Subkompaktný hatchback Renault 5 E-Tech, ktorý nahradí jeden z najpredávanejších elektromobilov v Európe – Renault Zoe, sa nám postupne poodhaľuje. Pred jeho oficiálnou premiérou pritom už poznáme minimálne približné špecifikácie ako základná cena, dojazd, kapacita batérie a dĺžka, ako aj niektoré prvky, funkcie a dizajn (zverejnené boli patentové obrázky).
Renault už skôr prezradil, že základný model Renault 5 E-Tech bude stáť okolo 25 000 €, čím sa má vyrovnať hybridom z rovnakého segmentu, teda hatchbackom segmentu B. A túto cenu Renault prostredníctvom tlačovej správy potvrdil aj pred pár dňami a doplnil nové zaujímavé informácie.
Novinky
Ešte pred oficiálnou premiérou modelu Renault 5 E-Tech, ktorá prebehne 26. februára, sme spoznali dĺžku vozidla – 3,92 m či kapacitu batérie a dojazd prvej dostupnej verzie – 52 kWh a 400 km WLTP (neskôr bude dostupná aj verzia so 40-kWh batériou).
Renault tiež potvrdil, že model 5 bol postavený na novej platforme AmpR Small (donedávna sa označovala ako CMF-B EV), ktorá má zabezpečiť aj radosť z jazdy. Táto platforma má pritom významne znížiť výrobné náklady. V porovnaní s platformou elektromobilu Renault Zoe až o tretinu.
Francúzi aj aktuálne vyzdvihli viacprvkové zavesenie zadných kolies, ktoré je pre tento segment vozidiel neobvyklé. Priniesť to má vynikajúcu stabilitu a priľnavosť k vozovke. A novinkou je informácia, že „Renault 5 E-Tech bude prvým sériovo vyrábaným vozidlom s podporou technológie V2G (vehicle-to-grid). Renault pritom spomína aj palubnú obojsmernú nabíjačku.
Dizajn
S ďalšou novinkou prichádza portál Autocar, ktorý upozornil na to, že dizajn modelu Renault 5 E-Tech bol odhalený vďaka patentovým dokumentom Svetovej organizácie duševného vlastníctva (WIPO). Zdá sa pritom, že finálny dizajn je veľmi blízky koncepčným modelom.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Renault ukázal elektromobil s cenou pod 20 000 € a chystá ďalších 5 v rámci novej stratégie
Nový Renault Scenic je prvé elektrické SUV značky. Ponúkne dojazd cez 620 km
Renault uviedol približnú cenu chystaných elektromobilov Scenic (C-SUV) a „5“
ODBER NOVINIEK
10 komentárov
To fakt iba 25000?
Za toto?
Si robíte (dvojica hranatých zátvoriek nad sebou).
Máte už poradovník, nech sa tam zapíšem…
25 bez DPH za základ, nezabúdajme, čiže cez 30 ako už teraz stojí Peugeot 2008 či Citroen 4. Číňania avizujú na bud. rok takéto autá za 18. Super počin, keď sa pôjdete zapísať, zapíšte aj mňa.
Len aby nebola cena 25000 za ten model so 40 kWh bateriou, ktory pride neskor. Aby nakoniec neskoncil s realnou cenou cez 30000 kolko stoja Opel Corsa a Peugeot e-208. Ale aj tak je to krok spravnym smerom, viac takychto aut.
Výrobcovia sú voči kupujúcim „kriváci“! BEV 4 m vedia vyrobiť tak, že jednoduchá verzia „len na vozenie“ by mohla vyrobená v EU stáť v EU aj niečo pod 20.000! Len zisk z takej ceny im už nevonia !!! Pozrite sa čo robia potravinové reťazce! Ceny u nás a v ČR sú u mnohých položiek vyššie ako v Rakúsku a Nemecku, a to tam majú citeľne vyššie príjmy. Rozhodli sa „chudobu z Východu“ vyciciavať ako upíri. A to robia dnes aj automobilky v EU globálne.
P.S. Dobrá rada: Za také ceny BEV nekupovať! Iné nástroje odporu voči predražovaniu nemáme !!!
Ale no ták , skúste to Rakúsko a Nemecko aj navštíviť. Ceny za bežné potraviny sú tam veľmi podobné alebo rovnaké ako u nás. Ale v porovnaní s príjmami si oni nakúpia oveľa viac z výplaty, než my. Ale karta sa obráti, keď si porovnáte služby
Ahoj PETER! Chodil som často do Nemecka i Rakúska. Keď prišiel reťazec DM k nám, žasol som nad vysokými cenami oproti Nemecku, a to mi tam ešte dávali zľavy na vernostnú kartu! Dnes som sa spoľahol na spravodajcov českých TV správ a premiéra Fialu, ktorí zistili, že nie všetko, ale mnohé základné potraviny sú tam lacnejšie a mávajú aj vyšší obsah v balení !!! A aj oni v tých predajniach majú vyššie náklady na vyššie príjmy zamestnancov. Pritom sú ceny na autá u nás v podstate rovnaké a prímy, ako vieme, citeľne nižšie. Preto tie ceny vnímame oveľa citlivejšie ako ostatní v EU!
A prečo by to mali robiť bez zisku alebo s nedostatočným ziskom ? Potrebujú predsa zaplatiť vývoj, testy, výrobu. Tam nič nie je zadarmo. Skúste zohnať do dielne len obyčajného mechanika – nie to ešte nejakého lepšieho technika alebo vývojára. Peniaze to je tá najmenšia starosť, ktorú musíte prekonať.
Ceny u nás v potravinových reťazcoch by boli omnoho omnoho vyššie, keby nebola konkurencia západných reťazcov (Kaufland, LIDL, Billa, Tesco atď.). Takže historicky máme to šťastie, že majú vôbec záujem dodávať na tieto trhy.
Ceny u nás sú v zásade dnes už nižšie ako na západe, a čo sa týka cien nových vozidiel ….. tak dosť výrazne (skúste si detailne pozrieť cenníky úplne rovnakých modelov).
Mna by zaujimalo kde je nabijaci port a tiez vykon DC nabijania, verim ze AC zostane 22kw ako je zvykom u .
Srandista TAUR! Veď aj MB dáva AC 22kW väčšinou za príplatok! 🙂
Čo páni západní Menežeri.
Začínate chápať?
A bude tvrdšie… keď stratíte dolár.
Veľa šťastia, šimečkovci sa míňajú…