Prvé elektrické SUV od Renaultu ide do predaja a má slovenský cenník

42

Prvé elektrické SUV od značky Renault, kompakt Renault Scenic E-Tech, je už možné objednať aj na Slovensku. Spoznali sme pritom ceny vozidla či jeho ďalšie špecifikácie.

Renault Scenic E-Tech rozšíri segment elektrických kompaktných SUV (segment C / nižšia stredná trieda), kde patria napr. modely VW ID.4 a Škoda Enyaq a do ktorého sa chystajú vstúpiť modely ako Kia EV5 či Peugeot e-3008.

Špecifikácie

„Kompakt“ od Renaultu ponúka rozmery 4 470 x 1 864 x 1 571 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvor 2 780 mm, hmotnosť od 1 850 kg či batožinový priestor 545 l. A dostupný bude v dvoch hlavných konfiguráciách s pohonom prednej nápravy.

Základná verzia ponúkne výkon 125 kW, krútiaci moment 280 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,3 s, maximálnu rýchlosť 150 km/h, batériu s kapacitou 60 kWh, dojazd cez 420 km (WLTP) či maximálny nabíjací výkon 130 kW.

Vyššie postavená verzia „EV87 220 k long range“ (označenie v rámci slovenského cenníka) ponúka výkon 164 kW, krútiaci moment 300 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,4 s, maximálnu rýchlosť 170 km/h, batériu s kapacitou 87 kWh, dojazd 625 km (WLTP) či maximálny nabíjací výkon 150 kW.

Aktuálne sme vďaka tzv. „simulátoru doby nabíjania“ dostupnému na webe Renaultu spoznali aj dobu nabíjania elektromobilu Scenic E-Tech. Verzia s kapacitne menšou batériou sa má z 0 na 80 % za ideálnych podmienok nabiť za 38 min a z 15 na 80 % to má trvať 32 min. V prípade verzie s 87-kWh batériou sú časy nabíjania 44 min, resp. 37 min.

A ďalšou zo zaujímavých noviniek sú slovenské ceny elektromobilu Renault Scenic E-Tech. Aktuálne je v ponuke pre slovenský trh len vyššie postavená verzia „EV87 220 k long range“. Tá u nás začína na cene 43 900 €. Ďalšie 2 výbavové stupne stoja od 46 500 €, resp. 49 700 €. Prví slovenskí zákazníci sa pritom svojich vozidiel dočkajú na prelome jari a leta budúceho roku.

Základná výbava

V rámci základnej výbavy Renault vypichuje nasledovné:

• tepelné čerpadlo
• zadné parkovacie senzory
• zadná parkovacia kamera
• hands-free karta Renault
• dvojzónová automatická klimatizácia
• zadné operadlo sklopné v pomere 40/20/40
• multimediálny systém openR link 9″, audio Arkamys, 6 reproduktorov
• prístrojový štít 12,3″
• disky kolies z ľahkých zliatin 19″, design streamline
• metalický lak čierna etoilé
• palubná nabíjačka s výkonom až 22 kW

Čo sa týka základnej verzie modelu Renault Scenic E-Tech, výrobca nedávno uviedol, že tá bude začínať na sume okolo 40 000 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nástupca Renaultu Zoe sa postupne odhaľuje aj po stránke ceny, dojazdu či dizajnu
Peugeot e-3008 dostal prvú cenovku a odhalil ďalšie špecifikácie
Renault ukázal elektromobil s cenou pod 20 000 € a chystá ďalších 5 v rámci novej stratégie
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

42 komentárov

  1. Wau, to je paradna ponuka. Bol som rozhodnuty ist do Megane e-tech ale teraz vaham..
    Bravo Renault, vyborne! Za mna to je jedina znacka schopna konkurovat Tesle. Cenou, informacnym systemom (Google), novinkami (elektricky stmievatelne stresne okno je proste cool). Jediny minus pri Scenicu vidim vo vykone motora ktory ostal na urovni Meganu, mohli pridat aspon 30 konikov.

      • Mam dokonaly prehlad o ponuke Tesly. Modelu Y chyba refresh podobny ako dostal model 3. Tesle 3 chybaju packy na smerovky a stierace,zaklad bezpecnosti, ja by som to v EU zakazal. Dalej na modeli 3 mi nevyhovuje polomer otacania velky ako krava. Idealny na moje potreby do mesta je Megane od Renaultu, jemu ale chyba stresne okno k dokonalosti, cenu teraz s prichodom Scenicu znizili zhruba o 9tis€. Stojim si za tym, ze Renault je teraz vynikajuci konkurent Tesly.

        • Vyšší výkon, nižšia hmotnosť voči ID4 ,ale zrýchlenie o sekundu slabšie, nenadarmo sú Renaulty šmejdy. Ja by som zato nedal ani 30 tis.

          • Neviem co mate vsetci s tym zrychlenim na 100-ku. Dnes som jazdil s Megane a bola to radost. Elektricke auta od Renaultu nie su smejdy, iny pohon som od Renaultu neskusal, tak neviem posudit. Keby si aspon jeden z diskutujucich pozrel recenzie na youtube, ale nie, tu je to samy expert od dispeja mobilu.

    • mne na Renaulte vadi, ze su to predokolky a nie zadokolky…neviem ako tento model…ale viem, ze je s tym problem…kolesa bude presmykuju, co moze byt nepohodlne az nebezpecne a preumatiky sa rychlo deru….

      • Kritici značky Renault – sedeli ste niekedy v novom elektrickom Mégane a mali ste to možnosť porovnanať ho v reále s Teslou alebo inou značkou ? Alebo ste sa o tom iba dočítali resp. si to len myslíte bez reálneho poznania ?
        Časy sa zásadne menia, Renault v tomto smere je ďaleko za vašimi predsudkami. Vyskúšajte si to aspoň na 1-2 dni, a potom to konkrétne komentujte, kritizujte alebo aj chváľte.

        To, že existuje obdiv Slovákov ku nemeckým značkám vyplýva z obdivu k autám 90-tych mafiánskych rokov, kedy táto spoločeská pliaga jazdila práve na týchto značkách. Je smutné, že to pretrvalo dodnes ako spoločenský vzor v týchto karpatských kotlinách. Ale časy sa menia a už ani VW nie je a nebude tým čím bol.

        • Suhlas. Dnes som bol na jazde. Megane je proste paradny, ma aj chybicky krasy ako chybajuca laktova opierka na zadnych sedadlach a idealne by som chcel aj stresne okno. Ak natrafim na predvadzacku za 35k€, neni o com.

  2. Škoda, že to nie je 4-kolka. Podľa mňa je elektromobil pre 4×4 ako stvorený. Pre trakciu by to bolo úplne super. Navyše aj jazdné asistenty by to mali v prípade potreby oveľa jednoduchšie. Osobne by som do toho šiel, mať možnosť 4×4 aj za cenu o niečo nižšieho dojazdu. Nejde mi ani tak o nejaké schopnosti v teréne, to už máloktoré SUV dokáže, resp. crossover asi žiadny. Ide mi o to, že zbytočne takto ťahá jeden motor celú hmotnosť. Ako píšem, za mňa ak elektromobil, jednoznačne SUV či crossover (alebo niečo podobné, kvôli rozhľadu) a 4×4.

      • Toho som si vedomý. Len bohužiaľ, na Tesle ma celkom irituje tá nemožnosť mať auto bez skla na streche, chýbajúci HUD, bezrámové dvere. Inak je to fajn auto. Navyše, na Slovensku asi oficiálne zastúpenie čakať nemusím (viem, že Tesla Drive čosi má niekde na Galvaniho či kde to), čiže servis tu nie je. Viem, že sú iné možnosti, ale už týmto Tesla dosť stráca u mňa body. Ešte som celkom zvedavý na EV5-ku či elektrický Explorer.

        • Zopar veci, ktore Tesla Y nema alebo ma horsie:
          – displej pred vodicom (nema)
          – prednu kameru (nema)
          – 360 kameru (nema)
          – odhlucneny interier (horsie)
          – komfortny podvozok (horsie)
          – zatmavitelne stresne okno (nema)
          – funkcne matrixove svetla (nema)
          – dokonaly senzor pre stierace (horsie)
          – servis a zastupenie na SK (nema)

          Cize Tesla nie je pre kazdeho aj ked som aj ja jej fanusik.

          • Tak práve ten senzor na stierače by ma nejako netrápil. Ak by tam aj vôbec nebol. A tú strechu sklenenú, ja by som to dal stade preč. Ak sklo na streche, tak jedine s roletkou a otvárateľné. Ale inak sa bez toho skla na streche úplne obídem. Ten displej pred vodičom by aj mne chýbal. Mám rád prehľad o informáciách. A ak by to bolo cez HUD aj s navigáciou, nie je o čom. Tie matrixy mi tiež akosi nechýbajú. Čo má ale napríklad super Tesla X, tak to je ten natáčací stredový displej. To sa im podarilo. Nepochopím, prečo takú vec, ako stredový displej, ostatné automobilky nedajú natočený na šoféra. Keď aj napevno. Ale aspoň trochu na šoféra by to mohli dať. Niečo ako má Audi. A myslím, že ešte ktosi to má. Ale ten chýbajúci servis a celkovo zastúpenie u nás by mohli mať. Ale osobne o tom pochybujem, že sa to stane niekedy. Ak by toto spravili, asi by som aj oželel tie bezrámové dvere. Inak je Tesla Y čo do tvarov a veľkosti úplne dokonalé. Len by som prijal možnosť vybrať si softvérovo v asistentoch čo chcem mať. Na čo mi je nejaký autopilot, automatická zmena pruhov po stlačení blinkra a podobné sprostosti. Nech mi auto stráži mŕtvy uhol, nech mi stráži okolie auta pre prípad, že mi vybehne srnka pred auto alebo nejaké decko s tým, že by zabránil tento asistent kolízii, alebo aspoň zmiernilo následky, nech mi zobrazuje červenú, keď stojí pod semafórom a nevidím na ňu, v ten moment bude úplne spokojný s týmito asistentami. Samozrejme, adaptívny tempomat, ten beriem. Ale automatické parkovanie mi nejako nechýba. Veď mám za sebou autoškolu. A ak sa autom nezmestím, tak mi nepomôže ani automatické parkovanie. Ale čo mi pri autách veľmi chýba, je kamera vzadu a vpredu, ktorá by snímala cestu naľavo a napravo, keď vychádzam napríklad z dvora a mám výhľad obmedzený múrom, či keď cúvam z parkoviska a nevidím, či niečo nejde. Toto sa čudujem, že ešte autá nemajú. Sú síce nejaké rybie oká a podobne, ale to má málo áut a niekedy to stojí za … .

    • Lebo sú dementi a stále uvažujú fosilnymi hlavami. Celé zle. Veľký polomer zatacania, nemožnosť sa zahryznúť do vozovky s veľkým krútiacim momentom a pri zjazde na zľadovatenej vozovke si v puši. Ja tak nádherne využívam rekuperacnu schopnosť zadnej nápravy keď idem dole po smyklavej ceste a nezvrtne ma na ID4. Závidím jedine 22kW AC nabíjačku Inak nič a platil som 39tis.

    • lebo tie auta nie su postavene na dedikovanej platforme pre EV…je to prerobeny spalovak s kompromismi…a predny pohon je jeden z nik…pre mna dovod, preco by som si Renaul nekupil…teda ani som ho nekupil…jazdim na ID4…lebo v tej dobe Ylonka bola radovo drahsia ako je to dnes…

      • Je postavena na dedikovanej platforme. Napad bol poskytnut maximum priestoru v zadnom kufry, preto narvali vsetko dopredu. Ak nejazdis ako vo formule, tak zrychlenie na 100-ku za 7,5sec je uplne postacujuce, myslim na ten Megane.

    • Aby si mali co kupit ak fanusici predneho nahonu, Ja zas nechcem zadokolku, Najradsej by som 4×4. Kazdy si moze vybrat auto s nahono poda gusta.
      Mozno sa raz dockame ze sa bude dat vybrat zo vsetkch troch moznosti v konfiguratore. To by ukojilo kazdeho a pri EV to nieje predsa taky problem. Kto s tym pride prvy bude mat odbyt u vsetkych. 🙂

      • Na bev s rozložením hmotnosti takmer 50:50 je prednokolka zlý nápad… To bolo dobré vo fosilaku kde je vpredu ťažký motor…Renault sa pri scénickú chváli dedikovanou platformou, ale podľa usporiadania,rázvoru a iných veci to je prerobený spalovak…

  3. Totálna haraburda.
    A za také peniaze.
    Niekto chce zlatý padák iba pre seba a družinu.
    Porovnajte napr. s Volvom EX30 – úžasný nepomer, vo všetkom, vrátane emblému na kapote 🙂
    A s Edisonovcami nemá zmysel porovnávať.
    Mimochodom, Rastík a Majko – čo tak založiť si časopis EDISON a neobsmŕdať tu podsúvaním PR vakcinácie do plátku s tak honosným menom.
    Ďakujem vopred za pochopenie, ak stále nechápete. Papľuhy podlízavé.

    • Tu sa diskutuje, cize vychladni. Najradsej mam smradov co nevedia akceptovat argumenty a myslia si ze iba jedna znacka je ta najlepsia pre vsetkych.

    • Pozeral som to EX30. Sorry ale to je male auto, kufor 300l? Dojazd 300km? Ked si nahodis normalnu baterku s aspon 450km dojazdom, tak si zrazu na 49k€ whaaaat? Inac pekne auto, ale mne vadi aj to ze je to cinan, mam predsudky aby nas tu komplet neprevalcovali.

  4. Som rád, že „medzi nami“ prebieha takáto búrlivá debata, ktorú nebudem komentovať! Ja len za seba dodám: Tento Renault má milý pozitívny dizajn, predokolka nie je taká tragédia a dobrý vodič, ktorý si je vedomý jej vlastností, ju musí v bežnej prevádzke s bravurou zvládnuť! Myslím si, že na súčasné pomery sa inštalujú zbytočne vysoko premotorizované pohony ( v čele s TESLOU), ktoré o to viac zdražujú konečnú cenu, a tá cena u tohoto BEV je tiež privysoká!

    Tak asi tak, kolegovia! Česť práci!

Pridajte komentár