ide o niečo ako robotizovaný Uber. A používané vozidlá budú samozrejme plne elektrické.
Zmienky o existencii „novej“ spoločnosti Mateho Rimaca sa začali objavovať najmä v máji, a to na základe dokumentu Chorvátskeho ministerstva dopravy k projektu, ktorý zahŕňa mestský mobilitný ekosystém využívajúci autonómne jazdiace elektromobily, píše Tech Crunch.
Zatiaľ pracujú v utajenom režime
Mate Rimac ohľadom svojej „robotaxi spoločnosti“ pre Tech Crunch uviedol, že sa snaží jej činnosť držať v tajnosti, kým jej technológie nebudú pripravené na predstavenie. Niečo však predsa len prezradil.
Spoločnosť má pobočky v Chorvátsku a Veľkej Británii, pričom nevylučuje rozširovanie základne do ďalších lokalít. Chce sa stať globálnym operátorom, čo naznačuje, že má podobné plány ako spoločnosť Tesla v rámci svojej siete Tesla Network.
Rimac tiež uviedol, že v oblasti ekosystému autonómnej mobility existujú ďalšie dôležité rozlišujúce faktory, na ktoré sa chcú zamerať, keďže robotaxi nie je len o samotnom systéme autonómneho riadenia. A dodal, že jednou z oblastí, na ktorú sa sústreďujú, je používateľská skúsenosť.
Viac sa máme podľa Mateho Rimaca dozvedieť začiatkom budúceho roka, kedy jeho nová spoločnosť prezradí, na čom konkrétnom pracuje.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mateho Rimaca volajú „Elon Musk Európy“. Čo hovorí o Tesle?
Chorvátsky hyper-elektromobil za 2 mil. € bol predstavený v sériovej verzii
Tesla môže vďaka Robotaxi dominovať biliónovému trhu s mobilitnými službami
2 komentáre
Často sa o p. Rimacovi píše v superlatívoch, ale popravde, chcelo by to niečo pre masy, lebo takto z toho vzniknú „len“ zberateľské kúsky. A o tie tu stojí naozaj veľmi málo ľudí.
I keď netvrdím, že by to v konečnom dôsledku nemohlo pomôcť pretlačiť nové nápady aj do dinosaurích automobiliek, tak ako sa dakedy ABS pretlacilo z F1, alebo bezp.pásy z Volva.
Žiaľ ako vidíme v posledných 20 rokoch už dinosauri nič nové k sebe nepustaju.
Žeby už prišiel čas na ich vyhynutie?
Pan Rimac, rozbehnite to už poriadne sám, ako Elon, inak to hlúpe dinosaurie telá len pošliapu po ceste za vyzobaním posledných zelených zbytkov!
Prečítajte si, prosím, článok ešte raz. Vyberám dosť podstatnú vetu:
„Spoločnosť Rimac je najmä vývojárom, výrobcom a dodávateľom špičkových technológií pre elektromobilitu.“
Takže toto je hlavný cieľ, ktorý si stanovili, nie chŕliť „niečo pre masy“, ako píšete. Asi nie nadarmo sú partneri Porsche, Hyundai a ďalší.
A spaľováky určite „vymrú“. Prečo som si taký istý? Zlikviduje ich ekonomika! (Už teraz sú celkové náklady na BEV nižšie.)
Podobne ako v minulosti parné lokomotívy. Elektrická trakcia je najlacnelšia, diesel niekde v strede a parná trakcia najdrahšia. Preto sú už parné rušne iba v múzeách, v starých filmoch a prípadne ako turistická atrakcia.
Prednostne všetko „ťahá“ elektrina a diesle iba na neelektrifikovaných tratiach a závodných vlečkách, kde by troleje prekážali.
Keby to bolo nákladovo opačne, celkom určite by tu stále pufkali parné rušne „žerúc“ tony uhlia a sem tam zapaľujúc suché porasty popri tratiach…